Skip to main content

Hallo,

er is een monteur geweest omdat wij , door een fout van KPN,1,5 geen internet/wifi hadden. Omdat wij de tv op gaan hangen en dus geen tvdecoder meer in het zicht willen hebben wilde wij het kastje omruilen voor een Bluetooth kastje, volgens de monteur kon dit kosteloos bij de kpn winkel, echter daar aangekomen werd mij verteld dat ik dan mijn huidige contract moest omgooien om vervolgens € 12,50 pm xtra te gaan betalen???Alleen maar om n kastje uit het zicht te hebben?

Graag zou ik mijn huidige kastje kostenloos willen omruilen. 
 

mvg

P Verboom

Tenzij je een motorola ontvanger hebt worden ontvangers alleen omgeruild als er sprake is van een defect. Hier kan je zien of er omgeruild kan worden. https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006


Beste @Pimv 

Als je een HMB2260 of een Arris 2952 v2 dan krijg je geen nieuwe TV ontvanger, alleen omdat ie dan weggewerkt is. De monteur heeft het helemaal mis, interactieve TV ontvangers hebben nog nooit in de winkel gelegen om te verkopen. KPN winkel heeft er een paar staan om het te demonstreren naar de klanten.


Goedemiddag @Pimv, welkom op het forum! 
​​​​​​Zoals @Joep1965 en @Dennis Schreve noemen kan ik je ontvanger (afhankelijk van het type) helaas niet gratis omruilen. 
Als je een motorola 1853 hebt of ouder kun je deze via www.kpn.com/omruilen zelf gratis om laten ruilen


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Het is toch eigenlijk raar dat je de huidige (2014) tv decoders, die steeds trager en trager worden, niet kan omruilen voor een 4k decoder. Dit zou een mooi gebaar zijn van KPN naar hun klanten toe. Velen van hen, waaronder ik, zijn al jaren trouwe gebruiker. Het zou wel kunnen als je een nieuw abonnement neemt. Alleen ben je dan een flink stuk van je voordelen die je nu hebt kwijt. Zoals bv. je pluspakket, gratis opnemen pakket na 6 maanden, enz.


Hallo @Jan1952 , aangezien KPN probeert milieutechnisch 'groen’ over te komen naar buiten toe gaat men goede producten niet maar zo vervangen door andere goede producten.

Voor sommige typen decoders wordt sinds deze maand nieuwe software uitgerold en de planning is dat iedereen uiterlijk 20-1-2021 bijgewerkt is.

Je kunt je pakket aanpassen naar de wensen die jij hebt en het is aan jou om te beslissen of dat (prijstechnisch) aantrekkelijk is of niet.