Skip to main content

Goedenavond,

ik heb sinds heden middag KPN via glasvezel waarbij de monteur is geweest om de aansluiting, het modem en een tv ontvanger te installeren. Dit installeren van de tv ontvanger is een fluitje van een cent toch?

nou, ik heb 3 tv ontvangers waarbij de monteur er 1 van heeft aangesloten. Daarna heb ik op de slaapkamer de 2de geïnstalleerd. Tot zover nog goed. Nu wil de 3de installatie echt niet. Hij blijft hangen op de melding “lookin for usb key” , daarna “no usb key found” en daarna wil hij op internet kijken. Dit lukt in eerste instantie omdat ik het geheel via WiFi wil aansluiten.

de ontvanger losgekoppeld, na herhaalde opstartpogingen, en beneden aangesloten met een internet kabel. Hierna kan die wel naar het internet, waarna hij aangeeft geen update gevonden te hebben. Daarna begint het spelletje opnieuw. Resetten, via pinnetje achterop heeft geen effect

wat is er aan de hand en hoe/wie kan dit oplossen?

bert

Hallo Bert, dat is natuurlijk bijzonder vreemd. Is het nog gelukt?


Dag Remco,

dank voor je reactie. Nee helaas niet gelukt. Zaterdagochtend nog lange tijd bezig geweest met een medewerker, telefonisch, alle mogelijke handelingen en aansluitmogelijkheden door gegaan maar helaas zonder resultaat. 


Zij heeft aansluitend een service opdracht aangemaakt waarbij de opmerking naar mij dat ik in de komende dagen gebeld zou worden. Dat gebeurde zondagmiddag. De medewerker aan de lijn besprak met mij nog wat mogelijkheden maar die had ik zaterdag al gedaan. Daarna is besloten een nieuwe box op te sturen.

Hoogstwaarschijnlijk is de box niet goed afgecongigureerd. Deze box gaat in ieder geval terug. Ik zal daarna dus geen update kunnen geven en zal dit intern KPN besproken kunnen/moeten worden.

mvg

Bert

 


Bedankt voor de terugkoppeling Bert! Dan hoop ik dat de nieuwe ontvanger in ieder geval uitkomst gaat bieden. Mocht ik nog wat kunnen betekenen laat het dan weten!


Dag Remco,

Ook jij dank voor je reactie. Helaas heb ik nog steeds het nieuwe tv kastje/ontvanger niet ontvangen.

Kun jij hier iets in betekenen of moet ik weer gaan bellen?

Bert


Vandaag weer gesproken met Jasper, een medewerker van KPN. Hier mijn case nog eens mee doorgesproken en ook verteld dat ik nog steeds geen kastje ontvangen had. Hij is gaan navragen, ook bij de medewerker waar ik zaterdag mee gesproken had. Blijkt mijn aanvraag voor een nieuw kastje niet geaccepteerd te zijn. Met de mededeling dat ze het kastje konden zien. Nou, dat vond ik best dapper aangezien ikhet kastje weer ingepakt op de vensterbank had staan. Of die medewerker moet achter mij  wonen, dan zou dit wel weer verklaarbaar zijn.🤣

Jasper heeft vandaag weer opnieuw een aanvraag voor een nieuw kastje gedaan en ik heb nu wel netjes een melding daarvan gekregen. Dat klinkt goed toch???

nou, nee niet helemaal.

om 09:14 krijg ik een e-mail waarin staat dat er 1. morgen een nieuw kastje geleverd en 2. De aanwijzing dat ik het kapotte kastje moet inleveren, gelijktijdig bij het ophalen van het nieuwe.

ik ben blij met punt 1 maar van punt 2, en de daarbij gegeven informatie niet.

ik moet namelijk een kastje inleveren, aan de hand van het serienummer MAAR, dit is een kastje dat het juist WEL doet. Hoe komen ze daar nou weer bij?

Volgens het e-mailtje moet ik DIW7022 723096002852 inleveren.

Maar DIW7022 723092019615 is kapot!!!! Deze ga ik ook inleveren.

 


Ja dat is een vreemde gang van zaken Bert en ik vermoed dat ze dan per abuis de verkeerde ontvanger hebben geselecteerd. Dat zou voor het afhalen normaal geen probleem moeten zijn. Is het allemaal nog een beetje gelukt? Werkt de nieuwe ontvanger voor je?


Ja dat is een vreemde gang van zaken Bert en ik vermoed dat ze dan per abuis de verkeerde ontvanger hebben geselecteerd. Dat zou voor het afhalen normaal geen probleem moeten zijn. Is het allemaal nog een beetje gelukt? Werkt de nieuwe ontvanger voor je?

Dag Remco, bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren de nieuwe ontvanger ontvangen en gelijktijdig de andere niet werkende teruggestuurd.

de nieuwe aangesloten en in een fluitje van een cent geïnstalleerd. Nu prima voor elkaar dus.

dit topic kan wat mij betreft gesloten worden, maar aan de andere kant zou ik nog wel willen weten wat er met het niet werkend kastje aan de hand is. Mogelijk toch niet goed af geconfigureerd, het blijft tenslotte een Android kastje.

mvg,

Bert


@Bert1962 Wat fijn dat alles dan toch weer werkt! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog even een bericht als we iets voor je kunnen doen!