Skip to main content

Mijn tv ontvanger reageert niet op afstandsbediening en niet op de knop. Andere afstandsbediening geprobeerd, update software gedaan en meerdere malen gereset maar help niet. Graag ontvang ik een nieuwe ontvanger. Mvg Chrissie 

 

*Admin: Eigen topic voor vraag aangemaakt

Onze tv ontvanger is defect. Reageert niet op de de afstandsbediening en de knop op het kastje zelf werkt soms ook niet. We hebben hem al gereset, ge-update en een andere afstandsbediening geprobeerd. Zouden we een nieuwe kunnen ontvangen? 
mvg 

Admin: Dubbele topics samengevoegd


Hi @Christom, ik begrijp dat je problemen hebt met de tv-ontvanger. 

Wat gebeurt er precies, werkt de tv-ontvanger helemaal niet meer of is het iets anders? Heb je 'm ook een frisse start gegeven sinds je dit ervaart? Ik zie daarnaast dat je al gegevens in je forumprofiel hebt gezet, maar ik kan daarmee gek genoeg geen abonnement vinden. Kloppen de gegevens die ingevuld staan? 


Beste Alexandra,

we hebben hem inderdaad na advies van jouw collega een frisse start gegeven. Helaas mocht het niet baten. Hij reageert niet tot nauwelijks.

ik heb mijn adresgegevens gewijzigd naar de juiste in mijn profiel. Kun je me nu wel vinden?


@Christom Dankjewel, ik heb je gegevens gevonden!

Welk type tv-ontvanger heb je? Klopt het dat je twee tv-ontvangers hebt thuis? Zo ja, wat gebeurt er als je de tv-ontvangers omwisselt: Verhuist het probleem mee of blijft het op dezelfde plek? Andere apparaten die dicht in de buurt van de tv-ontvanger kunnen het signaal verstoren. Zorg ervoor dat de tv-ontvanger vrij staat (dat er geen kastdeurtjes of iets dergelijks voor zitten, en als er (LED)lampen vlakbij staan, verplaats deze dan eens. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.


Goedemiddag @Christom, welkom! Als het een Motorola is, dan kunt u het volgende doen: ‘via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet. Laat u me nog even weten of het gelukt is?


Hallo Fame 29, dank voor je antwoord. Ik kan wel in jouw link komen van apparatuur wisselen en ik zie het kastje welke omgeruild moet worden. Er staat alleen bij “ het maken van een omruilafspraak is niet nodig”, waar zouden we dat kunnen doen? Ik weet namelijk dat hier bij een postpunt je de kastjes ook kan ruilen maar dan moet je dat eerst online aanvragen, hoe zouden we dat kunnen doen? Ik hoor het graag. Groet Chrissie 


Beste Alexandra,

bedankt voor je antwoord, we hebben alles al geprobeerd en er staat niks voor. We zouden dus heel graag willen omruilen.

groet Chrissie


@Christom Goed om te weten dat er niets voor staat. Het probleem kán in de tv-ontvanger zitten, maar het kan verschillende oorzaken hebben. Als ik je een nieuwe tv-ontvanger stuur en het helpt niets, zijn we nog geen stap verder en is niemand ermee geholpen. Daarom heb ik meer informatie nodig om je hier goed mee te kunnen helpen. Kan je mijn eerder gestelde vragen beantwoorden? Alle informatie is welkom!

Welk type tv-ontvanger heb je? Klopt het dat je twee tv-ontvangers hebt thuis? Zo ja, wat gebeurt er als je de tv-ontvangers omwisselt: Verhuist het probleem mee of blijft het op dezelfde plek? Andere apparaten die dicht in de buurt van de tv-ontvanger kunnen het signaal verstoren. Zorg ervoor dat de tv-ontvanger vrij staat (dat er geen kastdeurtjes of iets dergelijks voor zitten, en als er (LED)lampen vlakbij staan, verplaats deze dan eens. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

 


Ja ik heb 2 tv ontvangers; Artis VIP2952 en HMB2260. De HMB blijft slecht tot niet werken.hij staat vrij en geen led-lampen in de buurt.


@Christom Het probleem blijft bij dezelfde tv-ontvanger, dus het probleem verplaatst mee als je de tv-ontvangers omwisselt van plek? Welke afstandsbedieningen heb je? En wat gebeurt er als je de afstandsbedieningen omwisselt, reageert de HBM tv-ontvanger beter of goed op de andere afstandsbediening?

 

 


Beste Alexandra, zoals eerder gezegd verplaatst het probleem zich. Ook hebben we beide afstandsbedieningen geprobeerd en dit maakt geen verschil per kastje.We hebben zelfs een nieuwe afstandsbediening ontvangen om dat we dachten dat dat het probleem was. 
Ik begrijp dat je ons wil helpen alleen wil ik je er wel op wijzen dat deze “topic” al 16 dagen open staat en wij nog steeds geen tv kunnen kijken op ons tweede kastje. Mijn geduld raakt een beetje op. Ik hoop dat je nu iets sneller met een constructieve oplossing kan komen. Vriendelijke groet Chrissie


@Christom Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt hebben. Dit is een forum, het is geen chat waar je meteen een antwoord krijgt. Soms kan het wat langer duren voordat je een antwoord krijgt. Voor een sneller (of direct) antwoord kan je beter bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Ik kon daarnaast niet goed uit je reacties opmaken wat er precies gebeurde, wat wel belangrijk is om je goed én vlot te kunnen helpen. Ik weet alleen wat je me vertelt, vandaar dat ik al eerder om meer uitleg en info vroeg.


Sorry maar ik heb ook het idee dat ik je de antwoorden geef. Het probleem verplaatst zich als we de kastjes wisselen. We hebben de middelste boven en rechtsboven afstandsbedieningen. Het wisselen van afstandsbediening veranderd niks in het gebruik dus het blijft slecht. 


Het bellen helpt trouwens niet dan krijg ik via een sms de eventuele oplossingen welke ik allemaal al geprobeerd heb. Ik zou heel graag iemand willen spreken. 


@Christom Dankjewel voor de extra informatie. Zo te zien heb je nog geen contact met de klantenservice gehad, en ik heb zo voldoende info. Ik zorg dat er een nieuwe tv-ontvanger jouw kant op komt. Je ontvangt later vandaag een bevestiging per e-mail en sms met alle informatie die je nodig hebt. Je kunt de tv-ontvanger dan omruilen op het servicepunt in jouw buurt, de details staan in de bevestiging die je ontvangt. Ik hoor graag of het is gelukt, en zo gauw je 'm hebt hoe het met de nieuwe tv-ontvanger gaat.