Skip to main content

Mijn tv decoder staat nog op het abonnement van mijn ex. Hoe krijg ik de tv decoder op mijn abonnement? Ik kan het niet vinden in MijnKPN.

Hallo julitta2803. Welkom op het forum van kpn.

Hij kan niet overgeschreven worden. 

Als ie uit het account van je ex moet, dan moet je ex, op wie het abonnement staat, deze verwijderen uit het abonnement via diens MijnKPN. Vervolgens dient de ontvanger teruggestuurd naar kpn! Daar hangen ze 'm met de usb aan de computer om te resetten.

Om zelf een ontvanger op je eigen abonnement te hebben voeg je er één toe aan je abo via jouw MijnKPN. KPN stuurt je er dan een toe die administratief aan jouw abo is toegevoegd.

Heb je nu wel een abonnement inclusief KPN interactieve TV? Dan zou je al minimaal één eigen ontvanger moeten hebben op je abonnement.

Je kijkt met die ene ontvanger nu op het iTV abonnement ( nr. van 14 cijfers) van je ex. Dat lijkt me m.b.t. pakketten en opnemen niet wenselijk.


Ik denk ook dat het beste is om het tv abonnement van uw ex op te zeggen en zelf een abonnement te nemen op tv. 


Jullie begrijpen het niet. Ik kan toch niet het abonnement van mijn ex opzeggen! Ik heb alleen destijds een tv decoder via marktplaats gekocht en aan het abonnement gehangen. Mijn ex heeft het abonnement gehouden en ik heb een nieuw abonnement afgesloten. Nu wil ik alleen dat de tv decoder van het abonnement van mijn ex af gaat en bij mijn abonnement aangemeld wordt. Voor nog geen jaar geleden was dit te doen via MijnKPN. Nu zie ik de decoders niet meer vermeld binnen MijnKPN.

Ik heb al gebeld naar KPN maar heb geen zin in een wachttijd van 1 uur dus dacht ik het via het forum te proberen. Zijn dit wel reacties van KPN medewerkers hierboven?


 

Zijn dit wel reacties van KPN medewerkers hierboven?

Nee, maar ze vertellen je wel precies hoe het werkt. Of zo als in jouw geval hoe het niet gaat werken. Wil je een reactie vanuit KPN..?  Wacht dan even rustig af maar vul alvast even je profiel in, (klik op je naam) 


Jullie begrijpen het niet. Ik kan toch niet het abonnement van mijn ex opzeggen! Ik heb alleen destijds een tv decoder via marktplaats gekocht en aan het abonnement gehangen.Mijn ex heeft het abonnement gehouden en ik heb een nieuw abonnement afgesloten. …

 

Hoe heb je dit toen voor elkaar gekregen, daar ben ik wel benieuwd na. Omdat een zelf (via Marktplaats) gekochte ontvanger kun je normaal niet bij KPN gebruiken. Vandaar de volgende vraag: wat voor een abonnement heb je nu afgesloten? Eentje met televisie? Dan heb je die ontvanger toch niet nodig, omdat dan krijg je een ontvanger erbij (die dan bij jou nieuwe abonnement aangemeld wordt). Of heb je eentje afgesloten zonder televisie (dus alleen internet)? Dan heb je dus aan die Marktplaats ontvanger sowieso niks, omdat je krijgt hem niet toegevoegd.


Jullie begrijpen het niet. Ik kan toch niet het abonnement van mijn ex opzeggen! Ik heb alleen destijds een tv decoder via marktplaats gekocht en aan het abonnement gehangen.

Dat kan helemaal niet. Dat is niet toegestaan. Voor elke extra tv ontvanger betaald u 5 euro. Het kastje krijgt u gratis in bruikleen. De tv-ontvangers zijn eigendom van KPN. Ze mogen dus helemaal niet verkocht worden door de klant.

Mijn ex heeft het abonnement gehouden en ik heb een nieuw abonnement afgesloten. Nu wil ik alleen dat de tv decoder van het abonnement van mijn ex af gaat en bij mijn abonnement aangemeld wordt.

Dat is dus onmogelijk. 

Voor nog geen jaar geleden was dit te doen via MijnKPN.

Dat heeft nooit gekund. 

Als u een nieuwe tv ontvanger koopt via marktplaats die nog nooit is aangesloten, dan zou het onder bepaalde omstandigheden kunnen zijn dat die gaat werken. Met uw eigen abonnementsnummer en pincode. Maar dan gaat u daar op de factuur gewoon 5 euro extra per maand voor betalen.

Het zou ook zo kunnen zijn dat u een tv ontvanger gekocht heeft waar nu nog steeds een ander het abonnementsgeld voor zit te betalen... dat zou kunnen... in theorie. Maar als u nu een internet abonnement zonder tv heeft afgesloten, dan werkt het waarschijnlijk ook weer niet.


We begrijpen het prima hoor. Met onze kennis van hoe het bij KPN werkt is niks mis.

Je vertelde namelijk helemaal niet (!) dat je een illegaal gekochte decoder hebt.

Deze heb je waarschijnlijk van een particulier gekocht die zijn tweede gehuurde (eigendom van kpn) niet in gebruik heeft genomen en “maar” illegaal heeft verkocht.
→ De enige decoder die kpn verkocht, en dus ook doorverkocht mag/mocht worden, was de Motorola vip1963. Dit is gestopt in 2012.

Zo'n nog niet aangemelde illegale decoder kun je één keer aanmelden. KPN gaat die écht niet weer afmelden van het gebruikte account. Daar heeft dus nu alleen je vriend (het is zijn account ) nog wat aan.

Als het goed is heb je nu voor je eigen adres al een kpn abonnement MET iTV genomen en dus één HUUR decoder van KPN tot je beschikking. Alleen dié kun je op je eigen abonnement gebruiken. Wil je er nog een dan nog een HUREN bij KPN.

Gebruik dus de decoder die je nu van kpn bij je abonnement in huur hebt. Die illegaal gekochte kan terug naar je vriend, die staat op zijn abonnement. KPN gaat daar niks mee doen!

ZE ZIJN NIET TE KOOP. ALLEEN ILLEGAAL van particulieren. Die hun van kpn gehuurde decoder, ook al staat ie ongebruikt in de kast, dus helemaal niet mogen verkopen.


Nu zie ik de decoders niet meer vermeld binnen MijnKPN.

Misschien heeft uw ex tv opgezegd en de tv ontvangers terug gestuurd? 


Als jullie mij niet geloven, kunnen jullie mij ook niet helpen. Toont niet echt van professionaliteit. Bedankt iig voor de reacties.


Als jullie mij niet geloven, kunnen jullie mij ook niet helpen. Toont niet echt van professionaliteit. Bedankt iig voor de reacties.

 

Beste @Julitta2803 

Wij zijn net als jij klant bij KPN en proberen je zo goed mogelijk te helpen.

En natuurlijk geloven we je, waarom zouden we dat niet doen?

We proberen met je mee te denken en het probleem voor je te kunnen oplossen. 😉

 

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken en erop terugkomen.

Dit duurt, door drukte, meestal een paar werkdagen.

 

P.S.

Welke tv decoder heb je? 


Als jullie mij niet geloven, kunnen jullie mij ook niet helpen. Toont niet echt van professionaliteit. Bedankt iig voor de reacties.

Het heeft niks te maken met “jou geloven". Maar alles met de illegaal gekochte decoder en hoe het wel werkt bij KPN.

Verder heeft het ook niks te maken met je “niet willen helpen”. Het gebeurt gewoon niet met een illegaal aangeschafte huur (!) decoder. 
Je krijgt bij je iTV abonnement zelf ook al een huur-decoder. Gebruik die.

Bovendien is dit antwoord ondertekend (geliked) door een KPN Moderator.