Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb 2 installatiepakketten ontvangen en een brief om de eerste terug te uren (i.v.m. verkeerde naam tijdens 1e bestelling). Nou wil ik graag de 2e TV ontvanger houden onder mijn nieuwe klantnummer.

Ik heb de ontvanger geactiveerd met mijn abonnement nummer en PIN-code en het werkt gewoon!
Kunnen jullie deze overzetten? Oude bestelling is geannuleerd. Kan ik deze dan houden? 
Volgens KPN-medewerker kon ik proberen om hem te houden. Weet echter dat KPN hem in de toekomst kan blokkeren dus wil er best voor betalen 😉 Gegevens ingevuld in profiel…


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @thom.1995! Welkom terug. Je kunt inderdaad gewoon de ontvanger gebruiken die je graag wilt houden (ongeacht het serienummer). Je kunt de andere retourneren met het pakket dat retour gaat. Zodra wij die ontvanger ontvangen hebben, melden we die af en degene die je gebruikt niet.  Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan hoor ik het graag! 


Ik begrijp dat er sprake is van een abonnement met een bepaald abonnementsnummer. Waarop nu dus een bepaalde tv ontvanger geregistreerd staat. Het abonnementsnummer is al ingevoerd. En dat abonnement is geannuleerd. De apparatuur moet terug.

Vervolgens is er een 2de abonnement met ander abonnementsnummer. En @thom.1995 wil een ontvanger die geregistreerd staat onder het eerste abonnementsnummer gebruiken onder het 2de abonnementsnummer. 

Dat kan volgens mij niet. Je kunt de ontvanger resetten, maar volgens mij blijft het abonnementsnummer er in staan. Dat kun je niet wijzigen meer.

 


@Nick83 @Lisa 

De bestelling van klantnummer A was onder een verkeerde naam gedaan (fout medewerker).
Deze is geannuleerd maar pakket wel ontvangen met 1x 4K TV-ontvanger en KPN Box 12.
Achteraf had het niet aangemaakt aangezien je hoofd e-mailaccount kan verwijderen en deze wordt niet meer aangemaakt, maar goed…

Vervolgens onder klantnummer B nieuwe aanvraag gedaan en hiervoor ook 1x 4K TV-ontvanger en KPN Box 12 gekregen.

IK heb de 4K ontvanger van zowel klantnummer A als B aangesloten en het werkt!
Sterker nog: ik heb een eigen Fritz!box en had gratis internet & TV totdat ik even de KPN Box 12 aansloot vanwege Mijn KPN die niet doorliep…

 

Omdat ik natuurlijk een TV-ontvanger voor Klantnummer A moet terugsturen én ik graag TWEE 4K tv-ontvangers wil, heb ik onder huidig/correct klantnummer B een extra TV ontvanger besteld.
Dit is de Full HD variant! Die ga ik dan terugsturen voor Klantnummer A.

 

Omdat indien je niet betaalt voor 2 ontvangers er 1 wordt geblokkeerd. Medewerker klantenservice heeft een notitie hiervoor achtergelaten onder klantnummer A voor logistiek…

 


Wel raar dat ik bij de bestelling van de 2e HD ontvanger wéér een KPN Box 12 kreeg…
Hiervoor retourdoos aangevraagd. De origineel KPN Box 12 van klantnummer B moet ik uiteraard houden voor nood en deze hoort ook bij mijn abonnement…


Ik begrijp dat er sprake is van een abonnement met een bepaald abonnementsnummer. Waarop nu dus een bepaalde tv ontvanger geregistreerd staat. Het abonnementsnummer is al ingevoerd. En dat abonnement is geannuleerd. De apparatuur moet terug.

Vervolgens is er een 2de abonnement met ander abonnementsnummer. En @thom.1995 wil een ontvanger die geregistreerd staat onder het eerste abonnementsnummer gebruiken onder het 2de abonnementsnummer. 

Dat kan volgens mij niet. Je kunt de ontvanger resetten, maar volgens mij blijft het abonnementsnummer er in staan. Dat kun je niet wijzigen meer.

 

Ik heb die 4k ontvanger van vorig klantnummer geactiveerd met abonnementsnummer van huidig klantnummer en werkt 😉 Sterker nog: in de systemen bij Klantenservice staat deze nu onder mijn klantnummer haha 


Hoi @thom.1995! Welkom terug. Je kunt inderdaad gewoon de ontvanger gebruiken die je graag wilt houden (ongeacht het serienummer). Je kunt de andere retourneren met het pakket dat retour gaat. Zodra wij die ontvanger ontvangen hebben, melden we die af en degene die je gebruikt niet.  Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, dan hoor ik het graag! 



Kan je voor mij in het systeem zetten dat ik 2x 4K-ontvanger heb? MijnKPN klopt niet…
Serienummers toegevoegd in profiel!

 

 


@thom.1995 Het juiste serienummer staat bij mij geregistreerd. De benaming in MijnKPN kan ik niet aanpassen, omdat dit zo is ingebouwd (en in eerste instantie de bedoeling was). Wellicht dat dit in de toekomst wel aangepast kan worden, wanneer de 4K-ontvangers weer op voorraad zijn.