Skip to main content

Beste forum leden.

 

Wij konden altijd de tv ontvanger bedienen met de afstandsbediening van de Samsung televisie,  maar sinds elke dagen werkte het minder. En sinds gisteren is het er helemaal mee gestopt.

 

Ben opzoek geweest naar als ik dit opnieuw kon koppelen, maar helaas kom ik er niet uit verder. 

 

Wie u wie heeft dit probleem ook of heeft de oplossing?

 

Gisteren deed hij het wel weer met de Samsung afstandsbediening,  maar vandaag weer niet


Misschien heb je hier wat aan: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-set-up-the-universal-remote-through-mbr/

Je kan dan de instelcode van de vip1910,vip1960,vip1963,vip1903,vip1853,vip2952,HMB2260 of vip5202 gebruiken,Die werken allemaal op jouw ontvanger.


Hallo @jessie370, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je een oplossing gevonden?

groet, Hans


Je kan ook de KPN ab voor alles gebruiken.

Zo doen wij dat ook.

Alleen bij Blu-ray pakken we de ab van de Blu-ray speler.

Verder doen we alles met de KPN afstandsbediening. 


@Giraffe1971 

Met de infra rood afstandsbediening van Samsung gaat niet helemaal goed in combinatie met het ir signaal voor een extra apparaat via de ir hub onderaan het scherm. Via die hub wordt IR verstuurd voor de kpn ontvanger. En tegelijkertijd ir van de afstandsbediening naar de tv.

Want dan gaan die 2 IR signalen elkaar verstoren. Met de VIP5202 kun je naar mijn mening ook beter diens eigen Bluetooth afstandsbediening gebruiken. 

Of zet de ontvanger zo neer dat het ir signaal van de afstandsbediening deze niet bereikt maar van de hub wel.

Hier staat ie op 4 dvd doosjes. 2 cm achter het scherm en net niet helemaal achter het scherm van voren gezien. 

 


Dank voor de tips. Na wat verder puzzelen heb ik het weer aan de gang gekregen door de KPN box uit de ‘bronnen’ in het Samsung menu te verwijderen, opnieuw toe te voegen en uiteindelijk handmatig het juiste type ontvanger te selecteren. Alles werkt weer naar behoren! 🙃