Skip to main content

Beste,

Sinds afgelopen dinsdag 28-01 heb ik een KPN hussel abonnement met interactieve televisie en internet. Voorheen was ik klant van Telfort en had ik hetzelfde abonnement alleen met andere apparatuur.

Het probleem is nu alleen met de nieuwe TV-ontvanger, wanneer ik mijn televisie of interactieve tv uitzet, om vervolgens op een ander moment van de dag weer aan te zetten, krijg ik alleen een beeld met ruis totdat ik de hdmi kabel uit de ontvanger haal en er weer in stop. 

 

Dit is erg vervelend om elke keer weer de hdmi-kabel erin en eruit te halen om beeld te krijgen. 

 

Ik hoor graag van u.

 

Met vriendelijke groet.

Hi @Gideon.0993, welkom op het forum én welkom bij KPN! :relaxed:

Dat je elke keer de HDMI kabel er uit moet halen en er weer in moet steken lijkt me inderdaad niet zo fijn, dus ik hoop dat we hier de oorzaak én oplossing voor kunnen vinden! 

Dat je ruis krijgt, zal inhouden dat je tv en de tv-ontvanger niet helemaal goed met elkaar communiceren. Ruis is niet iets dat uitgezonden wordt door de tv-ontvanger zelf, vaak krijg je dit te zien als de tv op een verkeerd input kanaal staat of als er geen apparaat wordt gevonden op het input kanaal dat in is gesteld.

Hoeveel HDMI ingangen heeft jouw tv? Als je er meerdere hebt, zou je de ontvanger dan op een andere HDMI ingang aan willen sluiten? Je zult daarna wel eenmalig het juiste inputkanaal moeten selecteren op je tv :slight_smile:

En heb je wellicht nog een andere HDMI kabel in huis? Bijvoorbeeld die waar je de Telfort tv-ontvanger mee aan had gesloten? Zo ja, dan mag je die aan gaan sluiten in plaats van de kabel die je nu telkens los moet halen.

 

Ik hoor graag van je of alles daarna weer werkt zoals het hoort! 


Hi @Gideon.0993, ik heb niets meer van je vernomen en hoop dat dit inhoudt dat je inmiddels een manier hebt gevonden om tv te kijken zonder dat je telkens met de HDMI kabel in de weer hoeft te gaan :slight_smile: Zo nee, dan hoor ik het graag!

 


Hi Maja, 

Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn late reactie. 

Ik heb inmiddels een andere HDMI kabel als HDMI poort geprobeerd, helaas zonder succes. Ook heb ik geprobeerd de resolutie te veranderen in HD ipv 4k (automatisch) ook dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. De TV-Ontvanger werkt perfect wanneer ik de hdmi-kabel erin en eruit haal maar wanneer de TV of de ontvanger uit (standby) is geweest krijg ik de witte ruis weer. 

 

Het enige wat helpt is de tv ontvanger zijn energiebesparingsopties te wijzigen. Dit houdt in dat wanneer ik de ontvanger uitzet hij helemaal uitgaat, dus niet naar standby. Het nadeel is hier weer van dat wanneer ik hem aan wil zetten dit ongeveer 1.5 minuut duurt en dat hij vervolgens 2 minuten nodig heeft om alle zenders in de gids te laden. Ook geen optimale oplossing en net zo vervelend eigenlijk.

 

Is het mogelijk dat ik een defecte tv-ontvanger heb ontvangen?

 

Bij voorbaat dank.


Het enige wat helpt is de tv ontvanger zijn energiebesparingsopties te wijzigen. Dit houdt in dat wanneer ik de ontvanger uitzet hij helemaal uitgaat, dus niet naar standby. Het nadeel is hier weer van dat wanneer ik hem aan wil zetten dit ongeveer 1.5 minuut duurt en dat hij vervolgens 2 minuten nodig heeft om alle zenders in de gids te laden. Ook geen optimale oplossing en net zo vervelend eigenlijk.

Hmm, dat is ook niet echt ideaal inderdaad :thinking:

Het kan zijn dat er inderdaad een foutje in jouw ontvanger is geslopen, ik heb nu op afstand de ontvanger een reset gegeven. Laat je me weten of je een verschil bemerkt?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal in orde is :slight_smile:  Als je toch nog problemen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!


Beste, 

Helaas geen verschil kunnen merken in de reset. Nog steeds is de witte ruis zichtbaar.

 

Is dit topic het proberen waard? https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/bugfix-software-4k-ontvangers-hdmi-beeld-geluid-issues-2018-444862

 

Met vriendelijke groet,

Gideon


Je kunt alle stappen doorlopen, echter betrof dit een ander type tv-ontvanger en net een ander probleem. Kan echter helemaal geen kwaad om het te proberen!

 

Wat gebeurt er trouwens als je de tv na het opstarten van de ontvanger eerst even op een andere bron zet? Dus bijvoorbeeld een ‘lege’ HDMI poort selecteert en daarna weer de juiste. Springt hij dan net zo hard weer op de ruis? Of gaat het dan wel goed?


Ben je inmiddels verder gekomen met de tips uit het andere topic? Hoor het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Het zelfde probleem. Witte ruis bij nieuwe tv ontvanger.

opgelost door nieuwe HDMI kabel tussen ontvanger en tv .


Bedankt voor het delen van je oplossing @Philips hdmi!