Skip to main content

Beste Henk, de App moet ik nu wel gebruiken omdat de tv ontvanger niet goed werkt na een update van KPN per begin november. De App heb ik diverse malen opnieuw geïnstalleerd, soms moet ik de TV spanningsloos maken omdat die geheel hangt. De mogelijkheden die je normaal krijgt moeten ook op de App beschikbaar zijn. Dus KPN heeft nog ontwikkeling te doen.

Admin: Reacties afgesplitst van verzameltopic, eigen topic voor je aangemaakt

ik beheer 2 sites en afgelopen dagen was er op de andere site al meerdere keren sprake van de STB meldingen (tv kijken is niet mogelijk tenzij je de pauze toets even gebruikt en vervolgens weer door laat lopen)

per heden nu ook het probleem op mijn tv

we zitten hemelsbreed 100 meter bij elkaar vandaag in dezelfde straat, alles aangesloten op glasvezel

er zijn geen zaken gewijzigd

probleem komt dus opeens uit de lucht vallen en ik verwijt KPN inzake dit probleem

het komt vaker voor dat er zaken gewijzigd worden zonder dat klanten daarvan op de hoogte worden gebracht

en vragen wat voor kabel e.d. ik gebruik is zinloos en tijd verkwisting

Admin: Je reacties verzameld en eigen topic voor je aangemaakt


...de App moet ik nu wel gebruiken omdat de tv ontvanger niet goed werkt na een update van KPN per begin november.

Wat werkt er dan niet goed op jouw TV ontvanger?

Welk type TV ontvanger heb je?


@hvolkers Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van wjb hierboven. Heb je daarnaast al contact gehad met bijvoorbeeld onze klantenservice over je tv-ontvanger? Ik zie dat je er (nog) geen topic over hebt gestart. We helpen je graag waar nodig, ook wat betreft de tv-ontvanger.


Nou nee, de app is een extra service, naast de ontvanger, niet in plaats van. Als je ontvanger defect is moet die omgeruild worden. Maar als zowel je ontvanger als de app het niet goed doen is er wellicht wat anders an de hand. Heb je wellicht een alternatief DNS serveradres (1.1.1.1 of 8.8.8.8) ingesteld op je modem/router, of is die vraag al gesteld?


@hvolkers Om het forum overzichtelijk te houden en om je goed te kunnen helpen heb ik je reacties verzameld en een eigen topic voor je aangemaakt, We zien hier de antwoorden op de gestelde vragen graag tegemoet, dan kunnen we je verder helpen.


Henk, nogmaals van IT weet ik ruim voldoende om dat soort zaken uit te kunnen sluiten. KPN heeft een extra controle methode ingevoerd die er van uit gaat dat er een Experiabox tussen de glasvezel en de Arris tv ontvanger zit. Dat is bij mij niet het geval. Daardoor komen de problemen met de ontvanger die begin November zijn opgetreden. KPN moet die controle slag verwijderen uit de firmware van de Arris.

Het gebruik van de app op de Samsung tv is wel een uitkomst, zeker voor degenen die gek worden van al die verschillende afstandbedieningen. Ik heb vanuit KPN ook nooit vernomen dat je verplicht bent om de tv ontvanger (Arris) te blijven gebruiken.

Groet

 

Henri


Dat ben je ook niet "verplicht", maar een ontvanger is wel het hoofdbestanddeel van een tv-abo. Met de ontvanger heb je de beste beeldkwaliteit en de meeste opties. Maar ik begrijp dat je bedieningsgemak belangrijker vind. Alleen, dan had je vast met een veel goedkopere tv uit gekund. 

Ik heb ooit ook problemen gehad met een update van een ontvanger. En dat was over toen ik weer de DNS server van kpn had ingesteld op de EB. 


@hvolkers , met veel tv's kan je de afstandsbediening van de tv ook de decoder van KPN mee bedienen.

Ik heb LG en ik kan met de smart remote de KPN tv decoder bedienen.

De app is leuk, maar zoals Henk al aangeeft is de beeldkwaliteit veel minder (hogere compressie)

 

Ik werk met een Logitech Harmony voor alles (helaas maakt Logitech ze sinds april dit jaar niet meer).


@hvolkers

Ik heb LG en ik kan met de smart remote de KPN tv decoder bedienen.

Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet, want mij lukt het niet. 


Alexandra, ik heb twee keer contact gehad met de supportlijn. De laatste persoon heeft een ticket aangemaakt waar ik vreemd genoeg geen kopie per email van krijg.

 

De ontvangers zijn Arris VIP2952

Probleem is dat je geen live tv kan kijken. Tv kijken lukt alleen als je even op pauze hebt gedrukt. Maar dat moet je per kanaal doen. Alle zaken zoals Gids en Menu items werken niet.

Probleem melding is primair STB-NMC-400

Een van de twee ontvangers wilt na een factory reset nieuwe firmware ophalen, maar dat lukt niet. Communicatie fout 

Nogmaals ik maak geen gebruik van de Experiabox. Op een ander adres in dezelfde straat hebben we hetzelfde probleem. De IT configuratie is daar identiek 

De USG is voorzien van de configuratie die Henk Achterberg heeft gemaakt. Deze werkte perfect tot 1 november.

 


KPN heeft een extra controle methode ingevoerd die er van uit gaat dat er een Experiabox tussen de glasvezel en de Arris tv ontvanger zit. Dat is bij mij niet het geval.

U gebruikt een eigen router? Welk merk en type? Heeft deze een igmp proxyserver?

Edit: ik zie het al, een USG. KPN levert hier natuurlijk geen ondersteuning op. Je zult toch echt zelf iets aan moeten passen aan de configuratie. Misschien weet @wjb wel een linkje.


Om routerproblemen uit te sluiten zou ik beginnen met het tijdelijk aansluiten van de Experiabox. Wellicht wordt de ontvanger dan wel geüpdatet. Vaak is dat ook het advies van kpn in dit soort situaties. 


Mijn advies: Plaats de TV ontvangers op een apart vlan zodat deze afgeschermd worden van andere multicast communicatie.

In het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" staat een link naar de github van @coolhva met de configuratie voor een USG.


@hvolkers

Ik heb LG en ik kan met de smart remote de KPN tv decoder bedienen.

Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet, want mij lukt het niet. 

 

“excuus even off-topic”

Heb je een LG Smart control bij de tv?

Kies bij televisie voor KPN

Je krijgt dan een scherm te zien om zender te wisselen, doet dit met de pijltjes om te controleren (dus niet de zendertoetsen) en als dat werkt geef je ok en dan doen de cijfers volume zap toetsen etc. het allemaal. 

Ging vrij snel.

“einde off-topic (nogmaals mijn excuus). “


Ik heb een smart control, maar zie nergens de optie "televisie", hoe kom je daar? Sorry ff off topic. 


Ik heb een smart control, maar zie nergens de optie "televisie", hoe kom je daar? Sorry ff off topic. 

 

“off topic”

Het is inderdaad even puzzelen met de LG tv en smart remote.

Ik heb de OLED48C16LA

 

De digitale gebruiksaanwijzing van LG.

De rare “vogel” sluiten.

TV bedienen.

De afstandsbediening gebruiken (wel even naar beneden scrollen.

Succes.

 

Zie ook o.a. deze KPN topic.

 

Of misschien hier.

 

“off topic”


Ah, ik had gemist dat je gebruik maakt van een eigen router. Vanuit kpn kunnen we je helpen als je de Experia Box aangesloten hebt. Gelukkig hebben we verschillende kundige en behulpzame gebruikers hier, ik hoop dat je met de gegeven tips verder komt:

KPN heeft een extra controle methode ingevoerd die er van uit gaat dat er een Experiabox tussen de glasvezel en de Arris tv ontvanger zit. Dat is bij mij niet het geval.

U gebruikt een eigen router? Welk merk en type? Heeft deze een igmp proxyserver?

Edit: ik zie het al, een USG. KPN levert hier natuurlijk geen ondersteuning op. Je zult toch echt zelf iets aan moeten passen aan de configuratie. Misschien weet @wjb wel een linkje.

Om routerproblemen uit te sluiten zou ik beginnen met het tijdelijk aansluiten van de Experiabox. Wellicht wordt de ontvanger dan wel geüpdatet. Vaak is dat ook het advies van kpn in dit soort situaties. 

Mijn advies: Plaats de TV ontvangers op een apart vlan zodat deze afgeschermd worden van andere multicast communicatie.

In het openingsbericht van het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" staat een link naar de github van @coolhva met de configuratie voor een USG.