Skip to main content

Na aansluiting apparatuur (nieuw Abonnement) kreeg ik op de TV in huiskamer heel vaak een melding (grijze balk) : “Verbinding met afstandsbediening verbroken” - diverse keren contact opgenomen met de servicedesk KPN - na diverse acties kreeg ik een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Helaas geen verbetering. Weer contact opgenomen met de Servicedesk en kreeg te horen dat het probleem zeker in de TV (Samsung) zit. Hierna de tuner uit de slaapkamer (2e aansluiting) geplaatst en aangesloten en gelukkig bleef en blijft storing uit. Dus voor de woonkamer opgelost. Het probleem is verplaatst naar de slaapkamer- dus daar de balk met storingsmelding. 

De tuner in de slaapkamer (nu 2e aansluiting) is dus defect. 

Ik ben niet tevreden over afhandeling van de Servicedesk maar ook niet over het nieuw model tuner - ik hoef geen Android functie en mis het digitale klokje daarop. 

Ik had een aansluiting (KPN -Budget) en heb spijt van de overstap - voorheen nooit storing en kan de werking van de nieuwe tuner geen vooruitgang in techniek noemen !

Hoi @Kuyt . Welkom op het forum.

Jij hebt dus twee TV+ tuners in huis. Eentje daarvan lijkt niet lekker te werken met de afstandsbediening.  Je hebt die tuner, neem ik aan, ook al proberen te resetten?


Goedemiddag - Inderdaad : De tweede Tv tuner ook gereset - het resultaat is net zo bedroevend als voor de omwisseling - ik krijg nu dezelfde melding (Verbinding  met je afstandsbediening verbroken ) voorheen met deze TV tuner op een Samsung TV - nu op een Philips TV (in slaapkamer).Ik zie dan ook geen andere optie dan dat de TV tuner omgeruild zal moeten worden voor een goed werkend apparaat.


Ik heb hier hetzelfde probleem, en ook al een nieuwe afstandsbediening gekregen dit hielp bij mij ook niet. Ik kan op kpn forums meldingen vinden van begin dit jaar over dit onderwerp. Bijzonder dat dit probleem nog steeds bestaat, het is ook heel wisselend. Ik heb het idee, dat als ik de afstandsbediening dichtbij de tuner leg het minder is.

De bleutooth verbinding tussen de tuner en afstandsbediening lijkt niet stabiel genoeg te zijn. 


Goedemiddag - Inderdaad : De tweede Tv tuner ook gereset - het resultaat is net zo bedroevend als voor de omwisseling - ik krijg nu dezelfde melding (Verbinding  met je afstandsbediening verbroken ) voorheen met deze TV tuner op een Samsung TV - nu op een Philips TV (in slaapkamer).Ik zie dan ook geen andere optie dan dat de TV tuner omgeruild zal moeten worden voor een goed werkend apparaat.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Wil je ook het serienummer van de ‘gemankeerde’ tuner er in zetten?


Goedendag - het serienummer is : 622372070189 ---- Ik hoor graag - ben steeds meer ontevreden over het vernieuwde TV gebeuren van KPN - vaak verbindingsmelding afstandbediening - vaak en onregelmatig nieuwe opstart - het ontbreken van melding zender en tijd op de nieuwe units - als ik dit geweten zou hebben had ik niet overgestapt naar KPN en was ik bij Budget alles in een gebleven. 

Daar nooit TV problemen gehad - ook KPN netwerk - en apparatuur met meer functionaliteit - ik heb geen Android in TV tuner nodig. 


Ik heb een verzoek gedaan om die tuner om te ruilen.  Laten we afspreken dat als jij vóór donderdag nog geen bericht via SMS en/of PostNL hebt gehad dat je mij hier even een seintje geeft? 

Vooralsnog ga ik er van uit dat je op korte termijn een omruil afspraak binnen krijgt. (hoewel die keuze niet aan mij is maar aan de afdeling logistiek)