Skip to main content

Sinds begin februari (na update?) valt verbinding met onze tv ontvanger (arris 2952) om de 10 minuten uit. Beeld is dan 5-10 seconden zwart en gaat dan weer verder. We hebben al van alles geprobeerd; aan/uit, volledige reset, experiabox opnieuw opgestart maar, probleem blijft hardnekkig aanwezig. 

Het zou fijn als dit opgelost kan worden.

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ja, is met een kabel verbonden.

 


Welkom bij ons op het forum @cornelisas. Ik heb dezelfde vraag ook van een aantal mensen in een ander topic langs zie komen, het is op die manier niet echt lekker kijken natuurlijk. In het andere topic heb ik daarvoor een aantal vragen gesteld, zou je die ook kunnen beantwoorden?


Hallo Jasper,

 

Ervaringen zoals in dat topic beschreven lijken inderdaad vergelijkbaar. 

In antwoord op jouw vragen:

  • TV ontvanger is met een kabel aan het modem verbonden;
  • Ook de TV is bekabeld, geen effect door kabels in/uit te halen.
  • Wij kijken eigenlijk alleen 's avonds tv. Probleem (zwart beeld/geen geluid) dan vanaf ca een kwartier tv kijken en vervolgens om de ca 10min. De zender maakt niet uit. Netflix doet het wel normaal maar dat verloopt dan ook niet via de arris ontvanger.
  • Probleem is ontstaan na laatste update (begin februari?)
  • En de TV ontvanger is al op alle mogelijke manieren opnieuw opgestart/ingesteld/bekabeld en zelfs vriendelijk op ingepraat het nu eens gewoon te blijven doen……

Hoor graag hoe verder.

 

groeten Chris


Hoeveel HDMI poorten heeft jouw tv toestel, maakt het verschil als je de kabel in een andere poort doet? Of als je een andere HDMI kabel gebruikt?


Hi Jasper, goede tip. Ik heb twee HDMI aansluitingen op de tv omgewisseld en we hebben afgelopen twee avonden normaal tv kunnen kijken. 


Dat is goed nieuws, fijn dat het kijken nu weer goed gaat @cornelisas! Mocht het toch terugkomen, of als we iets anders voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.