Skip to main content

Ik wil i.v.m. aanschaf 4k tv mijn huidige ontvanger omruilen voor een 4k ontvanger. Hoe moet dit?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als je geen 4K abonnement afneemt, dan heb je ook vrij weinig aan een 4K ontvanger.

De kwaliteit van de zenders is gewoon precies hetzelfde als bij de "gewone" TV ontvangers.


Wat voor aansluiting heb je en (in het geval van koper) wat is je maximum snelheid? Je EB moet minimaal 100 Mb/s binnenkrijgen. Verder moet je voor 4k tegenwoordig een Hussel abo voor internet hebben. Als je nog geen Hussel hebt kun je dat via MijnKPN regelen en daarbij ook direct de 4k-tv optie aanzetten, als dat op jouw adres beschikbaar is (als dat niet zo is wordt de 4k-tv optie ook niet aangeboden). Let op, je moet technisch minimaal 100 Mb/s op je EB binnenkrijgen maar je hoeft niet perse een 100 Mb/s internet optie af te nemen, 50 mag ook. 


Beste @Speurder 

KPN gaat de TV ontvanger niet zomaar omruilen van HD naar 4K, @wjb en @Henk2304 heeft jou al voor juiste informatie voorzien.

Edit: Sorry @wjb dat ik jou genoemd hebt, ik heb inmiddels dit bericht aangepast. Beste @Speurder i.p.v. @wjb 


Ik heb mijn EB aangepast naar 100mb. Heb ook een wijziging gedaan van mijn huidige abo naar een husselabo met 4k tv. Jullie bedankt voor de adviezen.


Ik heb mijn EB aangepast naar 100mb. Heb ook een wijziging gedaan van mijn huidige abo naar een husselabo met 4k tv. Jullie bedankt voor de adviezen.

En welke verwachtingen heb je van het 4K abonnement?


Dat moet nog blijken. Ik ga van een 12 jaar oude plasma tv (Panasonic) naar een oled van Samsung.


Dat moet nog blijken. Ik ga van een 12 jaar oude plasma tv (Panasonic) naar een oled van Samsung.

Maar wat verwacht je van het 4K abonnement meer dan van het gewone abonnement?


Dat moet nog blijken. Ik ga van een 12 jaar oude plasma tv (Panasonic) naar een oled van Samsung.

Je bedoelt waarschijnlijk een Qled. Dat is écht heel wat anders dan Oled. QLED is een verbeterde vorm van LCD, waarbij een kleurenmasker LED-licht doorlaat. OLED is geen LCD, maar daarbij geven alle beeldpunt hun eigen gekleurde licht. Hét voordeel van OLED is diepere kleuren en volmaakt zwart (dan geeft een beeldpunt helemaal geen licht). Bij LCD, ook bij QLED, is het masker bij zwart nooit helemaal dicht, zodat er altijd (bij QLED maar heel weinig) licht doorgelaten wordt. Nadeel van OLED is dan weer de grotere kans op inbranden, maar als je niet uren 8erheen hetzelfde stilstaand beeld laat staan valt dat dan wel weer mee. Bovendien hebben moderne OLED's een regeneratieproces.

 

 

 

 

 


@Speurder het 4K abonnement is nog heel erg schraal, dit zijn de zenders in 4K bij KPN:

  • Xite 4K (muziekzender)
  • Insight 4K (Informatief)
  • Love Nature (Natuurzender)

Ik denk dat hier bijna niet naar gekeken wordt. Ik heb ook 4K, hebt toen meegedaan aan een pilot, daarom heb ik deze zenders, maar ik kijk er in principe nooit naar. 


Love Nature is een zender waar ik nog wel eens naar kijk. De beelden zijn sowieso al mooi, maar 4k maakt ze vaak schitterend. 


Love Nature is een zender waar ik nog wel eens naar kijk. De beelden zijn sowieso al mooi, maar 4k maakt ze vaak schitterend. 

Dat is wel waar! 😉👍🏼


Reageer