Skip to main content

Sinds enkele dagen reageert de Arris mediabox sterk vertraagd op de afstandbediening.
als je dan nogmaals drukt verschiet het programma even later naar een volgende zender of functie.

Met andere woorden het signaal van de afstandbediening wordt wel opgevangen door de mediabox maar de reactie is vertraagd wat erg hinderlijk is.

Batterijen gecontroleerd zijn OK. Er waren eerder al problemen met het opstarten van de mediabox (foutmelding). Die blijft nu permanent aanstaan. Ook waren er problemen met het opnemen. We hebben interactieve TV pas een halfjaar maar dit lijken me geen ‘kinderziektes’ maar gewoon slechte kwaliteit van de apparatuur/ interactieve verbinding?

Ik zou wensen dat de spullen die KPN beschikbaar stelt betrouwbaarder functioneren!!

Ik ervaar hiervan een groeiende ergernis maar KPN is nog net geen monopolist en een alternatief is voorhanden.

 

Met vriendelijk groet,

 

Woudgast

 

Hoi @woudgast, welkom terug. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Dit klinkt inderdaad als iets in de TV ontvanger. Zou je die volgens deze stappen eens willen factory-resetten?


Beste Thomas,

Tijdens mijn pogingen met de afstandbediening en de onwillige mediabox, ging op een zeker moment het beeld op sneeuw en volgde spontaan daarop een automatische herstart van de mediabox die we sinds enkele weken niet hadden uitgezet vanwege problemen bij het opstarten (foutmelding 143). Sinds deze automatische herstart functioneert de afstandbediening weer goed. Maar ondertussen had ik het probleem bij Telfort gemeld en is ons een vervangende mediabox toegestuurd*. Die staat nog ingepakt en ik twijfel nu of ik deze ter vervanging in gebruik zal nemen? Je weet maar nooit wat voor verrassing dat weer zal opleveren. Ik kijk het nog een weekje aan en besluit dan om de vervangende mediabox te installeren danwel deze ongebruikt retour te zenden.

*De vervanging zou binnen 5 dagen arriveren maar werd al de volgende ochtend bezorgd zodat er geen gelegenheid meer was om de verzending te annuleren.

 

Met vriendelijke groet,

Woudgast


Fijn dat het weer werkt.
Mocht je verder nog ergens tegenaan lopen kun je het beste even contact met Telfort zelf opnemen op 0900 9596 of via hun forum. Thuis abonnementen van Telfort vallen nog niet onder KPN namelijk!


Dank U Thomas voor Uw support en advies.

 

Met vriendelijke groet,

Woudgast