Skip to main content

Hoi, ik wil mijn tv ontvangers omruilen voor de nieuwe variant. Ze zijn tegenwoordig erg traag en werken niet meer samen (opnames worden niet gedeeld enzo). 
 

sinds de software update op een van de twee is het veel erger geworden. 
 

waar moet ik zijn om ze om te ruilen hoor nieuwe? Kan dat nergens vinden. 

Hallo @JohnH2020,

Als je een motorola hebt kun je ze omruilen. Heb je een Arris 2952 of Arcadyan HMB2260 dan kun je ze niet omruilen. In geval van het laatste zijn er meer meldingen van traagheid sinds de laatste update. Dit is allemaal in onderzoek bij de ontwikkelaars.  Je kan is proberen om de software is opnieuw op te halen.
 

 


Hoi Chris, bedankt vóór je reactie. Dat is vervelend want ik wil gewoon de nieuwste versie hebben me Bluetooth. Op de site staat ook dat je hem kan ruilen als je een 4K abonnement hebt. . Als bestaande klant krijg je minder voordelen dan als nieuwe klant :( 


Hallo @JohnH2020 
Klopt, de nieuwste kan je krijgen met een 4K abonnement. Dit dien je dan een half jaar af te nemen en daarna mag je hem in bruikleen behouden zolang je abonnement loopt.  Je kan het 4K pakket alleen nemen als je overstapt naar hussel 4K. Let hierbij wel op dat het mogelijk duurder kan uitpakken en dat je (als je dat hebt) sommige compleet voordelen verliest, zoals het gratis zenderpakket. Je krijgt dan ipv een gratis zenderpakket dan 5 euro korting.  Je kan checken in MijnKPN hoe dit voor jouw uitpakt. 


Hoi Chris,

als ik de hussel bestel, krijg ik dan de ontvangers automatisch toegestuurd?


Check even op jou aansluiting ook voldoende snelheid bied om 4k af te nemen.


Hoi Chris,

als ik de hussel bestel, krijg ik dan de ontvangers automatisch toegestuurd?

Als je inderdaad Hussel 4K besteld en de snelheid is voldoende (thanks Jeroen) dan krijg je ze automatisch opgestuurd. Je krijgt snel daarna ook het verzoek je huidige ontvangers te retourneren aan KPN. 
Let wel op dat je '’Ik wil kijken in 4K'’ aanvinkt, anders krijg je geen nieuwere ontvangers.


Bedankt voor jullie hulp!


Wij horen graag of het gelukt is. 


Check even op jou aansluiting ook voldoende snelheid bied om 4k af te nemen.

De snelheid moet minimaal 100 Mbit/s zijn. :wink:


Ik heb gebeld en de problemen uitgelegd. Ze sturen me twee nieuwe decoders toe. 


Ik heb gebeld en de problemen uitgelegd. Ze sturen me twee nieuwe decoders toe. 

Zonder 4K pakket @JohnH2020? Dan zal je namelijk dezelfde ontvangers weer terugkrijgen die je nu hebt staan. Hopelijk werken ze wel beter 😉


JohnH2020
 

Zojuist jullie berichten op de forum gelezen. Ik vroeg mij af welke ontvangers je uiteindelijk hebt gekregen. Hoor graag! Mvg Noah


Hoi Chris, bedankt vóór je reactie. Dat is vervelend want ik wil gewoon de nieuwste versie hebben me Bluetooth. Op de site staat ook dat je hem kan ruilen als je een 4K abonnement hebt. . Als bestaande klant krijg je minder voordelen dan als nieuwe klant :( 

Precies, ik heb dezelfde klacht. En ik kan niet 4K bestellen dus kastje muur


Ik wil mijn tv ontvanger ruilen voor de 4K bluetooth ontvanger. Ik kan geen 4K abonnement aanvinken . Hoe gaat kon dit voor een hele trouwe klant regelen? Dit gaat toch nergens over? Moet ik mijn abonnement opzeggen en weer terug lid worden? KPN service weigert mij te helpen. Dit zijn geen punten Kpn slechte reklame


Ik wil mijn tv ontvanger ruilen voor de 4K bluetooth ontvanger. Ik kan geen 4K abonnement aanvinken . Hoe gaat kon dit voor een hele trouwe klant regelen? Dit gaat toch nergens over? Moet ik mijn abonnement opzeggen en weer terug lid worden? KPN service weigert mij te helpen. Dit zijn geen punten Kpn slechte reklame

Heeft u een Hussel abonnement? En is er minimaal 80 mbit op uw adres leverbaar? 


Was dat maar waar…… ik heb de arris van mijn schoonmoeder geprobeerd en dat werkt perfect. Deze moet wegens overlijden worden teruggestuurd en daar zit een abo nr in gebakken. Vooral netflix loopt niet meer vast (want dat gebeurt nu continue) en je kunt het tv kastje dichtlaten. ! AB voor tv en kastje…

Ik hoop dat u mij kunt helpen, zou niet moeilijk moeten zijn lijkt mij….

 


Hoi @ikke234567890- . Is jouw huidige tuner stuk? Of heeft die kuren? In dat geval kan ik met jou kijken of we die voor een vergelijkbare tuner kunnen omruilen.

Als er bij jou geen 4k mogelijk is, is een 4k tuner helaas ook geen optie. Sowieso zou je daarvoor het 4k abonnement moeten nemen. 


Kan je ook je ZTE8001 4K modellen omruilen voor de nieuwe Arris ivm het lagere idle verbruik van deze modellen en het kunnen draaien van de Videoland app? Ik heb nog de ZTE modellen. Doen het verder prima maar begreep dat ze ook veel meer stroom verbruiken en het inmiddels toch wel wat oudere modellen zijn. 


Kan je ook je ZTE8001 4K modellen omruilen voor de nieuwe Arris ivm het lagere idle verbruik van deze modellen en het kunnen draaien van de Videoland app? Ik heb nog de ZTE modellen. Doen het verder prima maar begreep dat ze ook veel meer stroom verbruiken en het inmiddels toch wel wat oudere modellen zijn. 

je kan het proberen via 0800-0402 maar ik las ergens dat je dan een 2952 of 2260 ter vervanging kreeg.Maar proberen kan geen kwaad.Als je een 4k abbonement hebt ga ik er vanuit dat het gewoon kan.


Een goedwerkende ontvanger zal KPN zomaar niet omruilen.


Een goedwerkende ontvanger zal KPN zomaar niet omruilen.

volgens mij de zxv8001 wel.Mijn vip1853 werkte ook prima en mocht ik ook omruilen.


Ik zal eens bellen. Volgens mij gebruiken die ZTEs heel veel stroom in idle en die nieuwe een stuk minder. En de media chip zal van de nieuwe ook wat krachtiger zijn en wat meer ondersteuning bieden. Zie bijvoorbeeld Videoland app nu op de nieuwe. De ZTE kan die niet krijgen. 

 

 


Via dit forum ben ik erachter gekomen dat mijn Tv ontvangers te oud waren en dat ik die gratis kon omruilen voor een betere ontvanger.

Dit heb ik op een forum moeten vinden, schandalig !

Ik heb een nieuwe tv gekocht omdat er zoveel problemen met de ontvanger waren en bij de klanten service hadden ze niet eens de moeite gedaan dit uit te zoeken.

Nu heb ik mijn “oude” tv op de slaapkamer aangesloten en ik weet niet wat ik zie, alles is stukken beter, het beeld en zelfs het geluid van de tv zelf klinkt beter dan mijn complete cinema set in de woonkamer want die ontvanger moet nog omgeruild worden, nog 3 dagen wachten op de nieuwe.

Sorry dat ik het zeg maar deze service is de reinste oplichting, bij KPN zouden ze zich moeten schamen omdat ze de klanten niet eens fatsoenlijke voorlichting geven, ik heb een hoop geld uitgegeven en het probleem was niet mijn tv of surround set, het kastje van KPN was simpelweg ver over de datum !

Ik ben nu blij dat ik deze pagina gevonden heb, anders had ik nog langer naar slecht beeld en geluid moeten kijken en luisteren, dus bedankt voor de info !!

Met vriendelijke groet Hennie, Tilburg

Oja, ik heb/had nog de Motorola ontvangers.