Skip to main content

Tv-ontvanger opstarten blijft hangen op 80%

• August 8, 2025
  • 16 reacties
  • 214 keer bekeken

De tv ontvanger geeft weer eens geen signaal door. We hebben onlangs een nieuwe setup

box aangeschaft en deze blijft hangen op 80%. Opnieuw opstarten, ook na 3’ helpt niet. We worden chagrijnig van KPN. 

16 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 8, 2025

He bah dat klinkt niet goed. Welke tv ontvanger heb je en is die met een kabel aangesloten op het modem?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

Wat vervelend dat je SetTopBox (Amerikaanse benaming) niet wil opstarten.

Aangezien je het hebt over "80%" neem ik aan de Arris VIP5202. 

Is deze met één kabel op het modem aangesloten? Of zit er nog wat tussen als een switch. Dit is vaak de oorzaak hiervan. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 9, 2025

@PeterDraisma wat bedoel je met onlangs een nieuwe setup box aangeschaft? Bedoel je omgeruild bij KPN, een nieuw TV abonnement afgesloten of gekocht via marktplaats?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@PeterDraisma, zoals je al aan de reacties van de anderen ziet zijn er eerst meer vragen dan antwoorden. Kan je alle gestelde vragen beantwoorden zodat we met je mee kunnen denken? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

De tv ontvanger geeft weer eens geen signaal door. We hebben onlangs een nieuwe setup

box aangeschaft en deze blijft hangen op 80%. Opnieuw opstarten, ook na 3’ helpt niet. We worden chagrijnig van KPN. 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

1. Arcadyan HMB 2260
  2. Arris VIP 2952
  3. Arris VIP 5202
  4. De nieuwere versies denk ik niet, want die hebben geen balk met percentage met opnieuw opstarten (resetten).

EN:

Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

Dankjewel voor jullie reacties. Dus na een aantal keren te hebben gereset is er weer verbinding. Onlangs een nieuwe Arris, later was er een monteur van KPN vanwege hetzelfde. Bleek op niveau van DVS1200 in de meterkast. 
we zullen gewoon wel veel pech hebben gehad. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Dankjewel voor jullie reacties. Dus na een aantal keren te hebben gereset is er weer verbinding. Onlangs een nieuwe Arris, later was er een monteur van KPN vanwege hetzelfde. Bleek op niveau van DVS1200 in de meterkast. 
we zullen gewoon wel veel pech hebben gehad. 

Een DVS is vragen om problemen.

Omdat er steeds meer verstoring op het electriciteitsnet zit.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Soms werkt het goed, maar de kans dat het niet goed werkt is even groot.

Jasper van KPN
Moderator

Gelukkig is er weer verbinding ​@PeterDraisma, je kunt weer kijken dus. Hopelijk blijft het na het bezoek van de monteur ook goed werken! En anders weet je ons te vinden.

De DVS zelf is meestal niet het probleem, maar inderdaad dat het interne stroomnetwerk of ouder is of zware apparaten op dezelfde stroomgroep heeft. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

De DVS zelf is meestal niet het probleem, maar inderdaad dat het interne stroomnetwerk of ouder is of zware apparaten op dezelfde stroomgroep heeft. 

Nee, dat is het probleem niet op het elektriciteit netwerk (volksmond stroomnet).

Het wordt veroorzaakt door het grote aantal apparaten die niet echt netjes zijn.

Ze veroorzaken storingen op het 230 volt netwerk.

De aloude TL buis was ook een boosdoener, maar ook de fohn.

En nu ook al die laders, voedingsadapters (volksmond stroom adapter), etc.

De verstoring van het 230 volt netwerk hoeft niet eens in je eigen huis veroorzaakt te worden. (kan vele huizen verderop zijn)

Ik heb het proberen uit te leggen zonder technisch te worden.

Persoonlijk zal ik ook nooit een DVS aanbevelen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

En volgens mij worden de dvs-en ook niet meer door kpn geadviseerd/aanbevolen. Ik zie ze ook niet meer staan in de shop van kpn: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

Daar gaan we wéér: ‘Welkom bij interactieve tv.. opstarten .. 80%’.
Configuratie blijft hangen. 

De arris brandt groen, afstandsbediening knippert blauw als je hem gebruikt  

aan uit gedaan, na 30’ wachten. 

Wat nu? 

Het blijft met gezette tijden terugkomen… 

Groeten, Peter Draisma

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

Nog steeds verbonden via DVS? Misschien ligt die verbinding eruit.  Zie het volgende artikel in de Kennisbank

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

ja, DVS bleek weer de boosdoener.  Is daar een alternatief voor die past? 
Uit eerdere berichten leid ik af dat dit verouderd is? 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025
  1. Ethernet kabel trekken van het modem in de meterkast(?) naar je tv ontvanger.
  2. Eén (of 2, afhankelijk van je modem type) SuperWifi 2 punt(en) installeren.  Zijn te huur of te koop bij kpn.

zie ook dit topic

• Auteur
  • Topper
  • September 17, 2025

Dankjewel!

Jasper van KPN
Moderator

DVS is niet specifiek verouderd, maar zoals eerder genoemd zijn er meerdere factoren die voor een storing kunnen zorgen. De opties die Wartywolfs geeft zijn alternatieve mogelijkheden. Persoonlijk zou ik, mits het mogelijk is om aan te sluiten, voor zijn eerste optie gaan. Een direct kabel levert altijd het beste resultaat.