Skip to main content

Ik bemerk vanmorgen dat wanneer ik op “radio” druk op de afstandsbediening van de Arris UHD-Ontvanger, deze naar kanaal 11 (televisie) gaat en geen radio inschakelt. Als ik gewoon zap, werkt het radio-deel wel….iemand ook last van? De boel is vrij nieuw en er is niks van mijn kant af veranderd.

Hoe los ik dit op?

Hallo @ronvmeijer ,

Doe eerst een herstart (even stroomloos) en daarna nog een reset van de ontvanger.

Als dat geen succes heeft? 

Heb je dan de mogelijkheid het met een andere afstandsbediening van KPN te proberen? Bv even van buren lenen?


Ik kan hem inderdaad even resetten maar even naar de buren gaan als mijn buurman het aan mij zou vragen...nee dat is vreemd...ik heb twee ontvangers, dus kan het altijd even met de andere remote control testen.

 

Thanx. 


Ja, dat is natuurlijk nog simpeler. Maar je begrijpt het idee erachter. Even checken of het aan de afstandsbediening ligt. 


Helaas, geen verandering...erg vreemd want het heeft wel normaal gewerkt. Uiteraard niets veranderd hier, geen enkele setting of iets. Erg vreemd...zulke dingen kunnen niet spontaan ineens ontstaan.


Uit jouw berichten maak ik op dat je 2 tv-ontvangers hebt @ronvmeijer. Speelt dit fenomeen bij beide apparaten? 


Wacht even, ik zit me ineens iets te bedenken. Ga even iets proberen. 


Eigenlijk wel een beetje dom van mij. Ik heb zelf een zenderlijst samengesteld waar de radiostations niet aan toegevoegd zijn...en dan wil het ook niet natuurlijk. Nu even 'alle zenders' aangezet en nu werkt het wel. :confounded: Als ik even nagedacht had...maar goed, fouten maken we allemaal...Ik moet er best wel om lachen hoor omdat de oplossing gewoon voor m'n snuffert stond. 😂

Ik heb nu enkele radiozenders aan m'n eigen zenderlijst toegevoegd en het werkt voortreffelijk! 😎

Dank voor het meedenken. 


Mooi dat het "issue" is verholpen! En dank voor het melden van de oplossing.