Skip to main content
Beantwoord

TV+ ontvanger werkt niet goed met Denon receiver en Philips TV

• January 4, 2025
  • 7 reacties
  • 201 keer bekeken

Nadat mijn eerdere receiver de geest had gegeven heb ik een nieuwe Denon receiver aangeschaft en heb ik bovendien een moderne smart TV van Philips. Op mijn Receiver heb ik zowel een Apple TV als een Sonu BluRay speler aangesloten.

Bij mijn vorige receiver deed zich het probleem voor dat, wanneer ik de apparatuur inschakelde via de afstandbediening van KPN+ ontvanger, er altijd geschakeld werd naar De Apple TV of de Blu Ray speler en dus niet rechtstreeks naar de KPN+ ontvanger. Noodgedwongen moest ik de apparatuur permanent ontkoppelen .

Tot mijn stomme verbazing deed zich hetzelfde probleem zich voor bij mijn nieuwe Receiver en inmiddels kan ik, ook wederom zonder aangesloten randapparatuur, het zaakje niet aan de praat krijgen zonder allerlei ingewikkelde en steeds andere knopvolgordes toe te passen. Ik kan dus niet, zoals bij aanschaf van de KPN+ ontvanger beloofd, via één druk op de afstandbediening van de KPN+ direct TV kijken. Het zaakje blijft voortdurend hangen. Ik heb dezelfde ontvanger ook in een andere ruimte maar ook deze laat, indien aangesloten op de genoemde installatie,  hetzelfde probleem zien. Ik heb inmiddels ook dure nieuwe HDMI-kabels gekocht, maar dit had geen enkel effect.

De afstandbediening is gewoon geprogrammeerd naar code voor de DENON anders werkt het sowieso niet.

Wiet weet de oplossing? 

Beste antwoord door RBT_HD

Hoe is de KPN TV+ Box aangesloten? Bijvoorbeeld op de Cable/Sat HDMI ingang van de Denon receiver of op een HDMI ingang van de TV?

De HDMI uitgang van de Denon Receiver kun je denk ik het beste aansluiten op de HDMI ingang van de TV die (e)ARC heeft. Zo kan een eventueel digitaal audio signaal van de tv als invoer voor de Denon Receiver gebruikt worden. De Denon Receiver heeft hiervoor een TV audio modus.

Verder kan de Denon Receiver in standby de de HDMI ingangen doorvoeren naar de TV. Het geluid wordt dan niet via de aangesloten speakers weergegeven maar net zoals het beeld doorgegeven aan de TV.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• January 4, 2025

Je moet op 1 of andere manier gebruik maken van HDMI ARC geloof ik. Maar ik weet niet hoe het werkt, want ik heb het niet.

• Deelnemer
  • Antwoord
  • January 4, 2025

Hoe is de KPN TV+ Box aangesloten? Bijvoorbeeld op de Cable/Sat HDMI ingang van de Denon receiver of op een HDMI ingang van de TV?

De HDMI uitgang van de Denon Receiver kun je denk ik het beste aansluiten op de HDMI ingang van de TV die (e)ARC heeft. Zo kan een eventueel digitaal audio signaal van de tv als invoer voor de Denon Receiver gebruikt worden. De Denon Receiver heeft hiervoor een TV audio modus.

Verder kan de Denon Receiver in standby de de HDMI ingangen doorvoeren naar de TV. Het geluid wordt dan niet via de aangesloten speakers weergegeven maar net zoals het beeld doorgegeven aan de TV.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 4, 2025

Ik kan dus niet, zoals bij aanschaf van de KPN+ ontvanger beloofd, via één druk op de afstandbediening van de KPN+ direct TV kijken.

Waar lees je die belofte? Heb je het dan over HDMI CEC?

Als het over HDMI CEC gaat: heb je dat aangezet in de beeldinstellingen van je TV+ Box? En in je Denon receiver?

Kleine kans, maar wie weet: maakt de volgorde van aansluiten nog uit? Ofwel: wat als je de verdeling van de apparaten op de verschillende HDMI-poorten verandert?

Heel soms maakt dat uit, zoals bij een Sony Bravia televisie:

The way the A80J works is that it steps through all of the HDMI inputs, backwards (I have another example of it prioritizing the highest one before lower ones, and the Playstation is on HDMI 4), and if it runs into one device doesn't have HDMI CEC enabled, it just stops looking and doesn't do any of the other devices.

Op zich verklaart dat niet waarom de verkeerde ingang actief wordt. (Het is niet toevallig de laatst gebuikte ingang neem ik aan?) Maar het is niet voor niks dat fabrikanten HDMI CEC vaak een eigen naam geven, en geen garanties geven dat hun versie goed werkt met andere implementaties.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 10, 2025

Hoi ​@De Baes . Ben je hier al wat verder mee gekomen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Ik ga het binnenkort uitproberen. Bedankt voor de tips.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

De aanbevolen instellingen en aansluitingen zijn correct. Het gedoe blijft helaas bestaan…..

Bedankt voor de tips…

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

De aanbevolen instellingen en aansluitingen zijn correct. Het gedoe blijft helaas bestaan…..

Bedankt voor de tips…

Ik ken jouw denon van phillips tv niet, maar als je bij de TV de instelling verdubbeling van bitrates instel, wordt bij TV+ontvanger de instelling 4k/100Hz of 4K/120Hz gebruikt. In dit geval moet je bij Denon instelling de HDMI port instelling voor de eARC port wijzigen naar 8K Enhanced