Skip to main content
Vraag

TV ontvanger start langzaam op als IPv6 aanstaat op de experiabox

• August 19, 2026
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Mijn KPN box was sloom in opstarten (nee, staat niet op energiezuinige stand!) KPN box vervolgens naar fabrieksinstellingen hersteld en via UTP aangesloten. Het "probleem” bleef aanhouden;

Duurde lang eer ik een zender kon kiezen en bekijken, iig langer vergeleken met toen ik net KPN had.

Ergens in eerdere vragen in de community kwam ik het antwoord tegen met ipv6 uitschakelen als oplossing. Dat werkt idd voor mijn specifieke "probleem”.

Gezien de, al langere tijd, vele issues met ipv4 naast ipv6 vraag ik mij af waarom de uitrol toch is gedaan en waarom er nog geen oplossing, vanuit KPN via update?, is. Zeker gezien de problemen, in mijn geval, zijn met KPN apparatuur onderling. 

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 19, 2026

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik gok op de Sagemcom DIW7022 (omdat die en de KPN Soundbox via WIFI kunnen werken)

Als je IPv6 op de Experiabox V10 uitzet, werkt het dan wel snel?

Er zijn meerdere apparaten die problemen hebben met IPv6 via de KPN modem (router). 

P.S.

Indien mogelijk is een UTP kabel altijd de beste oplossing.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 19, 2026

Ik heb idd de diw7022.

Het probleem, van trage kpn box, is opgelost met uitzetten van ipv6. 

Bekabeld aansluiten van kpn box op modem was niet de oplossing maar ik heb het nu wel zo gelaten(dus ipv6 uitzetten én een utp kabelverbinding tussen kpn box en modem)

Ik vind het gewoon raar wanneer mogelijkheden(ipv6) aangeboden worden, dat die dan niet optimaal werken met de geleverde, KPN, apparatuur.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 19, 2026

Er zijn meerdere topics over het probleem met IPv6 op de KPN modem (router).

Hopelijk gaat KPN dit snel oplossen.