Skip to main content

goedemiddag.
Ik heb een probleem met de tv-ontvanger. Bij het aan- en uitzetten reageert de ontvanger nauwelijks nog op de afstandbediening. Het probleem zit m.i. wel in de ontvanger, als namelijk de ontvanger na meerdere keren uiteindelijk wel reageert en de ontvanger dus aan/uit gaat, gaat het van zender wisselen en volume regelen wel goed. 
Meerdere dingen al geprobeerd, afstandbediening “frisse start” zoals op de site staat, de ontvanger gereset maar niets werkt.
@ KPN, Graag ontvang ik een nieuwe ontvanger.
vriendelijke groet,

Andre

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @Andre R. Zou je nog aan kunnen geven of de ontvanger na verloop van tijd wel gewoon reageert en om wat voor type ontvanger het gaat?


Ik ga ervan uit dat je de batterijen hebt verwisselt.

En dat de KPN tv ontvanger vrij zicht heeft op de AB.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


goedemiddag.
Ik heb een probleem met de tv-ontvanger. Bij het aan- en uitzetten reageert de ontvanger nauwelijks nog op de afstandbediening. Het probleem zit m.i. wel in de ontvanger, als namelijk de ontvanger na meerdere keren uiteindelijk wel reageert en de ontvanger dus aan/uit gaat, gaat het van zender wisselen en volume regelen wel goed. 
Meerdere dingen al geprobeerd, afstandbediening “frisse start” zoals op de site staat, de ontvanger gereset maar niets werkt.
@ KPN, Graag ontvang ik een nieuwe ontvanger.
vriendelijke groet,

Andre

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Andre,

Heb je een HBM2060, want ik herken dit probleem. Wij hebben het ook op onze 2e TV. Als het een HBM2060 is, dan even goed naar het lampje links (voor de kijker rechts) onderin dat apparaat kijken. Flitst het op als je de toetsen indrukt. Wel niet te vlug achter elkaar drukken, want dat kan dat ding gewoon niet aan. (Ik dacht dat het opgelost was, maar gisteren begon ik te twijfelen of de nieuwe update weer het probleem had teruggebracht). 


De ontvanger is een Arris VIP 2952, maar bij nader inzien denk ik dat het toch aan de afstandbediening ligt; N.a.v. de opmerking van CorL merk ik dat de afstandbediening bij elke knop opflitst, maar dus niet consequent bij de knop voor het aan- en uitzetten van de ontvanger. Batterijen al vervangen en ontvanger heeft altijd goed in zicht gestaan en prima gewerkt in verleden, m.i. is deze knop op de afstandbediening dus kapot. @ Bram KPN, is dit herkenbaar en hoe kunnen we dit oplossen? 

Groeten André 


De ontvanger is een Arris VIP 2952, maar bij nader inzien denk ik dat het toch aan de afstandbediening ligt; N.a.v. de opmerking van CorL merk ik dat de afstandbediening bij elke knop opflitst, maar dus niet consequent bij de knop voor het aan- en uitzetten van de ontvanger. Batterijen al vervangen en ontvanger heeft altijd goed in zicht gestaan en prima gewerkt in verleden, m.i. is deze knop op de afstandbediening dus kapot. @ Bram KPN, is dit herkenbaar en hoe kunnen we dit oplossen? 

Groeten André 

Dat is helemaal niet moeilijk hoor. Gewoon even naar deze pagina gaan en dan invullen. Ze sturen het per post dus je hoeft er niet eens voor thuis te blijven.
 https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm

Wel een browser zonder VPN gebruiken, dus Google of Edge e,d. 


Dank CorL, zojuist een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Hopelijk is het daarmee ook opgelost. @ KPN, dit laat ik nog weten zodra de afstandsbediening binnen is.