Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger VIP5202 geeft regelmatig zwart beeld en moet herstart worden

• June 12, 2026
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

De tv ontvanger geeft steeds een paar seconden  zwart beeld en ik moet hem na een aantal uur uit te hebben gestaan steeds opnieuw resetten dmv de voeding eraf te halen.

Alle kabels zijn vervangen en heeft hem meerdere malen volledig ge reset tot fabrieks instelling, maar dit mocht niet baten.

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hi ​@J.Meij, welkom bij de community!

Bij zwart beeld is het inderdaad belangrijk om ook de HDMI-kabel te controleren of te vervangen, maar je geeft aan dat je alle kabels al hebt vervangen. Daarnaast heb je de ontvanger meerdere keren gereset en zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Omdat de gebruikelijke stappen al zijn doorlopen, lijkt de kans groot dat er iets mis is met de ontvanger zelf. Ik sluit me daarom aan bij het advies van ​@Noordzee om een belafspraak met onze klantenservice in te plannen. Zij kunnen de situatie verder beoordelen en indien nodig een vervangende ontvanger voor je regelen.

Laat je nog weten hoe het afloopt? Ik ben benieuwd of een vervangende ontvanger het probleem oplost.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 12, 2026

Hallo ​@J.Meij ,

Zo te lezen, heb je al van alles geprobeerd.

Je kunt nu de KPN klantenservice vragen om een vervangend exemplaar.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@J.Meij, welkom bij de community!

Bij zwart beeld is het inderdaad belangrijk om ook de HDMI-kabel te controleren of te vervangen, maar je geeft aan dat je alle kabels al hebt vervangen. Daarnaast heb je de ontvanger meerdere keren gereset en zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Omdat de gebruikelijke stappen al zijn doorlopen, lijkt de kans groot dat er iets mis is met de ontvanger zelf. Ik sluit me daarom aan bij het advies van ​@Noordzee om een belafspraak met onze klantenservice in te plannen. Zij kunnen de situatie verder beoordelen en indien nodig een vervangende ontvanger voor je regelen.

Laat je nog weten hoe het afloopt? Ik ben benieuwd of een vervangende ontvanger het probleem oplost.

• Wijsgeer
  • June 15, 2026

Beste ​@J.Meij , je zou ook nog een andere HDMI poort op je TV kunnen proberen.
Heb je een switch (met IGMP) tussen je router en de TV? Dan misschien de switch rebooten? Ik moet dat af en toe doen na een router of TV box update om haperingetjes in beeld en/of geluid te laten verdwijnen evenals een herstart van de TV box maar dat laatste heb je al gedaan.

Met de recente update van de VIP5202 vorige week was bij mij dat weer het geval. Draait nu weer als een zonnetje