Skip to main content

Mijn tv ontvanger stopt er sinds een paar dagen steeds mee in de avond, we kunnen pas weer tv kijken de dag erna. Denk dat ik inmiddels elke foutcode wel een keer voorbij heb zien komen. Handmatig herstarten lukt niet, dan krijg ik weer een foutcode. Modem opnieuw opstarten biedt ook geen oplossing, tv ontvanger blijft kuren houden. Wifi werkt verder goed. TV ontvanger is bekabeld aangesloten op modem via de elektra, met KPN spullen. 
sinds vanavond weer een nieuw probleem; de ontvanger start nu ongeveer 6 keer per uur opnieuw vanzelf op….word er beetje moe van…..is er nog iemand met dit probleem en een oplossing?

Hi @LimburgsKleintje, welkom op onze community. 

Het hoort zeker niet dat je ontvanger 6 keer per uur herstart. Hoeveel ontvangers heb je in totaal? En gebeurt dit bij elke ontvanger? 

Kan het zijn dat je gebruik maakt van draadloze adapters? Dat zijn de witte kastjes in je stopcontact. Zo ja, neem dan het topic op onze Kennisbank door om te zien hoe je een eventuele storing oplost. 

@LimburgsKleintje

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) denk ik.

Je werkt nu via DVS (internet via het 230 volt netwerk).

Door steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk, heb je vooral met een tv decoder steeds meer problemen.

De Sagemcom DIW7022 werkt ook perfect via WIFI.

Dus haal die DVS ertussen uit (UTP in dit geval ook) en laat hem werken via WIFI.

Als je de Box12 hebt, kan dat zonder tussenkomst (als signaal sterk genoeg is) via optie 5.

Zie ook hier:

P.S.

Als je de oude KPN tv ontvanger hebt, dan kan het alleen via Optie 1, 2 of 3. (groene lijn is UTP kabel)

Reageer