Skip to main content

KPN nog steeds dagelijks wegvallen en opstarten opnieuw laden soft etc. 

Wanneer komt de nieuwe decoder?? 🤔 

Was ik niet duidelijk? Ik heb er genoeg van. Zorg dat er een nieuwe komt. Deze is instabiel en daarmee een risico. Mocht ik geen nieuwe ontvangen ik verhuis in november en gok eens of jullie dan nog een abonnement van mij hebben als dit niet opgelost wordt. Dat is tv internet telefoon en mobiel 2x. Geen dreiging gewoon een feit. 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Is de ontvanger wel direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed? Welk type ontvanger heb je?


Er zit een switch tussen ja. Een gb switch. Nou niet komen dat dat het probleem is. Dan gaan jullie er alsnog uit. Waar draai ik anders op glas voor? Internet werkt prima tv draait rechtstreeks op de gb switch en doet het prima Netflix etc. 

Verder alleen jullie binnenkomende router die weer op glas zit. Mijn experia is van arris vip2952. Uit 2015. Volgens de sticker. 

Het probleem doet zich vooral veel voor als er via de expria naar Netflix wordt gekeken. 


Ik ben maar gewoon een klant die je wil helpen dus iets minder hoog van de toren blazen zou je sieren. Als de switch geen igmp snooping ondersteunt dan heb je dit soort problemen. Dus kijk daar eerst naar.


Mijn verontschuldigingen ik had geen reactie van een andere klant verwacht. Ik dacht met de KPN klantenservice van doen te hebben.

Hopelijk begrip hiervoor maar na maanden van klachten ben ik er wel klaar mee. 

Wat is igmp snooping??? 🤔 nog nooit van gehoord. (Ga het ook opzoeken) Voor alsnog bedankt voor de tip. Ga dit uitzoeken. 


Geaccepteerd :wink: zoek inderdaad even naar igmp snooping.  https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 en blijkt die van jou dit nuet te ondersteunen koop dan deze https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2652


Aanwezig is deze van TP. TL SG 108E helaas lees ik 2 kanten de ene zegt dat type past het andere zegt dat het problemen met Kpn geeft. Moet er bij zeggen er zit alleen de tv en andere beeldverwerkinger tv/kodi box aan gekoppeld. Geen pc of wifi versterker. 


Het is inderdaad onduidelijk of deze dit ondersteunt. Maar kan je testen zonder de switch er tussen? 


De type geeft aan dat het protocol imgp snooping op de eerste 3 poorten te ondersteunen. Daar zit de expria ook op. 

Ja er tussenuit halen kan altijd. Maar ik ga eerst proberen de poorten anders te verdelen. Zodat alleen de expria op de eerste 3 poorten zit de andere werken met tcp/ip protocol. Kijken of dat uitmaakte.  

 Het probleem komt dagelijks voor maar meestal maar 1x per dag en dan nog voornamelijk bij Netflix kijk via expria box. 

Vaker en langer gebruiken van Netflix ook overdag dan komt het vaker voor. 

Dus eerst deze test, switch anders inrichten dan afwachten. 


De ontvanger moet natuurlijk ook op de juiste poort zitten. Ik ben benieuwd of het experimenteren wat oplevert.  Hoeu je ons op de hoogte? Overigens gaat een medewerker ook nog reageren. Dat duurt vaak een paar dagen.


@Roubos Welkom op het forum. Wat vervelend dat je problemen ervaart met het kijken van televisie. Het KPN Forum is er op gericht dat klanten elkaar helpen, met tips en adviezen. Klanten gaan hier met elkaar in gesprek en helpen elkaar. Het kan dus inderdaad voor komen dat je antwoord krijgt van een andere klant. Ik ben een moderator en werk voor KPN. Een moderator zorgt dat gesprekken op het Forum netjes verlopen en dat alle informatie snel vindbaar is. Ook komt een moderator in actie als klanten samen het probleem niet kunnen oplossen of als het probleem in het KPN domein zit.  @Joep1965 heeft je in dit geval al goed op weg geholpen zie ik. Zou je kunnen laten weten of het probleem opgelost is na het experimenteren?