Skip to main content

Sorry dat ik je topic kom binnen vallen maar ik heb ook al een tijdje last van het zelfde probleem, gebeurd tijdens het kijken van Netflix en reguliere TV, zwaar irritant. Heb de stappen hier boven uitgevoerd maar ook geen succes, ik heb trouwens een ouder model ontvanger de Arris VIP 2952 (ook met Netflix app). 

Goedemiddag @jwrillmann , ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt, dat maakt het wat overzichtelijker :)

 

Maar dit probleem is zeker zwaar irritant dus goed dat je hier melding van maakt. Heb je ook nog een tweede tv ontvanger? Zo ja, ervaar je daarmee dezelfde problemen? Waar ik verder benieuwd naar ben, is hoe de tv ontvanger is aangesloten op de Experia Box. Gaat er vanaf de Experia Box een kabel rechtstreeks naar de tv ontvanger of gebruik je een draadloze verbindingsset (Devolo)?


Ik heb 1 ontvanger en die is rechtstreeks op de experia box aangesloten, problemen zijn begonnen sinds de laatste software update. 


Goedemorgen @jwrillmann , ik heb een nieuwe tv ontvanger voor je aangevraagd en deze zal morgen voor je klaarliggen bij de Jumbo (Schoolstraat). Je ontvangt hiervan nog een sms ter bevestiging! Laat je me weten of het probleem middels deze swap is verholpen?


Goedemorgen @jwrillmann , ik heb een nieuwe tv ontvanger voor je aangevraagd en deze zal morgen voor je klaarliggen bij de Jumbo (Schoolstraat). Je ontvangt hiervan nog een sms ter bevestiging! Laat je me weten of het probleem middels deze swap is verholpen?

Oké bedankt, om welk type gaat het? Dezelfde of een nieuwer type? 


Graag gedaan 🙂 Helaas kan ik niet zien welk type ontvanger je zult krijgen, dit is ook afhankelijk van de voorraad. Ik hoop/verwacht dat het probleem middels deze omruil wordt verholpen. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat het me dan vooral weten!


Graag gedaan 🙂 Helaas kan ik niet zien welk type ontvanger je zult krijgen, dit is ook afhankelijk van de voorraad. Ik hoop/verwacht dat het probleem middels deze omruil wordt verholpen. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat het me dan vooral weten!

Ik heb zojuist mijn nieuwe ontvanger opgehaald en mijn oude ingeleverd maar maak nu net de doos open en ik zie dat er geen afstandbediening bij zit! Hier heb ik dus niks aan want m'n oude heb ik ingeleverd met de ontvanger. Het gaat om een Arcadyan HMB2260. 


Ai dat is natuurlijk heel erg lastig! Het was niet de bedoeling om de afstandsbediening mee terug te sturen daar dit een universeel exemplaar is. Dat zou als het goed is ook vermeld moeten worden in de sms die je had ontvangen voor de omruil. Maar geen man overboord; je kunt heel eenvoudig een nieuwe afstandsbediening aanvragen via deze link. Laat je me weten of dit is gelukt?


Ai dat is natuurlijk heel erg lastig! Het was niet de bedoeling om de afstandsbediening mee terug te sturen daar dit een universeel exemplaar is. Dat zou als het goed is ook vermeld moeten worden in de sms die je had ontvangen voor de omruil. Maar geen man overboord; je kunt heel eenvoudig een nieuwe afstandsbediening aanvragen via deze link. Laat je me weten of dit is gelukt?

Het stond nergens vermeld dat ik m'n afstandsbediening niet mee moest sturen, maar bedankt ik zou even kijken naar de link.

De link geeft me steeds een foutcode, daar schiet ik dus niks mee op. 


Ik kom er net via een andere topic achter dat de ontvanger die ik heb gekregen niet het nieuwste model is maar eentje uit 2016, die productie datum staat met een sticker ook achterop de ontvanger terwijl op de doos een sticker staat met productie datum 2020! Tevens zitten er ook krassen op het display van de ontvanger dus volgens mij gaat het hier om een 2e hands ingeleverd model!

Waarom heb ik geen recenter nieuw ongebruikt exemplaar gekregen? 


Ontvangers die terug komen van klanten die overstappen worden inderdaad gewoon weer opnieuw uitgegeven aan klanten die een defecte ontvanger hebben. Dat is een stukje duurzaamheid en kostenbesparing.

En bestaande klanten krijgen sowieso vaak niet het nieuwste model. Het model uit 2016 wat u ontvangen heeft word mogenlijk nu ook nog steeds gewoon geproduceerd en als nieuw uitgegeven aan klanten. Vandaar dat er dan productie datum 2020 op staat, daar is niets vreemd aan.

Alleen als je het 4K abonnement hebt krijg je een nieuwer model. Als u geen 4K abonnement heeft, dan heeft u dat model helemaal niet nodig.

Zijn de krassen echt zodanig dat ze goed zichtbaar zijn?


Dat zou best kunnen maar deze is toch echt geproduceerd in 2016, zelfs de dag en maand staan achter op de sticker! De krassen zijn redelijk goed zichtbaar als het display aan is. 


Aanvullend op mijn bovenstaande bericht, het zal allemaal wel naar behoren werken maar het gaat me toch meer om het principe. Als ik andere apparatuur toegestuurd krijg verwacht ik toch dat het recent en nieuw is, geen 2e hands oude apparatuur. 

Als m'n koelkast met garantie stuk gaat stuurt de fabrikant je ook geen 2e hands exemplaar op ter vervanging toch. 


De koelkast is uw eigendom, die heeft u gekocht. Als deze binnen de garantie stuk is, dan heeft u recht op gratis reparatie of een nieuwe. De tv ontvangers echter niet. Die heeft u in bruikleen. Dat maakt de situatie heel anders. Maar er zouden geen krassen op moeten zitten.


Hoi @jwrillmann , ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd en deze zal z.s.m. met de post worden bezorgd. Wat @Nick83 zegt, klopt verder wel maar dat er krassen op de ontvanger zitten is natuurlijk niet helemaal ideaal. Hoe storend vind je dit? Ik kan er altijd voor zorgen dat dit exemplaar voor je wordt omgeruild. 


Hoi @jwrillmann , ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd en deze zal z.s.m. met de post worden bezorgd. Wat @Nick83 zegt, klopt verder wel maar dat er krassen op de ontvanger zitten is natuurlijk niet helemaal ideaal. Hoe storend vind je dit? Ik kan er altijd voor zorgen dat dit exemplaar voor je wordt omgeruild. 

Bedankt, krijg ik hier een bevestiging van? Ik heb namelijk nog geen mail of sms gekregen dat ik een nieuwe afstandsbediening krijg of komt deze gewoon met de brievenbuspost? Wat betreft de ontvanger laat het maar voor wat die is, heb het ding een beetje opgepoetst en het werkt verder naar behoren dus, maar ik vind het wel belangrijk dat jullie hier van op de hoogte zijn zodat het niet weer gebeurt. 

 

 


Hoi @jwrillmann , normaal gesproken ontvang je altijd een bevestiging, klopt helemaal hoor. Vanwege problemen met een bepaald systeem heb ik via de reguliere weg geen nieuwe afstandsbediening voor je kunnen regelen. Daarom heb ik onze logistieke afdeling een bericht gestuurd met daarin uitleg + toelichting en het verzoek om jou een nieuwe afstandsbediening toe te sturen. Daarom krijg je nu geen bevestiging. Ik weet dat ze een doorlooptijd hebben van enkele werkdagen maar ik verwacht dat er op korte termijn een nieuwe afstandsbediening wordt bezorgd met de post. Mocht je die begin volgende week nog steeds niet hebben ontvangen, wil je me dit dan laten weten? Wat betreft de tv ontvanger; fijn dat je je zo flexibel opstelt, dat wordt gewaardeerd :) 


Goedemiddag @jwrillmann , heb je de nieuwe afstandsbediening inmiddels ontvangen?


Hoi @jwrillmann , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Ik ga er vanuit dat je de nieuwe afstandsbediening inmiddels hebt ontvangen :)


Hoi @jwrillmann , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Ik ga er vanuit dat je de nieuwe afstandsbediening inmiddels hebt ontvangen :)

Ja, sorry heb de afstandsbediening ontvangen. Nogal druk ivm een verhuizing. 


Geen punt @jwrillmann en fijn om te lezen dat je de afstandsbediening hebt ontvangen 🙂 Succes met je verhuizing en alles wat daarbij komt kijken en mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer