Skip to main content

Het kan nog gekker. Na een paar keer de NPO app succesvol te hebben gebruikt, wordt hij vanavond wel heel traag. Met wat geduld zien we toch een aflevering van Nederland is vol. Als we een 2e aflevering willen gaan kijken, is de app nog veel trager en uiteindelijk kijken we minuten lang naar een zwart scherm nadat we play hebben geselecteerd. De tv wordt tot 2 keer toe vanzelf uitgeschakeld en weer opgestart maar we krijgen nog steeds alleen een zwart scherm te zien. De digitale ontvanger is niet meer te bedienen met de afstandsbediening en het rode rec lampje is gaan branden. Ik trek de stekker achter uit de digitale ontvanger en stop hem er na 10 s. weer in. De digitale ontvanger start niet meer op en heeft het begeven.  Dat laatste zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben, maar dat de npo app niet stabiel functioneert, is wel duidelijk. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @Dpim! Kapot is kapot. Als dat zo is dan moet deze vervangen worden. Wil je nog bevestigen dat het stopcontact waar je de ontvanger op hebt aangesloten stroom geeft? En, ook al klinkt het stom, de schakelaar achter op de ontvanger op “Aan” staat?

Als dit beide zo is, vul dan je profiel in. Laat specifiek ook weten wat het serienummer van de tv-ontvanger is. Deze informatie staat op de witte sticker aan de onderkant. 


Hi Bram,
Dank je wel voor je reactie. Goed dat je aanraadde om de stand van de schakelaar te controleren; die stond inderdaad op “uit”. Ik wist niet dat daar een schakelaar zit en heb hem ongemerkt omgezet toen ik de voedingskabel er op de tast uittrok en weer induwde. De ontvanger werkt weer normaal. Dit was een loos alarm, maar de instabiliteit van NPO app van KPN verdient wel aandacht, zoals je zelf ook al aangaf.  


@Dpim het werken van de NPO app heeft onze aandacht. We zijn daar voor je aan bezig. 

In dit geval ben ik blij dat we niet hoeven om te wisselen en je gewoon weer tv kan kijken. 🙂