Skip to main content

Met regelmaat ervaar ik problemen tijdens het tv kijken.

heel vaak gaat het al mis met de opstart. Aanzetten met de groene knop gaat direct over naar installatie van ……( geen idee waarvan) maar soms kan ik tv gewoon weer gebruiken. Wel erg storend. Dit is zeker het geval als de installatie niet lukt en er er een fout wordt gemeld. Procedure herhalen na check van kabels, modem ed. Heeft soms effect. Als de tv het eindelijk doet verlopen veelprogramma’s met storingen en blijft het programma hangen. Het geluid loopt wel door. Uitermate storend. Wederom v

chck van internet aansluiting en doorlopen vanhet kpn stappenplan. Lukt niet het probleem op te lossen. Naar mijn bescheiden mening is de ontvanger ( het zwarte kastje) kapot.

 

hoe verder?

@napoleon Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je zoveel problemen hebt met tv kijken. 

Welke tv ontvanger heb je van KPN? 

En wanneer ervaar je deze problemen vooral? Is dit bijvoorbeeld bij terugkijken of bij live tv kijken? 

Heb je al eens een frisse start van de TV-ontvanger gedaan? 


Alle suggesties inmiddels opgevolgd. Helaas blijft het probleem bestaan. Dagelijks moet ik een nieuwe opstart maken en soms meerdere malen. Soms licht foutcode 842 even op en daarna staat alles vast. Blauw scherm en verder geen beweging. Nog maar eens een herstart.

hoe krijg ik dit opgelost? Internet werkt goed en alle aansluitingen zitten goed. Kan toch niet aam de tv liggen lijkt me. ( panasonic van 8 jaar oud)

 


O ja, Hmb2260 staat op de voorkant van de tv ontvanger. 


@napoleon Foutcode 842 duidt er op dat de tv ontvanger even de verbinding verliest met het netwerk. 

Zijn de kabels waarmee hij aangesloten is al eens nagelopen? 

En hoe is de tv ontvanger aangesloten? Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen? 


Ontvanger is direct aangesloten en kabels zitten goed en zijn heel. Daarom snap ik het niet.


@napoleon Dan is het inderdaad vreemd. 

Je geeft in je beginpost nog aan dat je de boel aanzet met een groene knop. 

Betekent dit dat je in de avond de ontvanger volledig uitzet? En dan in de ochtend weer aan? 

Zo ja, heb je een mogelijkheid de ontvanger eens op stand by te laten staan. Om te controleren of het probleem zich dan ook voordoet? 


Ik zet aanuit met de rode/groene knop boven op het apparaat. Heb ook al diverse keren totaal uitgezet en zelfs losgekoppeld. Helaas zonder resultaat.


Inmiddels naar kpn winkel gestapt met mijn ontvanger uit 2015. Werd eerst verwezen naar Klantenservice en met een bericht van hen kon ik nogeens naar de winkel. Dan zou ik misschien een ander kastje krijgen . Veel gekker moet het niet worden. Helaas krijg je met vasthoudendheid uiteindelijk voor elkaar waar kpn ook spontaan in had kunnen voorzien , nl vervanging van oude kastjes. Gelukkig dus toch mijn oude bakkie omgeruild voor een nieuwe. De medewerker probeerde mijn plezier tochnog te vergallen met de opmerking dat ik me tochnogmoest melden bij de klantenservice om de installatie mogelijk te maken. Zoals verwacht: dit dreigement sloeg nergens op. 
 

het forum  in ieder geval bedankt voorhet meedenken.