Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik ben in het bezit van een Samsung QE65Q90R en van een KPN abonnement, waarbij ik de ARRIS VIP5202 als TV-ontvanger heb gekregen. Ik ben er uit dat je alles prima met de Samsung smart Remote aan kunt sturen. Je hebt de KPN Remote niet nodig. 

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik dat Arris kastje weg krijg. Ik heb een QLED met One Connect Box gekocht, en wil de Arris VIP5202 dus ook in een kast hebben (geen tv meubel), en alleen een tv aan de muur hebben.

Als ik dit test, dan gebeurt er niets, want de Arris 5202 werkt alleen op IR en zou ik dus weer IR Extenders aan moeten schaffen.

Nu heb ik deze vraag ook op het Samsung Forum gesteld en daar stelt iemand die in t bezit is van een Arris 2952 dat het bij hem wel lukt, en dat zijn Arris dus via de tv en de one connect Box aangestuurd wordt.

 

Vraag: waarom kan dit wel bij de 2952 en niet bij de 5202? Waar zit hem dit in? En zou het mogelijk zijn de 5202 om te ruilen voor een 2952? Of ga ik dan op andere vlakken achteruit?

 

Hopelijk kan iemand hiermee helpen!

 

mvg,

 

Mark

Hallo allemaal,

 

Ik ben in het bezit van een Samsung QE65Q90R en van een KPN abonnement, waarbij ik de ARRIS VIP5202 als TV-ontvanger heb gekregen. Ik ben er uit dat je alles prima met de Samsung smart Remote aan kunt sturen. Je hebt de KPN Remote niet nodig. 

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik dat Arris kastje weg krijg. Ik heb een QLED met One Connect Box gekocht, en wil de Arris VIP5202 dus ook in een kast hebben (geen tv meubel), en alleen een tv aan de muur hebben.

Als ik dit test, dan gebeurt er niets, want de Arris 5202 werkt alleen op IR en zou ik dus weer IR Extenders aan moeten schaffen.

Nu heb ik deze vraag ook op het Samsung Forum gesteld en daar stelt iemand die in t bezit is van een Arris 2952 dat het bij hem wel lukt, en dat zijn Arris dus via de tv en de one connect Box aangestuurd wordt.

Vraag: waarom kan dit wel bij de 2952 en niet bij de 5202? Waar zit hem dit in? En zou het mogelijk zijn de 5202 om te ruilen voor een 2952? Of ga ik dan op andere vlakken achteruit?

Hopelijk kan iemand hiermee helpen!

mvg,

Mark

@Mark13679  de VIP5202  werkt zowel op IR als op bluetooth. In jouw geval zou je dus voor bluetooth moeten kiezen.

edit: maar nu ik je vraag nog eens lees, vraag ik me af of ik die wel goed begrijp… Mijn gedachte was dus dat je zowel de ontvanger als je tv met de AB van KPN kunt bedienen.


Beste Katana321,

 

mijn excuses. Ik bedoel dat ik alles met de Samsung Remote wil besturen. En ik krijg het dus wel voor elkaar om de tv-ontvanger met de Samsung Remote aan en uit te zetten, maar alleen als die in het zicht staat.

 

Op het Samsung forum geeft iemand aan dat hem dat wel lukt, alleen heeft hij de Arris VIP2952 en ik de Arris VIP5202.

 

Misschien dat dit mijn vraag wat verduidelijkt.

 

Mvg,

 

Mark Wouters


KPN gaat je zomaar geen ander kastje toesturen. Dat gebeurt alleen als die stuk is. Of als het de Motorola is.

Daarnaast: de 2952 heeft helemaal geen Bluetooth volgens mij. Die moet dus altijd in het zicht staan lijkt me. Hoe die figuur op het Samsung forum dat dus voor elkaar gekregen heeft weet ik niet. Daar moet je nog maar eens naar vragen.


De Arris 5202 werkt met Bluetooth MITS je de KPN afst.bed. gebruikt. Hij kan ook met IR werken.

Via de TV werkt het met de IR hub in de TV (of One Connect Box) zelf en dan kan je de Arris dus NIET met bluetooth bedienen.

Als je de Samsung One Remote (ik vind ‘m erg omslachtig met de bediening van de Arris) gebruikt, dan moet de Arris in het zicht van de OCB staan (IR hub bevindt zich in de One Connect Box, die One Connect Box en de Arris moeten dus op hetzelfde plankje staan natuurlijk).

 

 


Beste Peter,

 

Heel hartelijk bedankt! In mijn test omgeving heb ik alleen de Arris verborgen, en deze dus ook verwijderd van de OCB. Ik ga het direct even proberen! Dank u wel!