Skip to main content

Tv ontvanger werkt alleen als tv in stand-by staat

Kun je nu wel TV kijken? 

Reset anders de ontvanger eens. 


Gedaan, situatie ongewijzigd: tv box reageert prima op afstandsbediening als tv stand-by staat, geen of nauwelijks reactie op afstandsbediening als tv actief is


OK @Avi117 ,

Dat probleem komt vaker voor bij Samsung TV's. Ik zie in een ander topic dat een nieuwe HDMI-kabel de oplossing bracht. Of anders wat wijzigen in de instellingen : 

Ik lees daar : Onder het kopje: algemeen, vervolgens Beheer externe apparaten, vervolgens HDMI UHD Color, vervolgens mijn HDMI poort waar het KPN tv kastje is aangesloten, uitgezet. Heb daarna geen hinder meer gehad. 

bron : 

 


OK @Avi117 ,

Dat probleem komt vaker voor bij Samsung TV's. Ik zie in een ander topic dat een nieuwe HDMI-kabel de oplossing bracht. Of anders wat wijzigen in de instellingen : 

Ik lees daar : Onder het kopje: algemeen, vervolgens Beheer externe apparaten, vervolgens HDMI UHD Color, vervolgens mijn HDMI poort waar het KPN tv kastje is aangesloten, uitgezet. Heb daarna geen hinder meer gehad. 

bron : 

 

@Avi117   Wat voor HDMI kabel gebruik jij?  En heb je ook een andere HDMI poort op je TV geprobeerd? (voor zover die er op zit, natuurlijk)


OK @Avi117 ,

Dat probleem komt vaker voor bij Samsung TV's. Ik zie in een ander topic dat een nieuwe HDMI-kabel de oplossing bracht. Of anders wat wijzigen in de instellingen : 

Ik lees daar : Onder het kopje: algemeen, vervolgens Beheer externe apparaten, vervolgens HDMI UHD Color, vervolgens mijn HDMI poort waar het KPN tv kastje is aangesloten, uitgezet. Heb daarna geen hinder meer gehad. 

bron : 

 

@Avi117 

Is het gelukt met een nieuw HDMI-kabel? Of via Beheer externe apparaten wat veranderen?Â