Skip to main content

Beste mensen,

 

Ik zou graag een nieuw tv kastje willen ontvangen, ons kastje is defect het werkt al 10 dagen niet meer de ene keer krijg ik foutcode 143 en dan weer 862 en wat ik ook probeer niets werkt.

met vriendelijke groet,

Ton van Bergen.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Gebruikt u dit soort dingen? 

 


Nee ik heb een zwart plat kastje


En het zwarte kastje is met een kabel aan het modem verbonden?


Ja dat is verbonden met het modem experiabox 10


Dat klinkt goed. De foutcode wijst eigenlijk richt een fout in de bekabeling.  Ik denk dat er ergens een stekkertje toch niet helemaal goed in zit of in ieder geval geen goed contact maakt. Loop de stekkertje eens na. Haal ze er uit en druk ze weer goed vast. Eventueel testen met een losse nieuwe/andere kabel. Welk type ontvanger heeft u?


Dit heb ik allemaal al zeker 20 keer gedaan en als de bekabeling  zit kom je et niet meer aan hoezo dan een breuk


Ik heb het niet over een breuk. Het gaat om de connectors. Het is allemaal heel teer spul en als 1 minuscuul draadje geen goed contact maakt heb je dit probleem.  


Type assisteren VIP 2952 V2


Dat is 1 van de nieuwste.  Ook al een andere poort geprobeerd op de experiabox?


Moet zijn arris  VIP 2952 V2


Ja een andere poort heb ik ook al geprobeerd 


Graag zou ik vernemen wat er verder gebeurt, krijg geen reactie meer dit vind ik een slechte zaak van KPN


De wachttijd is momenteel een dag of 5.


Hoi @slecht vervelend om te vernemen dat interactieve tv op dit moment niet goed functioneert. Als je geen gebruik maakt van een draadloze verbindingsset dan is de foutmelding F143 vaak terug te voeren op bekabeling zoals @Joep1965 reeds heeft aangegeven. Ik kan uit je reactie niet opmaken of je ook al een andere kabel hebt geprobeerd tussen de ExperiaBox en de iTV ontvanger, zou je aan kunnen geven of je dat hebt geprobeerd of alsnog proberen? Als je foutmelding 8 of 562 krijgt dan kan het een IP-conflict zijn. Op Foutcode 8 of 562 kun je zien wat je in dat geval kunt doen. Als je thuis nog een tweede tv-ontvanger gebruikt en deze werkt goed kun je nog proberen deze om te wisselen om te kijken of het probleem meeverhuist of niet. 
In het geval een van bovenstaande punten niet het gewenste resultaat op doet leveren, zou je dan je profiel kunnen aanvullen met je adresgegevens zodat er in je abonnementsgegevens gekeken kan worden? Alvast bedankt
 


Mijn gegevens zijn Ton van Bergen,  (adresgegevens verwijderd). Verder heb ik alles al geprobeerd ook iemand er bij gehad en die zei ook dat het tv kastje defect is.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Hoi Ton, ik heb je gegevens uit de vorige post verwijderd in verband met jouw privacy, zou je deze informatie voor mij aan je profiel willen toevoegen, dan is het inzichtelijk voor mij maar niet voor een buitenstaander. Ik maak uit je reactie op dat er al het een en ander uitgevoerd is en heb op je adres gekeken. Ik zie dat er sprake is van meerdere tv-ontvangers dus ik zou toch graag van je vernemen wat je hebt geconstateerd toen je de tv-ontvangers met elkaar hebt omgewisseld, als het probleem meeverhuist wijst dat al meer richting de ontvanger maar als ook een andere ontvanger op dezelfde locatie problemen geeft is de waarschijnlijkheid dat beide ontvangers defect zijn al veel kleiner. En bij omwisselen bedoel ik ook de kabels etc. om dat uit te sluiten.


De beide ontvangers heb ik ook al om geruild en ook toen kreeg ik dezelfde melding .

Met vriendelijke groet, 

Ton van Bergen,

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Beste mensen ik wil graag weten wat de stand van zaken is want het duurt mij nu veel te lang graag morgen wil ik weten of ik een nieuw kastje krijg ja of nee. 

Met vriendelijke groet,

Ton van Bergen 


Hoi Ton, ik begrijp dat het vervelend is dat de kastjes niet naar behoren functioneren en wil het graag oplossen. Mag ik op basis van je vorige post opmaken dat de zowel ontvanger A als ontvanger B op zowel locatie A als B een foutmelding geven? In dat geval is de kans dat het in de ontvanger ligt een stuk minder waarschijnlijk en moet er gekeken worden naar of het technisch juist staat qua interactieve tv in het abonnement. Zou je het abonnementsnummer van iTV in je profiel willen zetten zodat deze kan worden gecontroleerd? Daarnaast het type en serienummer van beide ontvangers, dat kan ik Opmerkingen.
Let wel, deze informatie graag in je Profiel zetten en niet rechtstreeks in de reactie.
Alvast bedankt.


Ik zou niet weten hoe ik dit moet doen en verder  zal ik een aangetekende brief naar KPN sturen over de gang van zaken  want ik heb dus nu al ruim 3 weken  geen tv meer op de slaapkamer en ik vind het ongehoord dat het  bij de grote instellingen  zo gaat want mijn geduld is nu op. Jullie  sturen  mij een nieuw kastje  of de brief gaat het weekend weg en Facebook  is ook geduldig


Hoi Ton, ik wil graag met je tot de kern van het probleem komen en ervaring leert dat er vaak ten onrechte ontvangers worden vervangen terwijl daar het kastje het probleem niet is. Ik begrijp dat het hinderlijk is dat je geen tv kunt kijken en wil dit graag met je oplossen. Daarvoor heb ik ook jouw medewerking nodig. Je kunt de informatie die ik heb gevraagd via deze Profiel link toevoegen zodat ik er inhoudelijk voor je naar kan kijken.
Zou je daarnaast ook de nog door mij eerder gestelde vragen willen beantwoorden?

  • Heb je ook andere kabels gebruikt tussen de Experia Box en de tv-ontvanger?
  • Doet het probleem zich voor op een locatie of op beide?
  • Doet het probleem zich voor op een of op allebei de ontvangers?

​​​​​​Mocht je er niet uitkomen met de interactieve tv-informatie of met de gestelde vragen stel ik voor contact op te nemen met de klantenservice via 0800-0402.


Alles is al gebeurt en alleen het kastje arris VIP2952 V2 is defect 


Hoi Ton, dankjewel voor je reactie. 
Dan heb ik nog een laatste vraag en dat is niet meer voor een testdoeleinde maar voor de vervanging van het kastje. In jouw abonnement staan twee VIP2952 tv-ontvangers, het is natuurlijk zaak dat ik de juiste ga vervangen. Op de ontvanger staat een serienummer weergegeven, een combinatie van letters en cijfers, begint vaak met een M of een K. Ik wil je vragen het serienummer van de defecte ontvanger aan jouw Profiel toe te voegen zodat ik weet welke ontvanger moet worden omgeruild.


Het serienummer is …

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Hoi Ton, dankjewel voor de informatie. Ik heb het verzoek in gang gezet, de specifieke informatie komt via de mail jouw kant op. Het komt neer op het omruilen van de tv ontvanger met stroomadapter voor het nieuwe exemplaar bij het in de mail vermelde afhaalpunt. Dit is mogelijk vanaf morgenmiddag.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.