Skip to main content

Hi ik heb een panasonic TH-50PV70F.

Nou weergeeft deze wel mijn Xbox 360 maar niet m'n interactive TV. 

Zelfde hdmi kabel en zelfde hdmi poort gebruikt maar het beeld blijft zwart. 

Ik heb nog een andere tv (Phillips) en daar werkt de tv wel meteen op zodra ik hem inplug. Dus met het kpn kastje is niks mis en met de poort of kabel blijkbaar ook niet. 

Wie weet wat hier aan de hand is?

 

Alvast bedankt, 

Auke

Hoi @Auke420 ,

Op welke resolutie staan jouw TV en jouw ontvanger? Kun je de resolutie op 720P zetten? 
 

Zowel in de KPN-ontvanger als in de TV dus. 


 

Ik neem aan dat je oude Phillips TV een HDMI aansluiting heeft. Tegenwoordig zijn dat er meestal meer. Gebruik even de afstandbediening van je Panasonic en zoek via het menu even de juiste HDMI ingang op. 

 


Ik heb het idee dat de Philips-TV juist nieuwer is. De Panasonic is een HD-ready TV (opgezocht via Google), vermoedelijk staat de resolutie in de ontvanger te hoog afgesteld. Voor de nieuwere Philips TV is dat waarschijnlijk geen probleem. 


Ik heb het idee dat de Philips-TV juist nieuwer is. De Panasonic is een HD-ready TV (opgezocht via Google), vermoedelijk staat de resolutie in de ontvanger te hoog afgesteld. Voor de nieuwere Philips TV is dat waarschijnlijk geen probleem. 

Waarom? 

De Panasonic heeft in ieder geval 2 HDMI poorten, zal niet de eerste keer zijn dat die op het moment van aansluiten op de andere staat dan de kabel in zit. 

Het beeld wordt dan bij veel TV’s zwart grijs gekorreld  :grin:

Maar je hebt gelijk dat hij HD ready is, dus volgens mij is ons beider advies niet fout. 


Ja, klopt @CorL , dat is inderdaad ook goed mogelijk. 
 

Dat kan @Auke420 inderdaad via de sourceknop van de afstandsbediening kijken of er dan wel beeld verschijnt. 
 

 


@Noordzee @CorL

Bedankt voor het meedenken. 

Het wisselen tussen de 2 hdmi kanalen heb ik inderdaad al veelvoudig gedaan. Geen resultaat.

Zoals ik al zij verschijnt het beeld van de xbox wel gewoon op dit kanaal met dezelfde kabel. 

Wat betreft het veranderen van de resolutie. Dat heb ik ook geprobeerd. 

Eerst in de Philips veranderd naar 720p of SD. En dan weer over pluggen naar de Panasonic. Zonder resultaat. 


Maar kun je de resolutie in de ontvanger niet aanpassen naar 720P? 


Ja dat bedoel ik sorry. 

Omdat ik wel beeld heb bij de Philips heb ik de kpn ontvanger daar op ingesteld op 720p,576p of automatisch.

"best mogelijke kwaliteit op deze tv ontvanger" heb ik ook gewisseld tussen hd standaard en sd. 


Als zowel de KPN-ontvanger als de Panasonic TV op 720P staan, dan kun je de HDMI-kabel goed stevig aansluiten. Daarna met de EXT/sourceknop van jouw Panasonic afstandsbediening rustig zappen langs de verschillende mogelijkheden. 


@Noordzee u heeft dus ook geen idee wat het kan zijn. 


Als de tot nu gegeven tips niet helpen, dan weet ik het verder inderdaad ook niet. 
 
Mogelijk heeft @PeterG nog een idee? 


Ai, een oud beestje. Zeker 15 jaar oud; nog plasma.

Die TV is HD ready ook nog. Zal met dat beeldformaat zeker niet de huidige scherpte van HD weergeven/evenaren. Dus slechts 1366 X 768 beeldpunten. Huidige norm bij HD 1920 X 1080. Dat wordt Full HD genoemd.

Echter… een HD ready zou het moeten doen tot een beeldinstelling van 1080i (waar ie zelf dan weer 540 van maakt en dat dan weer oprekend naar 720, want 1080 past niet hè).

Kijk dus eens naar de beeld uitvoer instelling op de KPN ontvanger als deze op de Philips TV staat. Staat die op 1080p25 of 1080p50 dan zal het niet werken op de Panasonic HD ready TV.

Stel de uitvoer dan bij voorkeur in op 720p voor de ‘beste’ beeldkwaliteit op een oude HDready norm.


@Auke420 

Hoe is de status nu? Ben je er al uit? Of wordt het een nieuwe TV? 


@PeterG @Noordzee

Bedankt voor de moeite beide.

maar het is helaas niet gelukt.  Toch maar naar een andere"wat nieuwere" tv opzoek. 


Dag @Auke420. Van harte welkom hier. Ik zie dat @CorL, @PeterG en @Noordzee fantastisch met je mee hebben gedacht, maar het helaas niet is gelukt om de tv-ontvanger aan de praat te krijgen via je Panasonic TV. Heb je ook al eens contact gezocht met Panasonic zelf? Misschien dat zij nog andere tips hebben. :slight_smile:


Reageer