Skip to main content

Toen we onze ontvanger net hadden schakelden we de tv en de ontvanger ‘s nachts helemaal uit. Dus ook niet op stand-by Een hele poos hebben we dat niet meer gedaan. Dus bleef de TV ontvanger op stand-by.

Nu vertelde iemand me dat de ontvanger dan toch nog best wat stroom gebruikt. En in deze dure tijden willen we dat natuurlijk niet. Maar als we nu de boel weer aanzetten gaat de ontvanger helemaal opnieuw opstarten. Software downloaden en de voortgang is vaak super traag. Soms krijgen we helemaal geen beeld maar een foutcode. Ik heb het modem al opnieuw opgestart en de ontvanger de software verwijderd en weer opnieuw erop. Uiteindelijk werkt het dan wel, na een half uur en de volgende dag begint het hele circus weer van voor af aan. Betekent dit dat de TV ontvanger niet van de stroom af mag? En hoe kan het dan dat dit een paar jaar geleden geen punt was? We hebben een draadloze verbinding trouwens.

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN modem router)?

 

Vooral een DVS kan dit soort problemen geven, maar ook een switch die IPGM snooping niet ondersteund. 

 

Ik weet niet welke ontvanger u heeft, maar de meeste verbruiken inderdaad veel vermogen (volksmond stroom). 

Bijvoorbeeld de Arris VIP 2952 verbruikt ongeveer 5,3 watt.


Ik heb de hmbp2260 ontvanger. Deze is via een draadloze verbinding met het modem verbonden (dvs20 staat op de stekker) Weet u dan wat ik bedoel? We kijken nu via de app op de tv. Maar deze app schijnt minder goed te werken op ons type tv. Soms hapert het beeld. Als het echt slecht is zetten we de tv ontvanger aan. Maar ja, die moet eerst een uur opstarten. 


De DVS is waarschijnlijk het grote probleem. 

Omdat er steeds meer vervuiling op het 230 volt netwerk is, hebben deze draadloze verbinders grote problemen om het signaal goed over het 230 volt netwerk te kunnen verzenden.

 

Een vaste UTP verbinding is altijd het beste, ook voor de tv.😉

 

Wij kijken via de KPN tv ontvanger alleen maar televisie.

De app's voor streamingdiensten altijd via de Smart tv.

Beide zijn met een vaste UTP kabel via een switch verbonden met de Experiabox (KPN router modem) bij ons. (en de Switch ondersteund IGPM snooping, anders werkt de KPN tv decoder niet of niet goed).


Dank voor uw reactie!