Skip to main content

Hallo, ik heb twee tv ontvangers (Arris) waarvan er 1 kuren heeft. Hij valt regelmatig weg (zwart beeld) en dan moet ik hem opnieuw opstarten. Ik heb ze al eens omgeruild maar dezelfde blijft dezelfde kuren houden. Resetten heeft ook geen zin. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt, MG

Beste  @MG1975 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de TV ontvanger, ik heb dan ook een paar vragen voor je:

  • Hoe is de TV ontvanger aangesloten met de modem? (bekabeld / Draadloos)
  • Welke modem heb je?
  • Hoe heb je de reset uitgevoerd?
  • Wat is het maximale internetsnelheid bij jou thuis?

Kun je me hier verder antwoord op geven? Dan kan ik je eventueel verder helpen.


Hoi Dennis,

Het Modem (Arris) zit bekabeld aangesloten. De reset is via het menu gegaan (fabrieksinstellingen).

Ik heb Alles in 1 Standaard, speedtest (wifi) geeft aan: 29 dow en 33 up.

Probleem zit volgens mij gewoon in het kastje, ik heb er twee welke ik omgeruild heb maar het probleem blijft bij hetzelfde kastje.

Bedankt voor je reactie, groet Martijn


MG,

Duidelijk, er is er een die niet goed functioneerd. 

In jouw situatie zou ik de chat doen. Als dit een webcare medewerker moet oppakken is het zeer de vraag wanneer dat gebeurt. En we zitten voor het weekend. 

Om er te komen lijkt wel of je door een doolhof moet. Je kan niet alle browsers gebruiken, ik dacht dat het met Google, Edge and Firefox werkt. Dit is de link. 

(Ik zou je graag een directe link geven, maar dat heeft KPN lijkt het afgeschermd.) 

Je moet dus door deze handelingnen heen. 

https://www.kpn.com/service.htm 

Je komt dan op een pagina waarop je via iconen keuzes kan doen. 

Je kiest dan voor Televisie/Digitene

Kijk niet wat je kan kiezen, want de antwoorden op jouw vraag staat er niet in. 

Je gaat dus meteen naar de onderste regel. 

Ik heb een andere vraag. 

Je komt weer op een pagina, die je verleidt om terug te gaan, scroll naar beneden en kies direct antwoord via Chat. 

Type in de chat in “medewerker”, en niet de vraag, want daar kan de digitale assistent je toch niet mee helpen. 

Leg nu je probleem voor aan de medewerker. En vertel vooral dat je ze al een keer hebt omgewisseld, want anders wordt je dat weer als oplossing voorgelegd. 

Pas op als je de stappen niet volgt kom je gewoon weer op een algemene pagina van KPN terecht. 


Beste @MG1975, welkom! Hoe staat het er nu voor? Is het gelukt om de defecte ontvanger om te ruilen? Als ik daarin nog iets voor je kan betekenen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Graag ontvang ik ook de laatste drie cijfers van het serienummer van de defecte ontvanger. Dat mag gewoon hier 🙂.


Hoi Marcia, kun jij de omruil in gang zetten?

laatste nummer zijn 662.

bedankt en groet,

martijn


Beste @MG1975, welkom! Hoe staat het er nu voor? Is het gelukt om de defecte ontvanger om te ruilen? Als ik daarin nog iets voor je kan betekenen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Graag ontvang ik ook de laatste drie cijfers van het serienummer van de defecte ontvanger. Dat mag gewoon hier 🙂.

Hoi Marcia, kun jij de omruil in gang zetten?

laatste nummer zijn 662.

bedankt en groet,

martijn


Bijna! Ik wil nog even controleren of je de ontvanger al eens 30 seconden stroomloos hebt gemaakt. Dit lijkt vaak een oplossing te zijn, als er ook al een reset is gebeurd. Wil je dat nog eens controleren? Anders ruil ik 'm natuurlijk alsnog om. 


Hoi Marcia,  jazeker. Zoals ik schreef heb ik de twee ontvangers al eens omgeruild. Hij is zeker 10 min van de spanning afgeweest.


Goed punt. Je kunt de ontvanger vanaf donderdag omruilen bij de Coop bij jou in de buurt. Ik stuur je een privébericht met alle informatie!