Skip to main content

Na verbouwing opnieuw alles geïnstalleerd met nieuwe tv ontvanger en bose soundbar 

tv ontvanger via lan kabel / overig draadloos

ik zet tv aan via bose afstandsbediening (tv ontvanger nog niet gekoppeld met bose afstandsbediening ) , tv ontvanger gaat dan ook automatisch aan maar start wel steeds opnieuw op… is daar een oplossing voor ? Of moet ik dan de tv ontvanger ook koppelen aan bose ab?

weet iemand raad?

Tv ontvanger gaat dus bij uitzetten tv ook helemaal uit in plaats dat het rode lampje blijft branden.. 


Het klinkt alsof de tv ontvanger ‘verkeerde’ info van de ab krijgt. Aangezien ik geen kaas gegeten heb van de bose afstandbediening is dit voor mij lastig te beoordelen.

Is dit een programmeerbare afstandbediening?  


Hi Erwin dank voor je reactie

Dit is een programmeerbare Ab

maar Volgens mij ligt het niet aan de bose ab want als ik de tv aan en uitzet met de tv ab en de tv ontvanger met de eigen ab dan gebeurt t ook


En als je de TV eens stroomloos maakt?

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-codes-philips-tv-werken-niet-opgelost-488621#post909545


Misschien is het raadzaam om de tv ontvanger ook even te resetten. Dat gaat als volgt:

  1. Druk op [menu] van de afstandsbediening en ga naar [instellingen]
  2. Druk dan 2x op de [gele knop] van de afstandsbediening.
  3. Zet de optie [Software verwijderen] op [Ja] en selecteer [Bewaar instellingen]
  4. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af.

En als je de TV eens stroomloos maakt?

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-codes-philips-tv-werken-niet-opgelost-488621#post909545

Dit gaat ook over probleem met afstandsbediening , er is geen probleem met ab maar met uitzetten van de tv (ook als ik eerst los met ab tv ontvanger de tv ontvanger uitzet) gaat de tv ontvanger helemaal naar uit-stand ipv dat rode licht blijft branden zodat bij opnieuw aanzetten deze steeds weer helemaal opnieuw moet opstarten 


Dan heb je vast een Arris VIP 5202, klopt dat?

Zo ja, zet in de instellingen de "deep-sleep" optie uit.


Dus als ik eerst de tv ontvanger uitzet met ab tv ontvanger gaat lichtje wel op rood /daarna zet ik tv uit met ab tv of gekoppelde ab bose soundbar en de tv ontvanger gaat helemaal uit 

vervolgens bij opnieuw tv kijken start de tv ontvanger weer helemaal opnieuw op


Dan heb je vast een Arris VIP 5202, klopt dat?

Zo ja, zet in de instellingen de "deep-sleep" optie uit.

klopt wjb

In welke instelling vind ik deze optie precies?


Waarschijnlijk ergens onder de energiegebruik instellingen.

Menu -> Instellingen -> naar de tweede pagina scrollen -> Energiegebruik instellingen.

 


Dan heb je vast een Arris VIP 5202, klopt dat?

Zo ja, zet in de instellingen de "deep-sleep" optie uit.

klopt wjb

In welke instelling vind ik deze optie precies?

Sorry hmb2260 staat op ontvanger


Misschien is het raadzaam om de tv ontvanger ook even te resetten. Dat gaat als volgt:

  1. Druk op [menu] van de afstandsbediening en ga naar [instellingen]
  2. Druk dan 2x op de [gele knop] van de afstandsbediening.
  3. Zet de optie [Software verwijderen] op [Ja] en selecteer [Bewaar instellingen]
  4. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af.

Gedaan maar helaas tv ontvanger gaat weer helemaal uit..


Dan heb je vast een Arris VIP 5202, klopt dat?

Zo ja, zet in de instellingen de "deep-sleep" optie uit.

klopt wjb

In welke instelling vind ik deze optie precies?

Sorry hmb2260 staat op ontvanger

Dus toch niet de vip 5202 ik lees ook niet die deep sleep optie bij energie instellingen


Dan heb je vast een Arris VIP 5202, klopt dat?

Zo ja, zet in de instellingen de "deep-sleep" optie uit.

klopt wjb

In welke instelling vind ik deze optie precies?

Sorry hmb2260 staat op ontvanger

Dus toch niet de vip 5202 ik lees ook niet die deep sleep optie bij energie instellingen

De HMB2260 heeft die optie inderdaad niet (meer).

Vreemd dat die HMB2260 volledig uit gaat.

Ik hoop dat op korte termijn een KPN moderator dit topic zal oppakken en voor een oplossing zal zorgen.


Hoi @Inmonnh . Ik zie dat er 12-2 een nieuw type ontvanger naar jou is gestuurd. Mag ik vragen wat daar mee is gebeurt? Wellicht zie ik iets over het hoofd maar ik heb hierbij even je hulp nodig. 


Hi Erwin dank voor je reactie 

die heb ik geïnstalleerd en was plug en play

Werkt gewoon blijft alleen dus niet in de stand by stand beneden / boven wel

kastjes boven en benden nog omgewisseld maar euvel blijft


Wat overigens ook gebeurd bij aanzetten tv ontvanger reageert in eerste instantie de ontvanger niet op de ab van de tv ontvanger

dus kan de tv ontvanger alleen aanzetten Door tv aan te zetten 

vervolgens opstart melding (op) op ontvanger en tv ontvanger gaat opstarten. Daarna schakelt de tv ontvanger zichzelf automatisch weer uit en moet ik wel met de ab ontvanger opnieuw de ontvanger aanzetten en dan heb ik direct beeld ...


Het kan haast niet dat er twee kastjes defect zijn. Dus de storing wordt ergens anders door veroorzaakt.

Wat gebeurt er als je de bose soundbar loskoppelt? Zou het kunnen dat die voor een soort interferentie zorgt? Mijn advies is om de ontvanger even zo sober mogelijk aan te sluiten en je thuisnetwerk zo sober mogelijk te maken. Liefst even alleen experiabox → itv tuner.. 


Ik zeg ook niet dat de kastjes defect zijn / er is ook geen storing alleen een opstart probleem na uitzetten of een probleem bij uitzetten dat kastje niet in stand by stand blijft .. het is maar hoe je het bekijkt .. 

de soundbar is alleen maar met een optische kabel verbonden dus niet met HDMI dus dit kan toch bijna het probleem niet zijn? Ik zal het proberen zonder die optische kabel

Het kan haast niet dat er twee kastjes defect zijn. Dus de storing wordt ergens anders door veroorzaakt.

Wat gebeurt er als je de bose soundbar loskoppelt? Zou het kunnen dat die voor een soort interferentie zorgt? Mijn advies is om de ontvanger even zo sober mogelijk aan te sluiten en je thuisnetwerk zo sober mogelijk te maken. Liefst even alleen experiabox → itv tuner.. 

 


Soundbar losgekoppeld maar zelfde probleem

misschien een hele gekke vraag maar kan er niet gewoon een monteur langskomen om alles even goed in te stellen ? Desnoods betaal ik ervoor maar hier word ik een beetje moedeloos van..


Dat kan altijd, @Inmonnh . Via deze link kun je een monteur inplannen.

Het blijft een merkwaardig issue en aangezien je aangeeft, als het kastje boven staat, doet hij het wel goed. Gaat er ergens iets niet lekker met de combinatie van hardware. Maar dat is een vermoeden.

Mocht het aan onze apparatuur liggen, is de monteur gratis. 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Dank Erwin het probleem is opgelost met de monteur,