Skip to main content

Goedemiddag, tv ontvanger werkt slecht met zappen naar volgende/ vorige zender.Volume werkt wel gewoon goed.

Weet ook niet zeker of het de afstandsbediening is of de ontvanger, batterijen reeds ontvangen van de afstandsbediening en meerdere keren reset geprobeerd maar geen verandering.

Vervelend probleem. Welk type ontvanger heb je en is die rechtstreeks met een kabel aangesloten aan de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch of draadloos verbindingstet?


Is het een kastje met bluetooth (is storingsgevoelig) terwijl de tv dan via infrarood nog zijn signaal krijgt. Is het zicht op het kastje (geen bluetooth) goed of is er iets veranderd op de plek waar deze staat?


Ontvanger is de vip2852 v2

 


Deze staat al 5 jaar op dezelfde plek, geen Bluetooth apparaat in de buurt


Ook de software al een keer opnieuw gedownload.


Ik denk dat je de Arris 2952 bedoelt.

Die werkt alleen met een infrarood signaal.

Hoe reageert hij op de kanaalnummer toetsen?

Heb je nu toevallig iets voor de decoder gezet? 

En hoe is hij met de Experiabox aangesloten, ik zie de vraag boven, maar geen antwoord helaas. 

Dus het kanaal rechtstreeks intikken op de AB?

Heb je het nieuwe menu al?

En inderdaad, probeer een reset, zie hier hoe je dat het beste kan doen. Er zijn 2 verschillende, probeer eerst zonder software, als dat niet werkt, met software (terug fabrieksinstellingen). 

 

P.S. volume regelt de AB op je TV en niet op de KPN IPTV decoder. 

 

Zelf gebruik ik altijd een universele AB van Logitech. 


Nee, heb nog geen nieuw menu dat ik weet, nummering werkt wel goed met de ab.

Is aangesloten met een netkabel vanaf de box, ik heb net een andere ab aangevraagd bij kpn, heb toch het idee dat het daar in zit


Ik denk ook dat het in dit geval een de AB ligt.

Laat het ons weten, als je hem hebt ontvangen. 


Goedemiddag @Duncan1974 en welkom hier op het KPN forum :)

Mooi om te zien dat je al zoveel informatie hebt gekregen van onze community! Heb je inmiddels een nieuwe afstandsbediening ontvangen en is het probleem hiermee verholpen? 


Zojuist de nieuwe afstandsbediening ontvangen en probleem is opgelost!

 


Hoi @Duncan1974 , bedankt voor de terugkoppeling en fijn om te lezen dat je probleem met een nieuwe afstandsbediening is verholpen! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)


Hoi , daar ben ik al weer..., klein probleempje, tv stond al aan zojuist maar gaat niet aan of uit met de nieuwe afstandsbediening en ook het volume werkt niet, voor de rest werkt alles.Ik heb de ab al opnieuw ingeleerd zoals op de beschrijving staat maar zonder resultaat helaas, iemand een idee

 


Hoi @Duncan1974, is het nog gelukt met je afstandsbediening? Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, wil je me dan laten weten wat voor type en merk tv je hebt? Wellicht dat ik op basis daarvan kan achterhalen hoe jouw afstandsbediening moet worden gekoppeld met je televisie!


Hoi, werkt nog niet helaas.Tv is een samsung UE55KS800.


alles werkt met de afstandsbediening op de aan en uit knop en het volume na


Met een Samsung televisie kan onze afstandsbediening vaak prima overweg en ik verwacht dat dit dus ook in jouw geval mogelijk moet zijn. Welke afstandsbediening heb je op dit moment in gebruik? Je kunt hier voor alle afstandsbedieningen die KPN uitlevert precies zien hoe je deze in moet stellen! Welke stappen heb je nu precies doorlopen om dit in te stellen?


Beste Jan, mijn fout , ik drukte op de source en nr 1 en dan de forward knop maar ik had niet daarna op ok gedrukt.

Dank voor de hulp!!

 

Mvgr Duncan 

 


Geen punt en graag gedaan @Duncan1974 :) Fijn om te lezen dat het probleem is verholpen en dat je nu weer je afstandsbediening kunt gebruiken zoals het hoort :) Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer