Skip to main content

Beste Kpn,

Het is weer zover, tv via jullie dienst reageert weer super traag, ook moeten we 100x klikken op de afstandsbediening voor er iets gebeurd we zien wel dat het ontvangst lampje aangaat op het tv kastje maar er gebeurd niets of dik 1 min later pas.

Graag een oplossing of misschien nieuw kastje deze is inmiddels al een paar jaar oud.

Mvg levy verleng 

Welk type ontvanger heb je momenteel(1853,2260,2952)?


Beste KPN,

Het is weer zover, tv via jullie dienst reageert weer super traag, ook moeten we 100x klikken op de afstandsbediening voor er iets gebeurd we zien wel dat het ontvangst lampje aangaat op het tv kastje maar er gebeurd niets of dik 1 min later pas.

Graag een oplossing of misschien nieuw kastje deze is inmiddels al een paar jaar oud.

Mvg levy verleng 

 

Beste KPN?

Jullie?

Beste @Leefke86 op een forum helpen klanten elkaar. 

 

Zie ook vraag van @martijn197108 , ik denk dat je nog een hele “oude” decoder hebt, waarschijnlijk de 1853, zo ja dan kan je die omruilen voor een nieuwer model. Zie hier. 

En heb je de batterijen al eens vervangen?

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox? 


kpn zit ook op het forum maar voornamelijk klanten.

Ik maak wel vaker mee dat ik als medewerker word aangesproken...Maar dit ben ik (gelukkig) niet.

 


Bedankt voor jullie bericht

@martijn197108,

Ik heb de 2952

@joop2011 

Ja baterijen van de afstandsbediening zijn vervangen, en de decoder is aangesloten met bijgeleverde internetkabel naar de experiabox.


@joop2011 

Ik probeer het om te ruilen, maar de pagina gaat niet verder dan controleren van apparatuur stap 1 van 3, en geeft aan dat apparatuur geschikt is.


De vip2952 is ook nog geschikt.

Probeer eens een reset van de tv-ontvanger:


Misschien een rare vraag maar kan het kastje goed zijn warme kwijt?


@joop2011

Ik probeer het om te ruilen, maar de pagina gaat niet verder dan controleren van apparatuur stap 1 van 3, en geeft aan dat apparatuur geschikt is.

 

Dat klopt, de Arris VIP2952 kan je niet omruilen.

Deze is nog actueel en goed.

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om het te meten.

Ook dat kan een oorzaak zijn. 

 

IPTV gaat via het internet om wijzigingen door te voeren, dat gaat niet in de decoder zoals bij DVB-C. 


@martijn197108 

Ik heb de reset gedaan en moet zeggen tv is weer zoals het hoort netflix kon wat sneller maar reageert bij lange niet meer zo traag als vanmiddag. 

De decoder staat in een open ruimte in de tv kast dus denk dat dat wel in orde is

@joop2011 

Download snelheid via wifi op mijn telefoon is 121 mbps.

Ik dank jullie beide hartelijk voor de input en gegeven oplossingen we gaan zien hoe het blijft werken. Fijne avond!!


Top!