Skip to main content

Hallo,

Sinds gisteren reset de tv ontvanger zichzelf. Dat gebeurde gister wel 10 x per avond. Soms werkt de ontvanger een half uur, soms 1 minuut. Vanmiddag leek het goed te gaan, maar vanavond weer 6x. Heel vreemd, er is niets veranderd. We kijken veel Netflix, dus het gebeurt daar. Al gebeurde het ook bij gewone tv.

We hebben modem uitgezet, stekker eruit. aangesloten op andere kabel, ander stopcontact. Niets helpt. Graag hulp. Helpt het om software opnieuw te installeren? Waar vind ik dat: staat niet bij instellingen menu. Anders maar omruilen?

groeten

Jan Willem

 

 

Beste @jwvdh 

Wat vervelend dat de TV ontvanger steeds reset, om je TV ontvanger een harde reset te geven doe je het volgende:

Laat je het weten of het gelukt is? En dan hopelijk gaat de TV ontvanger niet meer steeds resetten.


Hallo Dennis,

dank je. Ik heb het gisteravond gereset volgens schema. Het ging vanavond ca 2 uur goed, nu weer een plotselinge reset van de ontvanger. Weer tijdens Netflix, maar weet niet of dat relevant is.

Wat nu? Wat kan ik doen? Of kunnen jullie helpen?

dank

JanWillem


Hi JanWillem, welkom op het forum. 

Dit lijkt een defecte ontvanger te zijn. Ik zie dat je meerdere ontvangers hebt, speelt dit bij beide? Of alleen specifiek op 1? 


Hallo Alex,

 

het automatisch resetten speelt maar bij 1 ontvanger. vanavond weer 3x… allen tijden Netflix want dat kijken we over het algemeen. Als de ontvanger defect is, zou ik die graag omruilen.

 

de andere ontvanger heeft zijn eigen problemen. Geen reset zoals deze, maar een slechte ontvangst via de DVS. Dat ligt niet aan de ontvanger, maar blijkbaar aan de geleiding via het stopcontact? Ontvanger en DVS modules nl paar keer gewisseld en dat gaf geen oplossing. Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ontvangst-dvs-en-lage-snelheid-485054

Ik heb er mee leren leven, maar fijn is het niet. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag!

dank

janwillem


Duidelijk. Heb je voor mij de laatste 4 cijfers van het serienummer van de ontvanger die kuren vertoont? 

Wat de DVS problemen betreft, je zou een volledige reset kunnen proberen. Welk type adapters heb je trouwens? 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.


Hallo Alex,

de laatste 4 cijfers zijn 9254. Model HMB2260.

 

met die DVS heb ik alles al verschillende keren geprobeerd. gewisseld, stroom er voor zeer lange tijd van af, en ze zitten allen in een WCD. Onderling uitwisselen loste het niet op; de DVS units werken prima beneden op WCD maar niet boven op WCD.

groet

janwillem


Als ze niet allebei op dezelfde groep/fase zitten dan levert dat vaak dit soort problemen op. Ik ben bang dat alleen een kabel trekken een oplossing geeft.


Ben bang dat je niet veel verder zult komen met draadloze adapters, precies wat @Joep1965 aangeeft. 

Wat de ontvanger betreft stel ik voor om het om te ruilen. Dit gebeurt bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Je kunt kiezen uit een van de punten hieronder. 

 


ok, prima om te ruilen. Vanavond weer vastgelopen… Krijg ik een melding als de ontvanger klaar ligt? en kan ik de huidige dan in dezelfde doos retour sturen?

dank!


Uiteraard, maar waar wil je het omruilen? :smile:


dat maakt me niet veel uit. Doe maar Cigo, Pa Verkuijllaan. Dank!


Top. Cigo it is! Donderdag 7 mei zal het voor je klaarstaan vanaf 15 uur. Neem dan de ontvanger en adapter in een doosje mee samen met een geldig ID-bewijs, afstandsbediening hoeft niet mee. 

Laat je ons nog even weten of het is gelukt? 


J, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo Alex,

ik heb de ontvanger omgeruild, en gelukkig gaat het tot nu toe goed. Geen reset meer.

Hopelijk blijft het zo, dank voor de hulp!

groeten

Jan Willem


Fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan.Â