Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.237_1 en HTML 6.240.914

Categorie:TV ontvangers
  • June 1, 2026
  • 6 reacties
  • 317 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Interactieve TV Update juni 2026

NMC 9.0.237_1 en HTML 6.240.914

Wat zit er in?

De mogelijkheid om bij eenmalige aankopen een sms-code te gebruiken in plaats van een pincode,. Net zoals we onlangs bij TV+ hebben geïntroduceerd.

Verder nog verbeteringen onder de motorkap rondom de communicatie tussen tv ontvanger en ons platform.

Wanneer komt ‘ie

• Pilotgroep: 1 t/m 3 juni
  • Uitrol: 5 t/m 10 juni

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De NMC is degene met het versienummer dat begint met 9. De HTML begint met 6. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

6 reacties

KPN, wat krijgen we nu??
Normaal als jullie een update doen krijg ik bericht en kan ik zelf een moment kiezen wanneer ik de update uitvoer. Maar deze keer niet. Gisteren (6 juni) zit ik rustig tv te kijken en bam, er wordt ineens een update gedownload en geinstalleerd. Heel fijn midden in een spannend moment, niet dus! 
En alsof dat nog niet genoeg was, nu na de update ziet het er niet meer uit als ik informatie van een programma wil kijken, zie onderstaande afbeelding. De inforatie is naar benden gezakt, Ik krijg randjes van beelden te zien. Normaal kreeg je ook te zien, hoeveel minuten betreffende aflevering nog duurte, dat is weg. Je kan daarnaast ook niet meer op de manier terug waarop je er bent gekomen. Via de gele knop op je afstandbediening, die reageert niet als je terug wil. En als je terug bent in je scherm komt het geluid pas later dan het beeld terug. 
Beetje raar. 
Gaan jullie dit allemaal weer corrigeren?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@EstherH1978, dat lijkt me inderdaad geen pretje. Voor de update voor deze ontvangers hebben we geen veranderingen gedaan aan de gids, heb je niet toevallig de TV+ Box? 

Zo ja, dan gaat het om deze update: KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.227.1 | KPN Community
Mocht het beeld niet goed weergeven worden, hertstart je TV+ Box dan even door hem van de stroom te halen, 2 minuten te wachten en hem weer aan te sluiten.

Mocht dat niet helpen, en mocht het inderdaad om de TV+ Box gaan, laat dit dan gerust in dat topic weten!

Hallo Sanne,

Herstart helpt niet.
Ik heb alles in 1. Ik heb geen soundbox (weet niet eens wat dat is). Ik heb gewoon een box.

Ik zal mijn reactie plaatsen in het andere forum. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Hier beneden een vip 2952 die heeft HTML versie 6.240.914 en NMC versie 9.0.236_1

Waarom is de NMC versie dan niet veranderd en de HTML versie wel?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het zijn twee verschillende updates en het kan goed zijn dat ze niet tegelijkertijd worden geïnstalleerd, zoals bij jou. Ik verwacht dat het vannacht alsnog gaat gebeuren voor de NMC-versie.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Het zijn twee verschillende updates en het kan goed zijn dat ze niet tegelijkertijd worden geïnstalleerd, zoals bij jou. Ik verwacht dat het vannacht alsnog gaat gebeuren voor de NMC-versie.

Oke duidelijk