Skip to main content

Mijn tv ontvanger start niet goed op en geeft aan. We zijn er bijna. Maar verder gaat het niet. En moet ik hem uitzetten en opnieuw opstarten.

Hallo @Hertog henk, welkom! Wat rot dit, zeg.. Doet ‘ie het dan wel als je hem opnieuw opstart, of dat ook niet? Heb je al eens geprobeerd hem minimaal 30 seconden stroomloos te maken? Kom je wel in het menu? Dan kan je ook proberen om via de instellingen de software te verwijderen en opnieuw te installeren. 


De ene dag start hij gelijk op en de andere weer niet dan moet ik tot 3 x toe de tv ontvanger opnieuw aanzetten. We hebben sinds een paar maanden ook glasvezel maar die is tot aan de meterkast gelegd en niet aangesloten op de tv en internet. Kan het daar mssn aan liggen?


Jammer dat ik niets meer hoor van kpn!


Hi Hertog, excuus. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik alvast je verbinding meten om te kijken wat er aan de hand is. 
 


Ik heb mijn profiel aangevuld met volgens mij de relevante gegevens.


Dankjewel, ik zie dat je wel de juiste ontvanger hebt. Zou je ook de ontvanger willen resetten zoals wordt aangegeven onder stap 2? Of heb je dit ook al gedaan?


Ik heb het modum gereset, de tv ontvanger gereset, tv ontvanger uitgezet 30 sec. en het stroom er af gehaald en na 30 sec aan gezet. Heeft het ook te maken dat de glasvezel kabel die niet op de tv ontvanger is aangesloten?


Ik heb het modum gereset, de tv ontvanger gereset, tv ontvanger uitgezet 30 sec. en het stroom er af gehaald en na 30 sec aan gezet. Heeft het ook te maken dat de glasvezel kabel die niet op de tv ontvanger is aangesloten?

Hallo @Hertog henk , de glasvezelkabel kan alléén op de glaskast aangesloten zijn door een KPN-monteur.

De tv-decoder dient met een LAN-kabel op 1 van de gele poorten van het modem aangesloten te worden en staat los van welke glasvezelkabel dan ook.

 


Dus waar kan het aan liggen?


Ik heb het modum gereset, de tv ontvanger gereset, tv ontvanger uitgezet 30 sec. en het stroom er af gehaald en na 30 sec aan gezet. Heeft het ook te maken dat de glasvezel kabel die niet op de tv ontvanger is aangesloten?

Je bent nu inderdaad niet aangesloten op glasvezel terwijl dit wél beschikbaar is bij jou en via je huidige koperlijn haal je maar zo'n 15 Mb aan internetsnelheid binnen. Het aanvragen van glasvezel zal er in ieder geval voor gaan zorgen dat je een veel snellere verbinding krijgt!

15Mb hoort echter ruim voldoende te zijn voor 1 tv-ontvanger dus ik weet niet of we jouw probleem in die hoek moeten zoeken. Heb je hier eerder ook problemen mee gehad of werkte de tv altijd prima? Wordt er wellicht intensief gebruik gemaakt van het internet op de momenten dat je tv dit probleem vertoont?


Sinds de laatste update van de tv door kpn(denk ik) is het een probleem. Het probleem doet zich voor als wij in de ochtend de tv/radio aan zetten. Maar ligt het dan niet aan de tv ontvanger? Want het probleem doet zich soms voor en dan gaat het weer 2 dagen goed.


Hmm, dus direct als jullie de tv aanzetten gaat het mis, maar niet elke dag? Zet je de ontvanger op standby met de knop op de afstandsbediening? Of zetten jullie hem helemaal uit met de schakelaar op de achterkant? 


Idd gaat meteen mis en geeft tv aan ' we zijn er bijna' en gaat hij niet verder tot 95% ook niet na 10 min. We zetten de tv uit dmv afstandsbediening en daarna gaat de stroom eraf van de tv en de tv ontvanger.


Jullie halen de tv-ontvanger dus altijd helemaal van de stroom af begrijp ik, doen jullie dat met de schakelaar of gaat de stekker helemaal uit het stopcontact? Als jullie de stekker helemaal uit het stopcontact halen, zonder de schakelaar om te zetten, zouden jullie dat ritueel dan willen veranderen? 

Dus alleen de schakelaar omzetten en de stekker er in laten zitten, óf eerst de schakelaar omzetten voordat jullie de stekker er uit halen? 

Verder is het redelijk ongebruikelijk om de ontvanger van de stroom af te halen, het opstarten duurt zo ook een stuk langer. Als jullie de ontvanger op stand-by laten staan, springt hij de volgende ochtend direct weer aan als jullie hem aanzetten met de afstandsbediening. De ontvanger verbruikt echt bijna geen stroom in de stand-by stand, heel veel kwaad kan het dus niet om hem aan te laten staan terwijl het je bij het opstarten heel veel frustratie scheelt!


De stekker gaat eruit omdat dit per jaar scheelt aan stroomverbruik. En daarbij halen mijn vrienden ook altijd de stroom eraf en hebben geen problemen. Maar ik laat het hierbij wat betreft de tv ontvanger want die is  volgens mij de boosdoener. Heb ik nog 1 vraag: het aansluiten van de glasvezel kabel moet ik dat via de klantenservice regelen?


Dan wil ik jullie toch aanraden om het een poosje te proberen met alleen de schakelaar. Als de ontvanger daarmee uit is gezet verbruikt hij ook geen stroom :slight_smile:

Blijft wel zo dat hij ook dan veel langer bezig is met het opstarten omdat alles opnieuw ingeladen moet worden. Als jullie dat toch liever hebben dan dat de ontvanger 's nachts ook een klein beetje stroom verbruikt in de stand-by stand is dat helemaal prima natuurlijk :blush:

Jullie kunnen inderdaad bellen met 0800 - 0402 en dan aangeven dat jullie glasvezel willen bestellen! 


Dank je wel!