Skip to main content

Wij zijn recent overgestapt vanaf Ziggo, bij het installeren van mijn interne netwerk maakt mijn switch de IP adressen aan. Ik gebruik de KPN box12 alleen voor het doorgeven van het internetsignaal.

Als ik de tv ontvanger (KPN vip5202) aansluit binnen mijn eigen netwerk krijgt deze niet het juiste IP om tv te kunnen kijken. (Uitgetest door de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de KPN box 12, hierbij krijg ik wel beeld.)

is het mogelijk om via mijn eigen uitgegeven IP adressen beeld te krijgen of moet de ontvanger per se rechtstreeks op de KPN box 12 aangesloten worden?

Dit is wel mogelijk maar dan moet ik nieuwe kabels bijtrekken 😫

Een switch maakt geen ip adressen aan. Tenzij u misschien een hele dure heeft waarop een dhcp server geactiveerd kan worden. 

Maar dan nog: DHCP op de KPN Box kan niet uitgeschakeld worden. Dus dan zou u 2 DHCP servers in 1 netwerk hebben. Dat kan niet.

Wellicht is die switch geen switch maar een router? Wat is het merk en type?

Maar verder: Ja, de tv ontvangers moeten rechstreeks op de KPN Box aangesloten worden en hun ip adres verkrijgen vanaf de DHCP server van de KPN Box. 


excuus, het is een router :)

Maar deze (synology RT6600) maakt wel de IP adressen voor interne en gastnetwerk aan.

 

conclusie blijft hetzelfde; ik zal nieuwe kabel moeten trekken