Skip to main content

Afgelopen weken een aantal keren (4 keer) mijn TV ontvanger volledig moeten herinstalleren. TV ontvanger raakt signaal kwijt. Alleen herinstallatie mogelijk als alle stekkers er uit en er weer in gedaan zijn. Ik denk dat de TV ontvanger kapot is. Is omruilen tegen nieuwe 4K TV ontvanger mogelijk? 

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


De modem staat op de bagane grond. De tv ontvanger die signaal verliest staat op zolder en is aangesloten dmv daadloze verbindingsset. Tot paar weken terug nooit laat gehad van signaalverlies met deze opstellibn.


Daar was ik al bang voor. Draadloze verbindingsets sturen de data via het electriciteitsnetwerk en dat werkt vaak slecht.  Je zou de tv ontvanger even kunnen omruilen met die van beneden om te kijken of ie echt kapot is. Maar ik ben er voor 99,9% zeker van dat de draadloze verbindingssets niet meer werken.


Hoi @abcdpeter, welkom bij ons op het forum. Net als Joep ben ik benieuwd wat er gebeurt als je beide tv-ontvangers eens van plek wisselt. Gaat het dan mee met de tv-ontvanger, of blijft het probleem boven maar met de andere ontvanger?

En op het moment dat je het signaal kwijt raakt, wat gebeurt er dan precies? Krijg je een foutmelding, stoort het beeld of gebeurt er iets anders? Kan je daar ook meer over vertellen?


De modem staat op de bagane grond. De tv ontvanger die signaal verliest staat op zolder en is aangesloten dmv daadloze verbindingsset. Tot paar weken terug nooit laat gehad van signaalverlies met deze opstellibn.

 

Inderdaad, die draadloze verbindingssets zijn het probleem.

Er zit helaas heel erg veel storing op het elektriciteitsnet. 

En door diverse apparatuur neemt de verstoring op het net alleen maar toe. 

 

Vaste UTP kabels is altijd het beste.

 

Elders ook gelezen dat het met een WIFI verlenger ook wilt werken, 

Je moet dan wel bij de Wifi verlenger een UTP kabel naar de KPN tv decoder verbinden. 


We hebben geen reactie meer van je gezien @abcdpeter, heb je de laatste vragen en tests al kunnen proberen?


TV ontvanger van beneden naar boven gehaald en die gaf beneden ook storing. Alles resetten en na paar keer heeft die weer signaal. Ik denk echt dat het probleem in de tv ontvanger zit. Hopelijk kan die omgeruild worden tegen een degelijke 4K ontvanger.


En wat is die storing precies @abcdpeter? Die vraag is nog niet beantwoord:

En op het moment dat je het signaal kwijt raakt, wat gebeurt er dan precies? Krijg je een foutmelding, stoort het beeld of gebeurt er iets anders? Kan je daar ook meer over vertellen?

 


En is het beneden wèl bekabeld aangesloten?