Skip to main content

Sinds 10 december 2024 KPN abonnement. Tv + ontvanger start niet op. Zwart beeld of “geen signaal”. 
kennelijk weet KPN van het probleem:

https://www.nu.nl/tweakers/6341158/kpn-klanten-klagen-over-problemen-met-tv-box.html

wanneer denkt KPN dit probleem opgelost te hebben?

Hoi ​@Explorist, welkom op onze community! Het langzaam opstarten van de TV ontvangers is een bekend issue en wordt zsm opgelost. Meer informatie daarover kun je vinden in ons topic:

Dat gezegd hebbende lijkt dit een ander issue dan zwart beeld of de “geen signaal”melding. Dit zit hem vaak in de HDMI aansluiting of verbinding tussen je TV en TV ontvanger. Kun je de TV ontvanger eens in een andere HDMI poort van je TV proberen? En met een andere HDMI kabel?

Zwart beeld of ‘geen signaal’ is meer een aanduiding dat de tv niet meer op de juiste hdmi ingang staat. Heb je dat al gecontroleerd?

Inmiddels heb ik weer contact gehad met een kpn medewerker. Het is geen HDMI probleem. De tv ontvanger zit op HDMI poort 1, de soundbar op poort 2. Een soundbar kun je gewoon op een HDMI poort aansluiten.
Hij heeft me gevraagd een aantal instellingen aan te passen, zoals “zet de CEC” aan zet de time out van de schermbeveiliging op “nooit”. Ik ben nu aan het testen. Tot nu toe geen problemen. 

Reageer