Skip to main content

Na bezoek van een monteur hebben wij in de slaapkamer een nieuwe tv ontvanger. Onze oude ontvanger liep synchroon aan de tv ontvanger in de huiskamer. De nieuwe tv ontvanger in de slaapkamer neemt nu echter willekeurige programma' s op die niet in het menu geplande opnames staan. Als ik opnames inplan zie ik ze wel in de geplande opnames staan maar de programm's worden vervolgens niet opgenomen. Het lijkt erop dat wij een tweedehands tv ontvanger hebben. Is dit mogelijk? Hoe kan ik de tv ontvangers weer synchroniseren? Ik vind het een wonderlijke situatie. De tv ontvanger is terug gezet naar fabrieksinstellingen en is gekoppeld geweest aan modem.🤔

Goedemiddag @Diana66,

Het is zeker mogelijk dat de nieuwe ontvanger nog een oud abonnementsnummer actief heeft staan. De opnames die daar verschijnen zijn dan ook van een ander en is tevens de reden waarom je eigen programma’s niet zichtbaar worden. Niet netjes natuurlijk, maar kan helaas voorkomen.

Om dit te verhelpen is het bellen naar de helpdesk (0800-0402) denk ik de snelste optie. Daar kan een medewerker de ontvanger ontkoppelen. Als dit gedaan is kun je zelf de ontvanger weer koppelen op je eigen abonnementsnummer (en pincode). Anders even wachten tot ene moderator van hier reageert, maar dat kan gezien de drukte op het forum wel even op zich laten wachten.


Ha, bedankt voor je reactie. Heb ik dan een nummer van de tv ontvanger nodig? Zo ja, weet jij ook waar ik die dan kan vinden. Het is trouwens wel duidelijk dat de vorige eigenaar erg van romantische films houdt 🤣


Je hebt dan inderdaad het serienummer van de ontvanger nodig. Deze staat onder op de ontvanger. Daarmee zou het (voor zover ik weet) mee moeten lukken.

En als er nog leuke films tussen staan kun je die natuurlijk nog even kijken 😋 (maar gelieve niet te verwijderen natuurlijk).


Nou, ik zit ondertussen alweer een half uur aan de telefoon met de helpdesk…..De ontvanger staat blijkbaar keurig gekoppeld aan ons abonnement. De spanning stijgt, de hulp van een collega wordt ingeschakeld. En zoals verwacht geen oplossing. Ik wordt teruggebeld maar dat hebben ze al 2x eerder beloofd. Ik heb er weinig vertrouwen in.🙅

 


Je kunt dat controleren door in beide ontvangers te kijken wat het geregistreerde abonummer is: Menu > Informatie. Het abonummer begint meestal met 20000...... Als op de "nieuwe" ontvanger een ander nummer staat weet je dat het foute boel is. Anders is er wat anders aan de hand en kun je de nieuwe ontvanger 't beste een frisse start geven. 


@Diana66 

Gelukkig is 0800-0402 gratis.

 

Vul ook je profiel, als je dat nog niet gedaan hebt, zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. de grote drukte kan dit een paar dagen duren. 


Hoi @Diana66, welkom op ons forum! Ik zie dat je al goed geholpen bent door de community. Zijn mijn telefonische collega's er nog uit gekomen?
Bellen is meestal sneller maar ik kan natuurlijk altijd even meekijken als je wilt. Kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Thomas, ik ga daar volgende week nog even naar kijken. Ik ben nooit teruggebeld dus ook niet geholpen. Ik kijk komende week even naar mijn profiel. We kunnen gewoon tv kijken dus dat scheelt weer. Alvast bedankt voor je reactie.