Skip to main content

Hoi, ik heb hetzelfde issue. Vandaag overgestapt van Telfort naar KPN. Alles werkt prima, maar de TV box via mijn HDMI switch werkt niet. Ik zie allerlei antwoorden over meer kabels naar je tv laten lopen enzo, maar dat wil ik juist niet. 

 

Ik heb een switch met diverse apparaten daarop en 1 kabel naar de tv. Met de telfort tv box ging dat prima, met de KPN niet. Is daar nu niets tegen te doen? De USB oplossing werk ook niet, ik heb een HDMI switch op netstroom met alleen HDMI aansluitingen. 

 

Oh ja, ik heb de nieuwe Arris VIP tv box

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Ik denk dat er niets aan te doen is. Het signaal is beveiligd, juist om te voorkomen dat er iets tussen de tv en de decoder gezet zou kunnen worden.


Met een schakelkastje moet het werken, ik bedoel iets zonder elektronica, gewoon een zo veel polige schakelaar.
Maar of dat bestaat cq te vinden is, geen idee.

Ik ken het probleem met al die “behulpzame” elektronica helaas ook.

Het veelvuldig omsteken van een HDMI (of welke stekker dan ook) is niet bevorderlijk voor het apparaat. Een eenvoudige (tijdelijke) remedie, doe er een verlengkabeltje aan, met een koppelbusje, dat kun je dan op een bereikbare plek leggen.

NB. daar komt nog bij dat de meeste mensen de gewoonte niet kunnen onderdrukken om een plug "er uit te wiebelen" ipv. recht er uit te trekken.

 

Dit zelfde antwoord gaf ik hier ook al.


Hi B, welkom hier.

Welke switch gebruik je? Een merk en modelnummer zou handig zijn. Wat is precies het probleem overigens? Helemaal geen beeld? 

Ik hoor graag van je.