Skip to main content
Beantwoord

TV-ontvanger werkt niet op mijn Thomson TV

  • March 20, 2020
  • 10 reacties
  • 264 keer bekeken

Mijn kpn tv ontvanger werkt niet om mijn Thomson tv. 

De ontvanger werkt wel op andere toestellen. 

Beste antwoord door PeterG

Waar staat de uitvoer voor het beeld op in de kpn ontvanger? 720p, 1080i, 1080p25, 1080p50 of automatisch? Zet dit i.i.g. eens op 1080i. (niet bewaren vergeten)

Beeldschermresolutie onder Beeld & kwaliteitinstellingen.

Verder

Als de ontvanger op de Thomson zit en je zet de ontvanger uit en (na ca. 30 sec.) weer aan met de schakelaar op de achterkant. Wat is dan het effect?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 21, 2020

Hallo @TVBoertje ,

Dat betekent waarschijnlijk dat jouw TV geen hoge resoluties aankan. 
 

Je hebt waarschijnlijk nog een HDready tv.

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, ook dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie.  Mogelijk is dat nu 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Ik weet niet of je de verloopkabel voor SCART erbij hebt, maar met die kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Kun je ‘m niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Dat kan op een van jouw andere tv’s. Als je een van deze instelling erin hebt, dan kan het weer op je HDready tv. 
 

(Met dank aan @PeterG voir de geleende tekst.)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Hallo NOORDZEE, 

Bedankt voor je antwoord, ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoeld. De Thomson is een vrije grote tv maar ook nog relatief modern ( 2 jaar oud) . Er zitten drie HDMI 3k ingangen in. 

Als ik het goed begrijp is het een instelling?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 21, 2020

OK, dan denk ik niet dat mijn tekst van hierboven van toepassing is. Je zou dan eens een andere HDMI-kabel kunnen proberen. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 21, 2020

Geprobeerd , en werkt niet. De technische man van KPN was ook verbaasd. Maar proberen gewoon wat. In ieder geval bedankt voor het meedenken 👍🏻


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 25, 2020

Hoi @TVBoertje, welkom hier. 

De ontvanger werkt dus niet op jouw tv, maar wel op andere tv's. Dat is apart inderdaad. Je kan inderdaad een andere HDMI kabel proberen, en deze ook testen op alle ingangen. Als dat niet lukt wil ik je toch vragen een SCART kabel te testen. Krijg je dan wel beeld? En even om te checken, de tv staat wel op het juiste invoer kanaal toch?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2020

Hallo Bart, ik heb geen scartaansluiting. Wat ik wel ontdekt heb is het volgende. Als de ontvanger aanzet en aansluit op een Samsung TV werkt hij, als ik vervolgens de Thomson aanzet en de HDMI van de Samsung ontkoppel, werkt het wel. Zo gauw ik de Thomson uitzet en weer aan doe weer geen signaal. Maar als ik dan weer naar de Samsung ga en weer terug, dan wel weer. Wie het weet mag het zeggen.

 

Groet TVBoertje


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 26, 2020

Waar staat de uitvoer voor het beeld op in de kpn ontvanger? 720p, 1080i, 1080p25, 1080p50 of automatisch? Zet dit i.i.g. eens op 1080i. (niet bewaren vergeten)

Beeldschermresolutie onder Beeld & kwaliteitinstellingen.

Verder

Als de ontvanger op de Thomson zit en je zet de ontvanger uit en (na ca. 30 sec.) weer aan met de schakelaar op de achterkant. Wat is dan het effect?


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 27, 2020

Heb je de tips van PeterG nog getest? Ik heb zo eigenlijk ook niet echt een idee. Het gaat ergens mis in de samenwerking met de tv. Die lijkt het opstartsignaal niet te krijgen. Je ziet ook niet in beeld dat de ontvanger op standby staat met de HDMI ingeplugd?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2020

Hallo, ik dacht ik al antwoord had gegeven. Maar ik zie het niet meer staan. Dus nogmaals.

De tip van beter over de 1080i instelling was de juiste tip! Heel erg veel dank hier voor 🎉


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 29, 2020

Helemaal top! Fijn dat het nu opgelost is. Heel veel kijkplezier gewenst. :)