Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Ik wil graag wat kwijt.

Ik zit al jaren bij telfort en Kpn, zijn op advies van telfort een nieuw abonnement aangegaan met kpn.

Wij hadden al lange tijd problemen met onze tv ontvangers waarvan er 1 vast liep en 1 af en toe herstart. Uiteindelijk na veel gesprekken telfort over naar kpn, hier ook veel gesprekken later een 4k ontvanger gekregen welke prima werkt niet meer uitvalt, herstart of vastloopt. Nu denk je ‘mooi probleem over’ nee helaas wij hebben 2 tv’s en willen er een derde bij. Na weer een aantal malen bellen (de verwerking van de retour ontvanger was nog niet klaar). Vandaag nogmaals gebeld om vervolgens te horen te krijgen dat als je nog een 4k ontvanger wilt je er extra voor moet betalen opzicht geen probleem, maar wat mij erg verkeerd valt is dat je als nieuwe klant een 4k ontvanger (of zelfs tijdens een actie een nieuwe tv) erbij krijgt en dat je als bestaande klant met problemen gewoon extra moet betalen om je ‘probleem’ opgelost te krijgen. Ik betaal 720 euro (straks 810 met extra ontvanger en ‘4k pakket’) per jaar om zo behandeld te worden?

 

Ik vind dit van kpn zeer klant onvriendelijk en zal dan ook zeker overwegen na afloop contract over te stappen. Niet dat kpn dit heel veel uitmaakt maar moreel gezien gewoonweg niet kloppen.

 

Groetjes,

Maarten

Ten eerste hoort u met welke ontvanger dan ook geen problemen met de tv ontvanger te hebben. Ze horen probleemloos te werken. Ten tweede wat heeft u aan een 4k ontvanger als u geen 4k abonnement heeft. Overigens heeft u dan maar 3 zenders die 4k uitzendingen hebben. Ik neem aan dat uw tv ontvangers met een goeie kabel aangesloten zijn aan het modem.


Beste Joep,

je zou inderdaad met elke ontvanger probleemloos moeten kunnen kijken, maar helaas lijkt dit niet te lukken. Dit speelt al lange tijd. Het gaat niet om 4K tv kijken maar met de betreffende 4K ontvanger ervaren wij geen problemen meer, vandaar het verzoek de ander ook uit te wisselen en daarvoor moeten we een 4K abonnement afsluiten welke je als nieuwe klant gratis krijgt en wij als ‘probleem ervarende’ klant moeten betalen om het probleem op te lossen.

Alles is inderdaad juist bekabeld.


Heb je wellicht een switch in het netwerk zitten?


Ja die zit er tussen inderdaad.


Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat MOET!! https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Ja dat ondersteund hij ☺️


Ja dat word ondersteund


Hum vreemd. Heb je ook problemen als de tv ontvanger rechtstreeks is aangesloten op het modem? Heb je misschien wifi versterkers in huis die via het electriciteitsnetwerk werken? Of ergens anders draadloze verbindingsets misschien?


Ja dan ook heb een tijd tv gekeken met een losse kabel door het huis heen haha.

Nee die heb ik niet die vind ik vreselijk en zorgen alleen voor narigheid. Hier is alles gewoon utp cat5e bekabel :)


Goed bezig:wink: . welk type modem heb je? Glasvezel of koper? Overigens ben ik dit probleem nog maar heel zelden tegengekomen.  Ik denk dat er toch een monteur op losgelaten moet worden...


Ik heb een Experiabox v10 via koper ondertussen 200 down en 70 up.

Het is inderdaad een vreemd probleem en lijkt met de nieuwe ontvanger opgelost (de afgelopen maand iig geen problemen meer gehad) ik vind alleen dat de manier van handelen van kpn geen schoonheidsprijs verdient.

Het lijkt hardware matig niet goed te gaan misschien te warm in de kast of vragen wij ‘teveel’ van het kastje.

 

Ik ben zelf werkzaam in de netwerken en daarin is alles doorgemeten/uitgesloten.


Ik kijk @LaurensZalm en @NHendriks even aan. Allebei monteur bij kpn. Wellicht kunnen zij hun licht er even over laten schijnen.  Met een beetje geluk reageren ze snel.


Top dank je.

bedankt voor je inzet 👍🏻


Over welk merk en type tv-ontvangers gaat het eigenlijk die steeds vastlopen?


Beste @Maartenwk, welkom! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van NHendriks. 


Als een normale HD tv-ontvanger ontvanger echt niet werkt, dan moet er gewoon een monteur komen. Die moet het probleem oplossen. 

Dat nieuwe klanten nieuwe apparatuur krijgen is niet zo vreemd. Dat is gewoon onderdeel van het "nieuwe klanten lokken". 

Dat bestaande klanten niet zomaar de nieuwe 4K ontvangers krijgen is ook heel begrijpelijk. De HD ontvangers horen het gewoon goed te doen. Doen het ook bij bijna alle klanten gewoon goed. En waarom goed werkende apparatuur zomaar omruilen? Dat kost enorm veel voor KPN. En is bovendien heel slecht voor het milieu. Dus heel logisch dat KPN dat tegen houd.

Er is trouwens een tijd geweest dat nieuwe klanten ook maar 1 4K ontvanger kregen. En dat de extra ontvangers gewoon HD ontvangers waren. 

En een iemand die 2 maanden geleden klant geworden is en nu een 2de of 3de ontvanger aanvraagt, die krijgt waarschijnlijk ook gewoon een HD ontvanger. 


Hoi allen,

 

excuus voor mijn late reactie ik ben momenteel niet in Nederland.

 

volgens mij is het de Arris Vip2952.


Geen probleem. Een Arris 2952 zou gewoon moeten werken: ik heb ‘m zelf ook staan. Als je deze nu bestelt, zou het geen problemen op moeten leveren. Als dat wel zo is, dan zullen we daar naar moeten kijken. We gaan er niet bij voorbaat vanuit dat het niet werkt, zoals gezegd: hij zou het gewoon naar behoren moeten doen 🙂.