Skip to main content

Beste,

 

mijn tv ontvanger reset zichzelf steeds tijdens het kijken van Netflix. Dit is meerdere malen per dag. Na de reset doet hij in het begin helemaal niets meer en moet ik hem opnieuw instellen. hierna werkt hij weer even. Soms een paar uur, soms 30 minuten. 
 

het gaat om een arris ontvanger.

 

enig idee wat ik nog kan doen? Dit is bij beide ontvangers in ons huis.

 

Beste,

 

mijn tv ontvanger reset zichzelf steeds tijdens het kijken van Netflix. Dit is meerdere malen per dag. Na de reset doet hij in het begin helemaal niets meer en moet ik hem opnieuw instellen. hierna werkt hij weer even. Soms een paar uur, soms 30 minuten. 
 

het gaat om een arris ontvanger.

 

enig idee wat ik nog kan doen? Dit is bij beide ontvangers in ons huis.

 

 

Vreemd dat ik nog geen antwoord heb gekregen hier maar het is de laatste paar dagen weer goed raak met het resetten. Elke keer gaat hij alles opnieuw instellen. Wat kan ik hier mee doen? Het is tevens ook tijdens het normaal TV kijken de reset


Hi @Myzzle, dat is inderdaad vreemd :thinking: Excuus hier voor, we hebben je bericht op de één of andere manier over het hoofd gezien!

Als ik het goed begrijp, gaan beide ontvangers zomaar opnieuw opstarten? Gebeurt dat tegelijkertijd? Blijft het internet wél werken op die momenten? En mij  laatste vraag; hoe zijn de ontvangers verbonden met de Experia Box? Is dat door middel van een rechtstreekse kabel of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset


Hoi @Maja_ , dit is willekeurig en niet tegelijk internet blijft ook werken. Ze zijn beide bedraad aangesloten op de experiabox.


@Maja_ nu was ik gister weer tv aan het kijken , en POEF weer een reset. Het lijkt wel dat als ik naar de gids ga of even wat kijk dat het kastje het niet meer aankan en gewoon reset. 


Hier hetzelfde probleem gisteren, 2x. 


@Maja_ nu 08:14 stond Netflix 5 minuten op pauze. En weer reset. Moet weer alles opnieuw instellen na reset. Ik snap er niets meer van


Helemaal niet fijn dit @Myzzle  :slight_frown: Zou je 1 van de ontvangers eens helemaal terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen, zodat de software volledig opnieuw ingeladen wordt? Ik hoor graag of het daarna beter gaat met die specifieke ontvanger! 


@Maja_ dit heb ik paar weken terug al gedaan. Dit omdat soms de tv ontvanger niets meer doet na een reset 


En zonder merkbaar resultaat dus? Of is het daarna -tijdelijk- wel beter gegaan met de betreffende ontvanger?

Wat gebeurt er eigenlijk precies op het moment dat je ontvangers zo tegenstribbelen? Je geeft aan dat ze helemaal niks meer doen en dat je de ontvanger opnieuw in moet stellen? Wat moet er precies ingesteld worden? Moet je je abonnementsgegevens opnieuw invoeren? Of doel je op iets anders?

 


@Maja_ Het probleem is:

 

Ik kijk tv - ontvanger reboot en moet opnieuw ingesteld worden met kanalen lijst en soms abbo nummer.

Netflix staat op pauze - ontvanger reboot en zelfde riedel als hierboven

Netflix speelt - zelfde als hier boven

 

Zelfs al een keer gehad dat ik de ontvanger 3x achter elkaar moest instellen maar meestal gaat hij gewoon rebooten en laadt alles zelf in. Hierna ben ik weer 5-10  minuten verder en kan ik weer tv kijken


Erg vreemd dat je zelf je abonnementsgegevens opnieuw in moet vullen, die horen je ontvangers slechts 1 keer op te vragen. Dit gebeurt ook bij beide ontvangers? En als het bij de ene gebeurt, moet je de andere dan ook opnieuw aanmelden?


Het is gelukkig maar 1x voortgekomen dat ik het moest invullen op 1 ontvanger. Maar wat doen we nu? Wat kan ik nu? Ik zit hier nog steeds met ontvangers die rebooten 


Ah, gelukkig! Ik was bang dat dit een vaker voorkomend iets was maar het lijkt om een eenmalig incident te gaan. 

Ik heb de situatie nu volgens mij volledig duidelijk en ga iemand aan het jasje trekken die over het iTV menu en de apparatuur gaat. De gewone klantenservice (waar wij forum moderators ook onder thuishoren) kunnen maar beperkt de systemen in en alle metingen die ik zelf uit kan voeren geven aan dat er geen problemen zijn met je apparatuur. Vandaar dat ik nu hulptroepen inschakel! Zodra ik een reactie van hem heb, hoor je weer van mij :slight_smile:


Top thanks @Maja_ 


Hi @Myzzle, vraag vanuit de iTV mensen: ervaar je meer problemen met 1 specifieke ontvanger of is het bij allebei even erg? Als 1 van de ontvangers meer problemen geeft, zou je daar het serienummer dan van door willen geven (invullen in je profiel?) En maakt het dan ook verschil als je de 2 ontvangers van plek wisselt?


Hoi @Maja_ dit vanmorgen gedaan. Ik zet de ontvanger werkelijk waar net aan en m’n kinderen drukken op play bij Netflix. Hop reset…. en boven (de speler die eerst beneden stond) heeft ook al een reboot gehad.  In m’n profiel staat het serie nummer


Je zou bijna denken dat ze te weinig stroom krijgen...


Duidelijk, het maakt dus niet uit welke ontvanger waar aan is gesloten, ze doen het beide en ook op beide locaties. 

Ik moet bekennen dat ik dit een erg merkwaardig probleem vind. Dat 1 ontvanger dit doet is al raar, dit is niet een veelvoorkomende issue. Dat ze dit bij jou béide doen, geeft mij toch haast het idee dat we de oorzaak niet bij de ontvangers zelf moeten zoeken. Wat heb je, naast deze 2 ontvangers,  nog meer aangesloten op de Experia Box? En welke 2 poorten heb je nu in gebruik voor de 2 ontvangers?


@Maja_  Lijkt er op dat de player met het serienummer die in m’n profiel staat het meest reset. Op m’n experia box zijn aangesloten:

 

2x ontvanger Poort 1 en 2 zijn hier voor in gebruik

1x Ikea smart hub

 

 


Ok dank! Zou je, puur om te testen, die smart hub los willen koppelen voor de rest van de avond? Zodat alleen de 2 tv-ontvangers aan zijn gesloten en dan bij voorkeur op poort 3 en 4? Ik ben heel benieuwd of het rebooten zich vanavond dan weer voor gaat doen!


@Maja_ dat gaat morgen worden aangezien ik een avondje kindloos op stap ben 😉 ik ga dit morgen testen


Oehw! Dan wens ik je héél erg veel  plezier! Geen gekke dingen doen, alvast succes met de eventuele kater morgenochtend en ik hoor het wel als het gelukt is om dit te testen :blush:


De kabels zijn omgewisseld en de ikea smart hub is losgekoppeld. Heb de opdracht doorgegeven thuis om het te monitoren vandaag :)


Hoe is het gisteren gegaan met de ontvangers? Hoor het graag!


Hoi @Maja_ gister is er niet zoveel tv gekeken. Beneden is hij er 1x uitgeklapt. Vandaag ben ik de hele dag aan het thuiswerken dus probeer het in de gaten te houden.