Skip to main content

Onze tv ontvanger valt steeds uit. Vooral wanneer we gebruik maken van netflix of youtube.. heel irritant! Hij gaat dan opnieuw opstarten, en valt na een minuut weer uit. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hij geeft verder geen foutcode aan. 

Welke KPN tv decoder heb je?

Wat is jouw originele download snelheid? zie hier om het te meten.

 

Heb je een smart tv?

Zo ja, kijk of je Netflix etc, daar wel goed op kan bekijken.

P.S. wij kijken al meer dan 7 jaar via de app op de smart tv en nooit problemen. 

 

En wat je ook kan proberen, reset de KPN tv decoder, zie hier. 


Van harte welkom op ons forum @Chelle.

We hebben hier op ons forum veel behulpzame gebruikers die andere forumbezoekers graag op weg helpen. @joop2011 is al toegesneld en stelt goede vragen, ik ben ook benieuwd naar de antwoorden daarop. We horen graag of je eruit gekomen bent, laat het ook gerust weten als je vragen hebt :)


We hebben de HMB2260 decoder. Heeft eigelijk altijd prima gewerkt, sinds een paar maanden gebeurt dit bij Netflix en Youtube. We hebben een samsung smartTV, het maakt niet uit of we via de app of zender kijken, bij beide valt hij uit. 

Hier de uitslag van de snelheidstest, geen idee wat het allemaal betekent, haha. 

 


Zojuist ook de ontvanger gereset. Netflix viel na 20min gewoon weer weg helaas..


@Chelle. Dank voor het testen! Je internetsnelheid is prima zo te zien. Resetten van de tv-ontvanger helpt dus niet. Wat gebeurt er precies, loopt alleen de app vast en kan je nog wel terug naar ‘normaal’ tv kijken? Of loopt de volledige tv-ontvanger vast?

Vul je ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan kijken we verder. Als je meerdere tv-ontvangers hebt thuis, vul dan ook bij ‘persoonlijke opmerkingen’ het serienummer van de tv-ontvanger in. Daarnaast ben ik dan ook benieuwd of dit op één of alle tv-ontvangers gebeurt.


Ik kan Netflix/youtube gewoon opstarten, na ongeveer 20min kijken valt het ineens weg en komt het blauwe scherm in beeld met interactieve tv herstarten. Als ik daarna weer normaal tv wilt kijken, duurt het even voordat hij goed reageert. Start ik daarna opnieuw Netflix/youtube op, dan valt het na 2min alweer weg. 

Op de tv ontvanger boven gebeurd het helaas ook. 


Ik kan Netflix/youtube gewoon opstarten, na ongeveer 20min kijken valt het ineens weg en komt het blauwe scherm in beeld met interactieve tv herstarten. Als ik daarna weer normaal tv wilt kijken, duurt het even voordat hij goed reageert. Start ik daarna opnieuw Netflix/youtube op, dan valt het na 2min alweer weg. 

Op de tv ontvanger boven gebeurd het helaas ook. 

@Chelle. Dank voor de extra info. Ik heb een melding aangemaakt en doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij onderzoeken het en nemen contact met je op, ik verwacht dat dat binnen enkele werkdagen gebeurt. Mijn collega's daar helpen je verder. Laat gerust weten hoe het is afgelopen.