Skip to main content

Eindelijk de update binnengekregen van het nieuwe menu. Nou, wat een vooruitgang, NOT, het menu oproepen duurt langer en als je een zender wilt bekijken zit er nu een extra handeling tussen, je moet “ok” geven… jammer.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De laatste tijd tonen een aantal zenders (discovery, crime en nog een paar zenders) een schokkerig beeld (het beeld staat vast en gaat na een seconden of 1 a 2 weer verder, het geluid loopt wel door). Dit ervaren wij ook als we een opname terugkijken (opgenomen) en dat maakt dan niet uit qua zender. Overigens heb ik diverse kabels vernieuwd dan wel rechtstreeks, maar dat hielp niet. Oplossing?

*Admin: topic samengevoegd


Meestal helpt het resetten van het tv modem, zie hier.

Welke TV modem heb je? 

*Admin: topic samengevoegd


Dat klopt helaas.

Hebben wij ook gemekt.

Het menu is wel mooier en beter.

Ik denk dat dit kinderziektes zijn en hopelijk komt hier snel een update voor.


Hoi @bandicoot, welkom op het forum!
Ik heb je vragen even samengevoegd. Bedankt voor je feedback!
Is het nog gelukt je ontvanger te resetten volgens de stappen die @joop2011 noemt? Dit wil vaak ook helpen met de snelheid van de menuschermen.


Goedemorgen wij hebben ook het nieuwe platvorm gekregen. maar bij ons geen probleem als loop vloeient geen schokkende beelden. maar wij zitten op glasvezel aansluiting. 😀👍


Hoi @bandicoot, welkom op het forum!
Ik heb je vragen even samengevoegd. Bedankt voor je feedback!
Is het nog gelukt je ontvanger te resetten volgens de stappen die @joop2011 noemt? Dit wil vaak ook helpen met de snelheid van de menuschermen.

Nog niet uitgevoerd, maar de snelheid vind ik eigenlijk het minst belangrijk. Belangrijker is dat het beeld niet stopt 1 a 2 seconden. En dan zou je denken dat dat eigenlijk bij ftth 500 niet kan voorkomen. Alle kabels hier top in orde.. houd niet van het halve werk 😉 Waarom treedt het “stotteren” bij de “premium” zenders niet op… maar wel bij Discovery, NatGeo, Vice en nog een paar. Maar goed, ik ga dit weekend de boel eens resetten.


Goedemorgen wij hebben ook het nieuwe platvorm gekregen. maar bij ons geen probleem als loop vloeient geen schokkende beelden. maar wij zitten op glasvezel aansluiting. 😀👍


zoals je kunt lezen zit @bandicoot op een glas 500 verbinding (in start bericht)

dus daar zou het niet aan liggen ookal zal een tv ontvanger gewoon goed moeten werken

met bv xdsl lijn wat slomer is

misschien is het de v8 wel wat roet in het eten gooit dat is niet de nieuwste meer

dat is aan kpn om dat te onderzoeken/door meten


Hoi @bandicoot, laat me vooral weten hoe het gegaan is!
Op sommige TV's wil dit ook komen door beeldverbeteringsinstellingen trouwens. Bij Samsung heet dit Automotion-Plus en LG noemt het Tru-Motion. Zou je die eens kunnen proberen uit te zetten?


GOEDEMIDDAG. bij ons Sony bravia 4k tv staan alle beelden verbeteren uit. en ik moet zeggen als loop vloeient geen schokkende beelden. 😀👍


Wij vinden het nieuwe menu erg traag, zitten ons groen en geel te ergeren. Alles start ontzettend traag op. We moeten tig keer op menu klikken om bv naar Netflix te kunnen. We hebben glasvezel dat werkt normaal prima.

 


@bandicoot is het nog gelukt met resetten of de beeldverbetering instellingen uit te zetten?
@Peetje1971 zou ook jij de software reset eens uit willen voeren volgens de stappen op de onderstaande site

Meestal helpt het resetten van het tv modem, zie hier.

Welke TV modem heb je? 

*Admin: topic samengevoegd

 


@joop2011 @Thomas Heb de ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen en het haperen van het beeld is verdwenen (althans we hebben nog niet alles getest, maar ziet er goed uit). Beeldverbeteringen instellingen hebben wij niet op onze tv (is al een oudje). Maar goed, ik verwacht als een HD kanaal wordt verstuurd er geen verbetering nodig is?


@bandicoot  fijn dat het weer goed werkt! 
De beeldverbetering instellen veroorzaken juist vaak deze problemen. Een oudere TV die dit niet heeft heeft zal daar dan ook geen last van hebben :) 


@Thomas Wat me wel opvalt is dat het openen van het menu wel weer langzamer is geworden en om iedere keer terug te gaan naar fabrieksinstellingen, lijkt mij geen goed idee. Dat is nog wel een aandachtspunt voor KPN.


Dit is helaas een bekend probleem en zou met een van de komende updates opgelost moeten worden.
Het kan wel helpen de software nog een keer te verwijderen zodat je ook van deze versie een schone installatie hebt. Het alternatief is de volgende updates af te wachten


zou er nog een relatie zitten tussen type tv ontvanger en de klachten? Mijn tv decoders (arcadyan hmb2260) zijn ondertussen al meer dan 5 jaar oud. Ik ben absoluut niet tevreden met de update. Het liefst zou ik de oude versie weer willen, want dat werkt lekker smooth, dat verkies ik boven gelikte menu's. Dit blijkt echter niet te kunnen… Misschien dat op een nieuwere decoder het beter werkt, of zijn daar dezelfde klachten mee?

 


Wellicht dat de nieuwe software idd iets te zwaar is voor de oude decoders met al die mooie schermen? :-) 

Wij hebben ook een Motorola van 5-6 jaar oud en behoorlijk traag na de laatste update.

kunnen we geen nieuwe decoder(s) aanvragen na zoveel jaren trouwe klandizie? :-)


Wellicht dat de nieuwe software idd iets te zwaar is voor de oude decoders met al die mooie schermen? :-) 

Wij hebben ook een Motorola van 5-6 jaar oud en behoorlijk traag na de laatste update.

kunnen we geen nieuwe decoder(s) aanvragen na zoveel jaren trouwe klandizie? :-)


@DJZelf 

Kijk hier even of je de Motorola kunt omruilen :-) 


@Anneke-Anna dank voor je bericht!

Die van mij zou nog mee kunnen volgens KPN 🙂 Wachten op de nieuwe update dan maar even ;-)


@Anneke-Anna dank voor je bericht!

Die van mij zou nog mee kunnen volgens KPN 🙂 Wachten op de nieuwe update dan maar even ;-)

Jammer! Vul anders, mocht je het nog niet gedaan hebben, voor de zekerheid je forumprofiel in. Zo kunnen de KPN moderators je gegevens inzien mocht je toch problemen krijgen met de motorola. 


Goedeavond Anneke_Anna .als ik u was zou ik ze omruilen want u mist een hoop u krijgt straks geen updates meer op die Motorola 🤔😉


Goedeavond Anneke_Anna .als ik u was zou ik ze omruilen want u mist een hoop u krijgt straks geen updates meer op die Motorola 🤔😉


Ik heb geen Motorola 🙂 @cornelis48 

Het was een reactie op de hulpvraag van  @DJZelf 

En er komt vast een moderator voorbij die precies kan zien of er wel of geen omruiling komt 🤞

:-)


Ik las deze post al meerdere malen, en nadat vanavond die (vloekwoord)ontvanger er weer eens uit klapte wilde ik ook eens reageren.

Sinds de laatste ‘vernieuwde menu onzin’ update is het echt kommer en kwel! Waar de ontvanger(s) (Arris VIP2952 V2) vroeger gewoon maandenlang probleemloos hun werk deden is het nu om de haverklap mis.

Enkele voorbeelden hiervan zijn:

Apparaat is retetraag geworden!!!
Netflix klapt er spontaan uit
Netflix zwart beeld
Spontane herstart tijdens Netflixen
Spontane andere vastlopers
Niet reageren op afstandbediening

Ik overweeg inmiddels letterlijk een overstap naar een andere aanbieder en ben me dan ook aan het oriënteren. Ik (en wij als gezin) zijn hier inmiddels echt een beetje klaar mee!

KPN, doe er aub wat aan!

Overige info: Experiabox V10a. 50/50 verbinding. Internet geeft verder nooit problemen. Lekker stabiel en voldoende snel.


Hallo

Ik heb experia box v10 / hmb2260 (bouwjaar 2016) en met ingang van het nieuwe menu is alles traag. Bijv. Gids, menu, zappen na zender, af en toe verdwijnen temporär de opnames - na restart tv-ontvanger zijn ze er weer. In de afgelopen tijd de software zeker 6 keer opnieuw installeerde. Tot fabrieksreset. Tijdens de softwareinstallatie wordt bij mij de Software Nr 1. Installerd en dan volgt weer de volgende softwarepakket Nr. 2. Maar dat even lang als de eerste Phase. Ben je ca. 30 Minuten verder. Na dit hele gedoe werkt de tv-ontvanger redelijk, maar met iedere dag wordt die langzamer en langzamer. 

Internet, vaste telefoon en WiFi werkt goed. Heb geen glasvezelaansluiting. 

Ik hoop, dat KPN een oplossing heeft. Dit is niet leuk meer. 

Met vriendelijke groeten 

Hans

PS: Alles is met kabel direct aangesloten. Ik heb genoeg 'reset' en geïnstalleerd...... Zo kan het niet verder. 


Ook wij vinden de tv ontvanger heel traag geworden met de nieuwe software. Bij iedere handeling moet je wachten. Tv gids moet steeds laden, dus weer wachten. Ff snel zappen is een drama. Bij elke "zap" is het wachten op beeld. Opname bekijken, eerst beeld op zwart en wachten of er wel iets komt.

Naar ander kanaal wachten. Gewoon een aanfluiting. Pas andere decoder gehad maar is net zo beroerd als de oude. Vastlopen, niet reageren op afstandbediening enz.

Alles al opnieuw geinstalleerd maar blijft slecht, en dat met glasvezel. Een ramp is het. Als ik zie hoe het bij familie met ziggo gaat, is het maar behelpen bij kpn.