Skip to main content

Ik ben klant bij KPN en voorheen Telfort en zie dat ik een oud tv kastje Arris vip2952 V2 heb en blijkbaar is die niet geschikt voor 4K tv! Inmiddels een mooie 8k tv gekocht en wil dus maximaal genieten van de beeldkwaliteit. Maar als bestaande klant moet ik 2,50 betalen voor 4K kastje terwijl nieuwe klanten wel een 4K kastje type vp 5202 krijgen zonder 4K abonnement. Ik heb Netflix account met 4K en kan nu dus niet 4K kijken? Vreemd hoor? Bellen met klantenservice en ja ik mag dus 2,50 meer betalen voor iets wat nieuwe klanten wel krijgen! Misschien tijd om mijn kpn mobiel en tv op te zeggen! 

 

Dan moet je maar snel opzeggen, want u krijgt echt geen nieuw kastje zonder die € 2,50 extra per maand.

4K abonnement kan je overigens na 6 maanden weer opzeggen, kost je dus maar 15 euro als je het goed doet. En kastje hoef je dan uiteraard niet terug te sturen.

Netflix kun je ook gewoon op de app op de tv in 4K kijken. Daar heb je dat kastje niet voor nodig.


Dank voor je reactie ! Maar het is toch vreemd? Stel dat ik een 4K film wil huren via KPN kan dat dus niet met een oud kastje ? Mag wel voor 4K film betalen echter is het geen 4K !  Hoe wil je bestaande klanten behouden ? Kan ook via kpn ap kijken die op nieuwe tv staat (lg)maar het is gewoon vreemd! Kan die 2,50 euro wel missen maar stel dat 1 miljoen klanten dit doen? Precies ....


Nee, dat is niet vreemd. KPN ruilt zomaar geen apparaten om die het gewoon nog goed doen. Dat zou enorm kostbaar zijn en vreselijk slecht voor het milieu.


En dat nieuwe klanten een 4K ontvanger krijgen wil nog niet zeggen dat ze ook 4K kunnen gebruiken als ze daar niet voor betalen.


Dank voor je reactie ! Maar het is toch vreemd? Stel dat ik een 4K film wil huren via KPN kan dat dus niet met een oud kastje ? Mag wel voor 4K film betalen echter is het geen 4K !  Hoe wil je bestaande klanten behouden ? Kan ook via kpn ap kijken die op nieuwe tv staat (lg)maar het is gewoon vreemd! Kan die 2,50 euro wel missen maar stel dat 1 miljoen klanten dit doen? Precies ....

Van elke 4K film die je bij KPN huurt is ook een normale variant te huren. 4K kan maar moet dus niet. Maar goed..je schiet dan wel het doel van jouw tv voorbij. Enige optie bij KPN is dus (tijdelijk) overstappen naar 4K zoals @Nick83 aangeeft. Voor de 3 zenders hoef je het niet te doen. 


Ja ze doen oké maar er staat op zolder nog een tv van 50 jaar oud die doet het ook nog ! Als ik 2,50 betaal dan is het blijkbaar wel goed ? Dan doet het oude kastje het toch ook nog steeds! Kwestie van geld verdienen niets met milieu gedoe te maken. 


Als je geen 4k abonnement hebt bij KPN krijg je ook geen 4k films te zien, ik heb als verse klant die kastjes wel maar kan er niks meer mee als met de oude, dus wil je in 4k wat doen zul je toch dat vinkje bij 4k moeten zetten, tot die tijd blijft het bij HD hangen.

Maar 4k is lekker overdreven, word bijna niks uitgezonden in 4k, 3 zenders en een paar series op netflix en dergelijke, meeste is nog steeds HD, en 8k ga je op je TV waarschijnlijk nooit meemaken, die is al stuk en aan vervanging toe voordat er content voor komt, leve de kracht van marketing.


@4K kastjes als je naar een ander provider gaat, denk je dan dat je 4K krijgt? Nee! Ziggo heeft maar 1 4K zender. En andere providers 0, KPN heeft er 3, wat dacht je wat het KPN kost om 3 4K zenders door te laten? Veel geld! € 2,50 p.m. vind ik niet duur! 😉👍🏼