Skip to main content

Kennen jullie dit?

Ik wilde wat meer netwerkapparaten aansluiten en daarom heb ik een Ethernetswitch met 16 porten opgeduikeld. Nu blijkt dat de Arris-ontvanger daar bezwaar tegen heeft. Om de haverklap meldt de ontvanger dat de netwerkverbinding is weggevallen. Omschakelen naar een andere zender en hij doet het weer. Andere apparaten die op de switch aangesloten zijn doen het prima. En de oude switch - met minder aansluitingen, doet het ook goed.

Hoe kan dat nou?

Hallo @Tientien 

 

Ondersteunt die nieuwe switch wel IGMP snooping, zonder dat kan je i.d.d. de verschijnselen krijgen die je nu hebt.

Welke merk en type switch is het?


Hallo @Tientien 

 

Ondersteunt die nieuwe switch wel IGMP snooping, zonder dat kan je i.d.d. de verschijnselen krijgen die je nu hebt.

Welke merk en type switch is het?

Het tjap is DIEWU. Van IGMP-snoepjes heb ik nog nooit gehoord.


Lees dan maar de link(klik op groene tekst) van @GeSp . De switch MOET igmp snooping ondersteunen voor het gebruik van de tv ontvanger. 


Vrij onbekend merk, de switches die ik daarvan gevonden heb ondersteunen het niet, dus ik denk dat die switch toch het probleem veroorzaakt.

Je zal op zoek moeten naar een switch die het wel ondersteunt.

Zoiets als deze: https://www.netgear.com/nl/business/wired/switches/plus/gs116ev2/

In de link die ik plaatste staat uitgelegd wat IGMP snooping is, hier nogmaals:

Â