Skip to main content

De TV ontvanger werkt niet meer. Foutmelding 143. Zowel modem als TV ontvanger meerdere keren gereset (stekkers in en uit etc.). Er is wel internet. Kon ook wel Netflix kijken via de tv maar de tv ontvanger blijft hangen op de foutmelding en maakt geen verbinding met internet.

Wat vervelend. Is de ontvanger misschien aangesloten met een draadloze verbindingsset?

Zoiets 

 


Ja dat klopt.


@Viaduct 

Er zit heel erg veel vestoring op het 230 volt netwerk en dat is vaak de reden dat de DVS het tv signaal (IPTV) niet meer doorgeeft.

De DVS1200 doet het aardig goed.

Er is nog een ander groot nadeel bij de DVS, ze verbruiken heel veel energie (volksmond stroom).

 

Nog beter is het om de DIW7022 te nemen, die werkt via WIFI (wel via de BOX12)

Die met je dan bij het nieuwe abonnement erbij nemen (als je die nog niet hebt).

Zie ook hier.

Je kan het via 0800-0402, gratis, regelen.


Bedankt voor de reacties. Heb zojuist een uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Volgens de medewerker is het koppelen van de dvs niet gelukt waardoor de foutmelding blijft staan. Ik heb nu een afspraak gemaakt met een servicemonteur.


Hallo @Viaduct welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


Bedankt voor de reacties. Heb zojuist een uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Volgens de medewerker is het koppelen van de dvs niet gelukt waardoor de foutmelding blijft staan. Ik heb nu een afspraak gemaakt met een servicemonteur.

 

Mijn advies is en blijft om helemaal geen DVS te gebruiken.

Ze verbruiken heel veel energie (volksmond stroom)

En omdat het 230 volt netwerk hier eigenlijk niet voor gemaakt is en er veel storing op het 230 volt netwerk zit, blijft het dweilen met de kraan open.

 

Ik denk dat je beter je abonnement kan omzetten naar KPN  tv+

De DIW7022 KPN tv decoder werkt ook via WIFI (wel de box12 nodig).😉


Hallo @joop2011 word jij soms gesposord door SagemCom en/of KPN.

Je bent wel heel erg positief over dat apparaat en zeker in de mate waarin je draadloos aanprijst.😎


Hallo @joop2011 word jij soms gesposord door SagemCom en/of KPN.

Je bent wel heel erg positief over dat apparaat en zeker in de mate waarin je draadloos aanprijst.😎

 

Nee.

 

Ik probeer alleen klanten te helpen (zelf zou ik zoiets ook op prijs stellen).

En als een vaste kabel niet kan of met de oude decoder veel problemen met app's hebben, dan vind ik het verstandig om onze mede klanten te wijzen op deze mogelijkheid.

 

En een DVS is gewoon een onding.

Verbruikt heel erg veel energie (volksmond stroom) en via het zwaar vervuilde 230 volt netwerk geven ze erg vaak problemen voor IPTV.

 

Ik probeer onze mede klanten hiermee te helpen.

Ook al heb ik hem zelf, nog, niet.

 

Veel mensen weten nog niet dat er een nieuwe KPN tv+ decoder is.

De DIW7022, heeft nog wel wat kinderziektes, maar dat wordt wel opgelost. (ben ik niet bang voor).

Ook die hele mooie reclame met die mooie kat, kan je niet eruit halen dat het om een nieuwe tv decoder gaat.


Is het ook nog de verbindingsset van de foto? Dus de DVS 200 ( MT 2360 ) van dik 11 jaar oud? Hieronder een duidelijker foto. Dan moet je die écht vervangen. En als het daaraan ligt dan zul je de monteurskosten ook nog eens zelf moeten betalen. Bovenop de kosten voor een nieuwe DVS 1200 set….

Een DVS is eigen apparatuur. Niet van kpn. Je kunt het wel via kpn KOPEN. 

Hier kun je een nieuwe set kopen. Deze is voor 1 televisie. Als hier een monteur voor moet komen komt er ook nog eens € 70 bovenop voor de monteur ivm eigen apparatuur.

Wat ook enorm stoort op zo'n set is dimbare (led) verlichting. Kan het signaal compleet wegdrukken. Dan is het de keuze: verlichting vervangen of uitlaten tijdens tv kijken. Of een utp kabel rechtstreeks van modem naar de tv ontvanger. (aanbevolen!)

Sluit de ontvanger eens rechtstreeks op het modem aan. Als ie dan wel doorstart (dan kun je al aan het display-tje zien) ligt het op zeker aan de DVS en kun je die monteur dus beter afzeggen i.v.m. extra kosten.

 


Hallo @joop2011 word jij soms gesposord door SagemCom en/of KPN.

Je bent wel heel erg positief over dat apparaat en zeker in de mate waarin je draadloos aanprijst.😎

 

Nee.

 

Ik probeer alleen klanten te helpen (zelf zou ik zoiets ook op prijs stellen).

En als een vaste kabel niet kan of met de oude decoder veel problemen met app's hebben, dan vind ik het verstandig om onze mede klanten te wijzen op deze mogelijkheid.

 

En een DVS is gewoon een onding.

Verbruikt heel erg veel energie (volksmond stroom) en via het zwaar vervuilde 230 volt netwerk geven ze erg vaak problemen voor IPTV.

 

Ik probeer onze mede klanten hiermee te helpen.

Ook al heb ik hem zelf, nog, niet.

 

Veel mensen weten nog niet dat er een nieuwe KPN tv+ decoder is.

De DIW7022, heeft nog wel wat kinderziektes, maar dat wordt wel opgelost. (ben ik niet bang voor).

Ook die hele mooie reclame met die mooie kat, kan je niet eruit halen dat het om een nieuwe tv decoder gaat.

Je reageert veel te serieus, je snapte deze (😎) waarschijnlijk niet, maakt niet uit, even goede vrienden @joop2011 


Is het ook nog de verbindingsset van de foto? Dus de DVS 200 ( MT 2360 ) van dik 11 jaar oud? Hieronder een duidelijker foto. Dan moet je die écht vervangen. En als het daaraan ligt dan zul je de monteurskosten ook nog eens zelf moeten betalen. Bovenop de kosten voor een nieuwe DVS 1200 set….

Een DVS is eigen apparatuur. Niet van kpn. Je kunt het wel via kpn KOPEN. 

Hier kun je een nieuwe set kopen. Deze is voor 1 televisie. Als hier een monteur voor moet komen komt er ook nog eens € 70 bovenop voor de monteur ivm eigen apparatuur.

Wat ook enorm stoort op zo'n set is dimbare (led) verlichting. Kan het signaal compleet wegdrukken. Dan is het de keuze: verlichting vervangen of uitlaten tijdens tv kijken. Of een utp kabel rechtstreeks van modem naar de tv ontvanger. (aanbevolen!)

Sluit de ontvanger eens rechtstreeks op het modem aan. Als ie dan wel doorstart (dan kun je al aan het display-tje zien) ligt het op zeker aan de DVS en kun je die monteur dus beter afzeggen i.v.m. extra kosten.

 

Deze heb ik. DVS650. 


Oh, die is ietsje jonger maar nog steeds 7 jaar oud….

Heb je de ontvanger al eens direct aangesloten op het modem? Bijvoorbeeld gewoon even de kabel gebruikt die nu in de EERSTE dvs vlakbij het modem in gaat. Staat er dan na 2 minuten iets anders dan 143 op de display dan is op zeker de dvs defect. Of de verbinding tussen beide kwijt, dat kan ook.

Je kan proberen om de twee opnieuw te koppelen.

Steek ze kruiselinks in elkaar zodat je van beide de lampjes kunt zien. Steek ze in een stopcontact. Na ca. 3 minuten moeten ze opnieuw gekoppeld zijn.

Zie ook http://kpn.com/dvs .

Het zou zo zonde zijn van de € 70 monteurskosten als het die dvs is (eigen apparatuur).


Oh, die is ietsje jonger maar nog steeds nog 7 jaar oud….

Heb je de ontvanger al eens direct aangesloten op het modem? Bijvoorbeeld gewoon even de kabel gebruikt die nu in de EERSTE dvs vlakbij het modem in gaat. Staat er dan na 2 minuten iets anders dan 143 op de display dan is op zeker de dvs defect. Of de verbinding tussen beide kwijt, dat kan ook.

Je kan proberen om de twee opnieuw te koppelen.

Steek ze kruiselinks in elkaar zodat je van beide de lampjes kunt zien. Steek ze in een stopcontact. Na ca. 3 minuten moeten ze opnieuw gekoppeld zijn.

Zie ook http://kpn.com/dvs .

Het zou zo zonde zijn van de € 70 monteurskosten als het die dvs is (eigen apparatuur).

Ik heb de ontvanger niet rechtstreeks aangesloten op het modem maar wel de 2 dvs kruislinks in elkaar gezet. Ik heb van alle reacties veel opgestoken. Moet er nog maar even over nadenken wat te doen, maar nogmaals dank.


Hoi @Viaduct. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een foutmelding kreeg te zien. Heeft de KPN monteur het probleem inmiddels kunnen verhelpen. Zo ja, wat was uiteindelijk de beste oplossing voor jou?


Hoi @Viaduct. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een foutmelding kreeg te zien. Heeft de KPN monteur het probleem inmiddels kunnen verhelpen. Zo ja, wat was uiteindelijk de beste oplossing voor jou?

De monteur heeft een vaste kabel aangelegd. De dvs gebruik ik nu niet meer. Volgens de monteur zou ik met een vaste kabel nooit meer ergens last van hebben. Tot nu toe gaat het goed. Gisteravond 1x een korte storing. We zullen zien hoe het verder gaat.


Wat goed om te lezen dat het nu bekabeld is aangesloten. De kans op een storing is daarmee een heel stuk kleiner. 😊