Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger start altijd op met een zender die ik nooit kijk

• July 1, 2021
  • 3 reacties
  • 191 keer bekeken

Als ik mijn TV aanzet, begint hij iedere keer op RTL 7. Die zender kijk ik nooit. Hoe kan ik dat wijzigen?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Goedemorgen @Hans2273XA, Als je de tv-ontvanger in stand-by modus hebt gezet en op een later moment weer aanzet dan hoort deze weer beeld te geven van de zender die actief was voor het stand-by zetten. Dus stel je kijkt voor het slagen gaan nog naar NPO1 dan bij het aanzetten de volgende dag begint hij ook weer bij NPO1 met beeld geven. 

In jouw geval stel ik voor dat je de tv-ontvanger een volledige reset geeft. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 2, 2021

Hoi @Hans2273XA 
Welke TV-ontvanger heb je?
En heb je al eens geprobeerd nieuwe software op te halen?
Menu - Instellingen - Systeem - Software opnieuw installeren.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goedemorgen @Hans2273XA, Als je de tv-ontvanger in stand-by modus hebt gezet en op een later moment weer aanzet dan hoort deze weer beeld te geven van de zender die actief was voor het stand-by zetten. Dus stel je kijkt voor het slagen gaan nog naar NPO1 dan bij het aanzetten de volgende dag begint hij ook weer bij NPO1 met beeld geven. 

In jouw geval stel ik voor dat je de tv-ontvanger een volledige reset geeft. 

• Auteur
  • Topper
  • July 2, 2021

Ik zal een frisse start uitvoeren zodra mijn 15 jaar jongere neef bij mij is. Ik zie namelijk dat ik dan opnieuw Youtube moet instellen. Hij is meer techneut dan ik.

Bedankt voor de reactie.

Â